Volkswagen: „E timpul să adoptăm un nou design”

de Bogdan Mirică
Marti, 05.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen se va îndrepta către o nouă filosofie de design, intuită în mare parte de conceptul Sportsvan, prezentat toamna aceasta în cadrul Salonului de la Frankfurt.

Volkswagen, cel mai popular constructor auto de pe Bătrânul Continent, se bucură de succes chiar dacă designul modelelor sale este unul conservator şi de multe ori lipsit de imaginaţie. Chiar şi aşa, constructorul german simte nevoia unui aer proaspăt în interiorul gamei.

Surse neoficiale susţin că oamenii din conducerea brandului au aprobat un proiect de modificare a filosofiei de design. „Este vremea să adoptăm o nouă înfăţişare”, susţine aceeaşi sursă anonimă, care susţine că viitorul design va păstra câteva elemente din actualul aspect, cum ar fi legătura dintre grilă şi blocurile optice faţă.

Aceste detalii vor evolua, iar cel mai bun exemplu este conceptul Sportsvan, prezentat în luna septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt. Mai multe voci avizate au văzut în Sportsvan designul viitorului Golf Plus, varianta familistă a modelului german, programată să debuteze în martie, anul viitor, la Geneva.

Urmareste Automarket
Judecând după designul conceptului Sportsvan, putem deduce că aspectul frontal al viitoarelor modele VW va fi ceva mai îngust, cu o tendinţă de alungire a liniilor către părţile laterale.
Elementele designului sculptural vor fi şi ele regăsite în profilul viitoarelor modele, în vreme ce detaliile colţuroase nu vor fi eliminate definitiv.

O idee generală despre cum va evolua designul modelelor Volkswagen se va contura abia după debutul versiunii de serie Sportsvan, care este mai lungă cu 134 mm decât vechiul Golf Plus şi cu 83 de mm decât actualul Golf. Oficialii germani declară că filosofia de design va evolua mult, în funcţie de modelul pe care va fi implementată.

Comentarii (22)

  • Pe bune? S-au prins si ei de faza asta???
    49 29
  • Da, de la banal la plictisitor... :) Vanzarile merg pe rupte si pe ei ii mananca undeva sa se apuce de "ceva nou"...
    28 14
  • Schimbari subtile
    Mi se pare aceeasi Marie dar cu alta palarie. Daca acel concept din poze anunta noile linii, eu nu vad care este acea „noua filosofie de design”.
    30 3
  • HECTOR
    si in designul acestui nou model ...ma rog, sportsvan ce e e nou ca filosofie de design?eu vad acelasi specific...ca pana acum..oricum tre recunoscut ca au si modele frumoase cc-ul, sciroco si...chiar noul tuareg,zic eu.
    20 0
  • @Andi: De ce sa ii manance undeva, daca masinile sunt de calitate superioara, cu foarte putine defecte?
    18 33
  • Acest Sportsvan din poze nu mi se pare cine stie ce, sper ca nu la asta se refera cand vorbesc de "noul design".

    Golf-ul l-as pastra ca atare, e esenta marcii. Chiar daca pentru multi pare doar o simpla "cutie" , designul lui G7 este extrem de elaborat, numai munca dept de design a durat cativa ani buni pana la definitivare. Passat-ul sau Jetta in schimb nu au nicio scuza pentru a tine la conservatorism si a imita toate liniile Golf-ului, cele 2 nu sunt atat de reprezentative pt marca. Iar despre conceptul NCC de acum cativa ani pe care ni l-au fluturat pe sub nas la Detroit si care putea fi usor bagat in productia se serie nu se mai aude nimic, probabil l-au facut uitat deja, in ciuda celor care-l asteptau cu real interes, mai ales in SUA.

    Pe de alta parte, astept o schimbare in sensul reinnodarii legaturilor de design cu Beetle-ul original, cu exceptionala serie Karmann Ghia, cu 1600TL Coupe sau cu Scirocco-ul din anii '70. Daca as cere si arhitectura tehnica originala recunosc ca as intinde coarda cam mult, dar altfel, New Beetle-ul din prezent e = 0 (zero) pt mine (sper sa nu se supere @LauCalin).

