Volkswagen, cel mai popular constructor auto de pe Bătrânul Continent, se bucură de succes chiar dacă designul modelelor sale este unul conservator şi de multe ori lipsit de imaginaţie. Chiar şi aşa, constructorul german simte nevoia unui aer proaspăt în interiorul gamei.
Surse neoficiale susţin că oamenii din conducerea brandului au aprobat un proiect de modificare a filosofiei de design. „Este vremea să adoptăm o nouă înfăţişare”, susţine aceeaşi sursă anonimă, care susţine că viitorul design va păstra câteva elemente din actualul aspect, cum ar fi legătura dintre grilă şi blocurile optice faţă.
Aceste detalii vor evolua, iar cel mai bun exemplu este conceptul Sportsvan, prezentat în luna septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Mai multe voci avizate au văzut în Sportsvan designul viitorului Golf Plus, varianta familistă a modelului german, programată să debuteze în martie, anul viitor, la Geneva.
Judecând după designul conceptului Sportsvan, putem deduce că aspectul frontal al viitoarelor modele VW va fi ceva mai îngust, cu o tendinţă de alungire a liniilor către părţile laterale. Elementele designului sculptural vor fi şi ele regăsite în profilul viitoarelor modele, în vreme ce detaliile colţuroase nu vor fi eliminate definitiv.O idee generală despre cum va evolua designul modelelor Volkswagen se va contura abia după debutul versiunii de serie Sportsvan, care este mai lungă cu 134 mm decât vechiul Golf Plus şi cu 83 de mm decât actualul Golf. Oficialii germani declară că filosofia de design va evolua mult, în funcţie de modelul pe care va fi implementată.
Golf-ul l-as pastra ca atare, e esenta marcii. Chiar daca pentru multi pare doar o simpla "cutie" , designul lui G7 este extrem de elaborat, numai munca dept de design a durat cativa ani buni pana la definitivare. Passat-ul sau Jetta in schimb nu au nicio scuza pentru a tine la conservatorism si a imita toate liniile Golf-ului, cele 2 nu sunt atat de reprezentative pt marca. Iar despre conceptul NCC de acum cativa ani pe care ni l-au fluturat pe sub nas la Detroit si care putea fi usor bagat in productia se serie nu se mai aude nimic, probabil l-au facut uitat deja, in ciuda celor care-l asteptau cu real interes, mai ales in SUA.
Pe de alta parte, astept o schimbare in sensul reinnodarii legaturilor de design cu Beetle-ul original, cu exceptionala serie Karmann Ghia, cu 1600TL Coupe sau cu Scirocco-ul din anii '70. Daca as cere si arhitectura tehnica originala recunosc ca as intinde coarda cam mult, dar altfel, New Beetle-ul din prezent e = 0 (zero) pt mine (sper sa nu se supere @LauCalin).
Mult mai bine au procedat Mini si 500 (desigur, ma refer la variantele standard nu la bazaconii gen Countryman, Clubman sau 500L, X, XL, XXXL) pt ca nu au schimbat prea multe fata de reteta originala, pe cand New Beetle nu mai are nicio treaba cu originalul, e un fel de n-ar mai fi.Dovada si semi-esecul la vanzari fata de Mini si Fiat 500.
Te-as ruga sa analizezi totusi putin aceste poze:
http://www.craveonline.com/lifestyle/articles/166275-motoman-minute-2012-volkswagen-beetle
Apoi asta:
http://money.cnn.com/gallery/autos/2012/12/05/luxury-mass-automakers.fortune/7.html
Si apoi asta:
http://www.carrentingreviews.com/wp-content/uploads/2012/01/2012-VW-Beetle-old-beetle-comparison.jpg
Pestru restul detaliilor, te invit in showroom. :)
VW a gresit in opinia mea feminizand si flower-power-izand prea mult New Beetle-ul din '98, ceea ce l-a indepartat de originalul Beetle, care in anii celui de-al 2-lea razboi mondial era cu adevarat masina poporului, n-avea nicio urma de flower-power. Masina simpla si robusta. Ca a fost simpatizat de hippioti 25-30 ani mai tarziu e alta poveste, dar VW nu trebuia sa marseze pe ideea asta, ci pe originalul masinii facute de Ferdinand Porsche si pe conceptiile lui, actualizate desigur la cerintele prezentului si totul oferit la un pret "popular". Popular pt germani, bineinteles, nu pt romani.
PS: stiam ca nu te superi :). Asta e diferenta intre cei care inteleg ca o critica asupra masinii lor nu este un atac la persoana. Te salut cu drag.
Voi vedeti vreo directie noua de limbaj de design cand va uitati la pozele din atricol??? Si da, sunt pozele 'conceptului' !!
Sigur nu trebuie sa ne asteptam la ceva radical, dar macar sa putem observa o schimbare :D (ca in poze nu e absolut nimic.... nou).
http://futurecars2014.com/2013/04/vw-bulli-2014-concept-price-and-review/
Iar faptul ca vanzarile sunt foarte bune cu aceasta abordare, nu vad de ce VW ar trebui sa schimbe "reteta". Pe de alta parte atunci cand VW trece de la o generatie la alta, nici nu prea are nevoie sa schimbe ceva sub capota. Atunci cand VW vine cu o noutate tehnica nu prea tine cont de generatia masinii, adica nu o pastreaza pentru generatia urmatoare. De exemplu TSI sau DGS sau au aparut cand Golf V era pe piata de cativa ani si au fost puse in continuare si pe urmatoarele generatii, fara sa fie nevoie sa schimbe mare lucru la ale (pentru ca nu era cazul). Deci si din acest punct de vedere VW vede altfel lucrurile si chiar daca vorbim de o generatie imediat din urma, ramane la fel de matura. Sa-mi fie cu iertare, dar multi concurenti de-ai lui Golf VII dpdv tehnic sunt la nivelul lui Golf VI.
In plus este mult mai greu sa dai o tusa moderna unui design clasic si conservator. Uitati-va la cum arata majoritatea modeleor in general de la o generatie la alta. Parca sunt total rupte de trecut si proiectate de un alt producator. Ganditi-va la toate generatiile de Mondeo, Vectra/Insignia, Astra, Megane, Laguna, 406/407/508, C5 etc. Si cu toate inovatiile tehnice si in design pe care le-au avut, cu tot consevartorismul pe care cei de la VW il practica, au vandut si vand (mult) mai bine.