Chiar dacă s-a străduit din răsputeri să redevină un model atractiv, ajutându-se de un facelift şi alte îmbunătăţiri estetice, actualul Volkswagen Eos se încăpăţânează să fie un eşec comercial. Motiv pentru care durata de viaţă a modelului decapotabil este pusă încontinuu sub semnul întrebării.
De această dată, speculaţii privind renunţarea completă la VW Eos vin de la publicaţia germană Der Spiegel. Jurnaliştii susţin că soarta lui Eos este deja pecetluită, modelul urmând să părăsească definitiv linia de producţie la finalul acestui an.
Decizia vine după ce 2013 a fost un an foarte slab, cu doar 8000 de exemplare produse. Ideea dezvoltării unei noi generaţii a fost abandonată complet, costurile unei asemenea decizii fiind mult prea mari şi greu de acoperit. Implementarea unui acoperiş metalic şi asigurarea unei rigidităţi structurale reprezintă o provocare importantă.Începând cu 2011, Eos a avut de înfruntat o competiţie serioasă, venită chiar din interiorul companiei. Este vorba despre Golf Cabriolet şi despre Beetle Cabrio, modele ceva mai abordabile ca preţ şi cu o personalitate mai puternică.
În 2013, varianta decapotabilă a lui Beetle a vândut 15.547 de unităţi, în vreme ce Eos a atras doar 2280 de clienţi în Europa. La toate acestea se mai adaugă şi climatul nefavorabil al pieţei cabrioletelor, aflată în continuă scădere în ultimii ani.
Macar Honda o sa o vanda pe alte piete.
http://www.automobilemag.com/features/news/1402-report-honda-insight-ends-production/
Si cred ca Eos nici nu isi mai are rostul. Este o masina gandita cand exista New Beetle Cabrio si Golf 5 nu avea varianta decapotabila. Deci atunci poate ca isi avea rostul si locul.
Intre timp lucrurile au luat o intorsura cam trista pentru Eos si ultimul Beetle Cabrio poate sa ii aduca sfarsitul.
2013 a fost mai bun decat 2012 ca si cota de piata care, intodeauna, a fost PESTE 1% si niciodata sub 1%. ;) Vanzarile au scazut per brand cu 2% iar Acordul s-a dus pe ulei cu 45% (!!!). In segmentul lui Acord inclusiv Passat a avut -20% sa numai zic de Exeo -42%, Avensis 37% sau C5 cu -35%
In 2001, Honda avea 1,06% cota si nu a plecat. Dar mai stii? Ar fi pacat totusi sa plece din Europa.