    Mult mai bine au procedat Mini si 500 (desigur, ma refer la variantele standard nu la bazaconii gen Countryman, Clubman sau 500L, X, XL, XXXL) pt ca nu au schimbat prea multe fata de reteta originala, pe cand New Beetle nu mai are nicio treaba cu originalul, e un fel de n-ar mai fi.Dovada si semi-esecul la vanzari fata de Mini si Fiat 500.
    25 1
  • Nu este vorba de nici o suparare, ar fi culmea cel putin in cazul tau. :)
    Te-as ruga sa analizezi totusi putin aceste poze:
    http://www.craveonline.com/lifestyle/articles/166275-motoman-minute-2012-volkswagen-beetle

    Apoi asta:
    http://money.cnn.com/gallery/autos/2012/12/05/luxury-mass-automakers.fortune/7.html

    Si apoi asta:
    http://www.carrentingreviews.com/wp-content/uploads/2012/01/2012-VW-Beetle-old-beetle-comparison.jpg

    Pestru restul detaliilor, te invit in showroom. :)
    14 2
  • Da, interesante linkuri, dar nu numai la design ma refer, ci si la partea tehnica. As vrea un Beetle ca cel original, simplu si indestructibil, cu motor boxer spate si tractiune spate (ok, in numele eficientei, renunt la racirea cu aer), un Porsche al "saracului" ca sa ma exprim mai plastic, pe la 20-25.000 EUR. Reglat in registru sport, ar fi hit la vanzari, ar fi jucaria perfecta pentru mase. Desigur, VW nu va oferi asa ceva deoarece n-ar mai avea marja spectaculoasa pe care o are acum folosind platforma Golfului.

    VW a gresit in opinia mea feminizand si flower-power-izand prea mult New Beetle-ul din '98, ceea ce l-a indepartat de originalul Beetle, care in anii celui de-al 2-lea razboi mondial era cu adevarat masina poporului, n-avea nicio urma de flower-power. Masina simpla si robusta. Ca a fost simpatizat de hippioti 25-30 ani mai tarziu e alta poveste, dar VW nu trebuia sa marseze pe ideea asta, ci pe originalul masinii facute de Ferdinand Porsche si pe conceptiile lui, actualizate desigur la cerintele prezentului si totul oferit la un pret "popular". Popular pt germani, bineinteles, nu pt romani.

    PS: stiam ca nu te superi :). Asta e diferenta intre cei care inteleg ca o critica asupra masinii lor nu este un atac la persoana. Te salut cu drag.
    17 4
  • tot nu m-am prins care-I noua linie de design, sau in buna traditie vw declara o chestie iar noi ar trebui sa punem botul..
    16 5
  • @mntsn: VW NCC are o versiune de serie: actualul Jetta.
    4 8
  • Ori stirea e foarte veche (de dinainte de Golf7), ori ceva e putred in Danemarca...
    Voi vedeti vreo directie noua de limbaj de design cand va uitati la pozele din atricol??? Si da, sunt pozele 'conceptului' !!
    Sigur nu trebuie sa ne asteptam la ceva radical, dar macar sa putem observa o schimbare :D (ca in poze nu e absolut nimic.... nou).
    12 0
  • @eu - ca sa sumarizez plecand de la citatul tau, nu e de fapt nimic nou in danemarca. micile stilizari de design, numite de VAG "o noua filozofie de design" sunt in fapt imperceptibile pentru mase. nu e nicio filozofie, nicio revolutie, niciun shift. VAG sunt total neinspirati dpdv design, si o tin asa de muta vreme. dovada ca vw, audi, skoda seamana intre ele din ce in ce mai tare. poate doar seat sa mai aiba un suflu diferit, dar se vede cum il cumintesc si p-ala incet, incet. vreti shift? uitati-va la ce au facut in ultimii ani mercedes, ford sau citroen. poate va mai inspira.
    6 2
  • arhitect
    un design de calitate, cu nuante retro, este vw bulli prezentat la geneva in 2011, vezi:
    http://futurecars2014.com/2013/04/vw-bulli-2014-concept-price-and-review/
    7 0
  • nu conteaza
    era si cazul!
    3 1
  • Noul design, copiat dupa vechiul design :)
    3 3
  • Ooooooo, buna dimineata celor de la VW, s-au trezit intr-un final si ei
    2 2
  • inexorabil
    Părerile sunt împărţite, dar, totuşi, mie mi se pare că VW (marca în sine, nu concernul)...o să credeţi că aiurez sau că un hacker mi-a "spart" contul şi se foloseşte de nick-ul meu, ei bine, VW chiar a evoluat ca arhitectură generală!! Cel puţin noua grilă arată...frapant; păi au ajuns noile VW-uri să-mi sară în ochi pe stradă! Mă rog, în puzderia de VAGi a zilelor noastre, ar fi neverosimil ca marca-etalon a celui mai prolific şi mai consumist conglomerat auto din lume să-ţi inspire un sentiment cert de...exclusivism. Pe mine, unul, noua grilă a lui VW mă duce cu gândul la...configuraţia unor construcţii avangardiste din Bucureştii interbelici. Poate vi se pare o bizarerie, dar important este că simt ceva, nu contează ce! Înainte, orice VW (exceptând Passat CC, pe care îl consider o realizare...premium, nu pe Phaeton!) mă lăsa indiferent, rece şi mofluz, ca pe un politician faţă de propriu-i popor, ba chiar mă muştruluiam singur în sinea mea: "Ce dracu', bă, eşti lemn, nu vezi că este Volkswagen?! Încearcă şi tu niscaiva sensibilitate, măcar în sens declarativ". Însă, în privinţa lui Audi, cu părere de rău, mă tem că bate pasul pe loc, deşi nava-amiral (A8) se ţine straşnic (este "mai limuzină" decât orice Bentley sau RR), iar A7 răspândeşte în eter niscaiva...magie. Una peste alta, sper să nu fiu singurul care are impresia că, de la A6 "în jos", Audi înseamnă doar o Skoda mai stilată...
    5 1
  • inexorabil
    Apropo, eu nu cred în autenticitatea sau în originalitatea lui VAG. Dacă studiem cu atenţie istoria corporaţiei, vom constata, fără umbră de îndoială, că atât VW, cât şi Audi (implicit, şi defuncta Auto Union), datorează totul lui...Porsche, fiind doi apendici ai organismului său. Cu alte cuvinte, prin porii lui VAG respiră simţitor universul Porsche; drept dovadă supremă, clanul Porsche domneşte şi veghează neîntrerupt în structurile de conducere din Wolfsburg, iar pe plan tehnic, legăturile sunt mai strânse ca niciodată, deşi astăzi pare că procesul de îndrumare se desfăşoară în sens invers, adică dinspre fiu spre părinte (numai că fiul îşi învaţă părintele la prostii, gen Panarama, pardon, Panamera). În concluzie, Triada germană există, dar nu poate fi concepută decât în următoarea formulă justă şi musai în această ordine: Daimler Benz - Porsche - BMW.
    4 1
  • Mecanicu'
    Da se pare ca nu poti compara design-ul unui VW cu sculpturile de la Alfa Romeo, insa din punct de vedere tehnic si al comportamentului rutier se pare ca VW are un cuvant greu de spus...de exemplu Golf-ul este un hit mereu pe prima pozitie nici macar Mercedes sau BMW neavand prea mult succes in comparative fata de Golf. Bmw seria 1 a cam imbatranit iar Mercedes clasa A are motorul de pe Dacia Logan(nu glumesc)si costa 30.000 euro. Mercedes a facut o pasiune pentru Renault vezi si Mercedes Citan. Deci hibe si marsavii gasim peste tot...sincer o prefer o masina din grupul VAG care foloseste in mare parte aceeasi "banca de organe" de la Skoda la Audi insa nu baga prea multi bani in design pentru modelele de nisa ci le lasa la stadiul de bun simt, decat frumoasele masini italiene si frantuzesti care sunt praf din punctul meu de vedere. De fapt un fin cunoscator intr-ale designului auto ar discuta mai degraba de bugatti, bentley, lamborghini...UPS! toate astea fac parte din grupul VW :)
    10 3
  • inexorabil
    Mie îmi plac punctele de vedere care implică oarece profunzime, recte cel al lui @Mecanicu. Are perfectă dreptate în privinţa lui VAG, care se confruntă şi ea cu destule hibe de calitate, dar, chiar şi aşa, rămâne vectorul lumii auto din prezent, indiferent cum vrem s-o privim: exclusivist pe alocuri sau cu mentalitate de talcioc...Eu din această cauză mă oftic teribil: GM pare incompatibilă cu o noţiune care ar trebui să fie banală prin raportare la istoria ei fabuloasă, şi anume management performant...staţi, nu mă refer neapărat la rata de profit! Mi se pare straniu că globalizarea a pornit de la americani, dar, în cazul GM, această viziune asupra "culturii economice" este dinamitată de indolenţă crasă...De pildă, cum de nu poate constitui o structură care coincide cu succesul şi care are realmente un impact global, gen VW Nutzfahrzeuge. De fapt, nemţii n-au renunţat la visul nazist despre Reich-ul de 1000 de ani, dar, dacă n-a fost posibil pe căi militare, atunci autovehiculele îşi vor trage partea leului; oricum, mulţi le cădem victime "germanelor"...Nu contează că le adorăm, le detestăm sau le persiflăm; într-un final, le cumpărăm! Eh, nea Adolfe, n-ai reuşit cu Panzerele, dar, bre, dormi liniştit, căci armele tale secrete --- Porsche, VW şi Cele Patru Inele Magice --- îşi fac cu prisosinţă datoria de partid şi de stat, acaparând tot mai mult Lebensraum (spaţiu vital).
    2 0
  • E timpul pentru un design nou... depinde ce inteleg cei de la VW prin acest nou. Pentru ca o schimbare totala de la o generatie la alta i-ar arunca poate intr-o banalitate care ii cumprinde pe majoritatea competitorilor, fiind o politica foarte des intalnita atunci cand se trece la o noua generatie a unei masini. VW este recunoscut de zeci de ani ca un constructor conservator cand vine vorba de design. Si tocmai prin acest conservator VW transimute niste mesaje de incredere, solid, lucru bine facut, curat, strict si la obiect. In plus mai reprezinta si o "multumire" generatiei/genratiilor precedente. Din cauza asta Golf are aceiasi forma de foarte multi ani. Dar aici avem o problema, pentru ca doar cei care analizeaza in amanunt acest domeniu, al masinilor, pot intelege acest lucru. Din cauza asta, mai ales multora de aici, designul lui Golf VII li se pare o mizerie si nu inteleg de ce arata asa Pai poate ca este un motiv.
    Iar faptul ca vanzarile sunt foarte bune cu aceasta abordare, nu vad de ce VW ar trebui sa schimbe "reteta". Pe de alta parte atunci cand VW trece de la o generatie la alta, nici nu prea are nevoie sa schimbe ceva sub capota. Atunci cand VW vine cu o noutate tehnica nu prea tine cont de generatia masinii, adica nu o pastreaza pentru generatia urmatoare. De exemplu TSI sau DGS sau au aparut cand Golf V era pe piata de cativa ani si au fost puse in continuare si pe urmatoarele generatii, fara sa fie nevoie sa schimbe mare lucru la ale (pentru ca nu era cazul). Deci si din acest punct de vedere VW vede altfel lucrurile si chiar daca vorbim de o generatie imediat din urma, ramane la fel de matura. Sa-mi fie cu iertare, dar multi concurenti de-ai lui Golf VII dpdv tehnic sunt la nivelul lui Golf VI.
    In plus este mult mai greu sa dai o tusa moderna unui design clasic si conservator. Uitati-va la cum arata majoritatea modeleor in general de la o generatie la alta. Parca sunt total rupte de trecut si proiectate de un alt producator. Ganditi-va la toate generatiile de Mondeo, Vectra/Insignia, Astra, Megane, Laguna, 406/407/508, C5 etc. Si cu toate inovatiile tehnice si in design pe care le-au avut, cu tot consevartorismul pe care cei de la VW il practica, au vandut si vand (mult) mai bine.
    4 1
  • inexorabil
    Lau, ca să rezum analiza ta pertinentă: VAG se poate asemui cu un părinte care te plictiseşte de moarte prin aceea că pare cununat pe viaţă cu previzibilul, arareori dorind şi reuşind să iasă din tiparele bătute în cuie şi să se aventureze pe tărâm spectacular (de exemplu, cu un Porsche 911 sau Audi R8), dar care tocmai din acest motiv îţi inspiră acea încredere şi îţi oferă acea siguranţă pe care nu le poţi descrie în cuvinte, dar le poţi simţi pe pielea ta numai sub acoperişul de acasă! Totuşi, pentru un zbanghiu irecuperabil ca mine, nu atributele consacrate ale certitudinii sunt interesante, ci permanenta ameninţare a riscului, sub loviturile necruţătoare ale necunoscutului şi orbecăind pe culoarele rar bătute ale nonconformismului; această "nesupunere" faţă de uzanţe îmi creează iluzia că îmi sfidez sinele adaptabil din fire, că trăiesc cu adevărat...Aşadar, în loc de "instinctul instituţionalizării şi automatismul confortului" (VAG), aleg "zbuciumul necontrolabil şi farmecul vieţii răzvrătite" (GM), chiar şi atunci când inflexibila raţiune se revoltă împotriva imboldului carnal! Cu alte cuvinte, decât prinţ în R8 sau 911, mai bine fiară în Corvette sau Viper.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru