Volkswagen e-Golf, versiunea electrică a compactei, a debutat în Germania

de Sebastian Toma
Luni, 17.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf, cel mai bine vândut model din Europa, a primit o versiune electrică de serie. Autonomia compactei de 115 CP este cuprinsă între 130 şi 190 kilometri, în funcţie de stilul de condus abordat.

Esential 4.53 RON ar fi costul parcurgerii a 100 km cu VW e-Golf. (cu consumul mixt declarat de VW şi tarif 0.3567 RON/ kWh pentru utilizator casnic)
Volkswagen e-Golf a debutat pe piaţa din Germania. Vorbim despre versiunea electrică a celui mai popular model din Europa, Golf fiind ani la rând lider în clasamentele de vânzări pe Bătrânul Continent. Noul e-Golf pleacă de la 34.900 euro pe piaţa din Germania şi-şi răsplăteşte clienţii cu un cost de utilizare de 3.28 euro la suta de kilometri, calculat la costul energiei electrice consumate pentru parcurgerea distanţei respective. Consumul mediu declarat este de 12.7 kWh la sută, cel mai mic din segment, spun cei de la Volkswagen. Dotările standard sunt generoase, incluzând sistem de navigaţie, volan îmbrăcat în piele, parbriz încălzit, climatizare cu reglare automată, jante din aliaj optimizate aerodinamic şi faruri full-LED.

Bordul lui Volkswagen e-Golf abandonează turometrul pentru un set de indicatoare specifice unui autovehicul electric.

Urmareste Automarket
Versiunea electrică a lui Golf are un motor de 115 CP şi 270 Nm, amplasat în locul unităţii cu ardere internă, care asigură un sprint 0-100 km/h în 10.4 secunde.
Timpul 0-60 km/h este de 4.2 secunde. Viteza maximă nu a fost precizată. Acumulatorul de 24.2 kWh are o garanţie de opt ani sau 160.000 kilometri şi asigură o autonomie cuprinsă între 130 şi 190 kilometri, în funcţie de stilul de condus abordat.

Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie

Contrar tuturor aşteptărilor, versiunea electrică a lui Golf este mai eficientă din punctul de vedere al costurilor decât cel mai economic model de serie oferit vreodată pe piaţă, aflat tot în oferta Volkswagen. Vorbim despre XL1, un model care consumă 0.9 litri de motorină la suta de kilometri. Din păcate, acesta va fi construit într-o serie limitată la 200 de unităţi, ceea ce înseamnă că un exemplar costă 110.000 de euro în Germania. Raportându-ne la preţurile din România pentru kWh şi litrul de motorină, un Volkswagen e-Golf este mai eficient decât un XL1, fiind cu 90 de bani mai ieftin să parcurgi 100 de kilometri cu Golf-ul electric decât cu exclusivistul XL1.

Via Volkswagen

Comentarii (10)

  • PĂi, până la urmă care-i costul la suta de km: 4,53 RON sau 3,28 euro? Că nu cred că-n Germania e curentul de peste 3 ori mai scump. Că așa l-ar importa de la noi. Transportul curentlui de la noi la ei ar dura sub o secudă și n=ar costa aproape nimic.
    8 1
  • la pretul de 42000 euro poti cumpara Outlander phev, care chiar daca este hibrid, poate functiona 100% electric, este plug -in,are doua motoare electrice, cate unul pe fiecare punte, si un motor termic care te poate scoate din rahat, s-a lansat de cateva luni cu mare succes iar automarket n-a scos o vorbulita despre asta.
    8 12
  • Nu cred ca vw si-a propus vanzari record cu masina asta. Cred mai curand ca si-au propus sa aiba un reprezentant intr-o nisa. Cu toate acestea sunt convins ca, in ciuda criticilor, masina va avea vanzarile scontate. Imi bazez afirmatia pe faptul ca cei de la VAG isi fac extrem de bine socotelile atunci cand lanseaza un model nou, in ultimii ani neanregistrand practic niciun esec.
    6 2
  • e-Golf
    Fiindca nu-i hibrid, trebuie sa stam pe langa prize... :), ma rog acolo unde sunt. Dupa cum ati constat si voi in testul cu Ampera, la noi lipsesc, cele de acasa fiind practic inutilizabile.
    3 1
  • @Gigel...4,28Eu e costul de UTILIZARE per 100km. In nici un caz nu poti spune ca doar curentul e 4.28.

    costul de utilizare aduce mult cu cel al unui motor clasic cu un consum de aprox 3,5l/100km

    @e-golf. Pentru un navetist autonomia e cat se poate de ok. Pleci de acasa incarcat, in oras o lasi la incarcat....Iar pentru deplasarile de WE e ideala. Vorbim de vestul Europei....

    Per total, specificatiile tehnice ori garantia pentru acumulatori nu difera foarte mult de ale concurentei. Ma asteptam, dupa cat au clocit electrica asta, sa iasa cu ceva sa rupa gura targului. Dar e bine si asa.....
    6 6
  • Dacia Plant
    Si sa fie 4.53Ron cat ziceti voi eu tot cred ca nu-i rentabil. Pe langa faptul ca dau pe ea peste 35.000euro (pleaca de la 35.000), mai trebuie sa si fac vreo 3 opriri sa o incarc la un drum de 400km, deci e multa bataie de cap. Mai bine prefer sa simt mirosul vaporilor de benzina.
    Deja la 20.000 imi cumpar o masina tot cu minim 115cp noua si de restul de +15.000euro cumpar benzina si merg cu 0ron pe km.
    3 6
  • Nefiind adeptul masinilor electrice nici eu nu as alege asa ceva. Prefer mai bine un hibrid. Dar trebuie totusi remarcat faptul ca, desi a intrat mai tarziu in aceasta liga si nu intamplator, VW si-a facut temele foarte bine
    5 1
  • andrei
    Dacia Plant: mai omule, tu nu pricepi care e utilitatea unui astfel de automobil. asta nu li se adreseaza celor ce au de facut multe sute de km o data, ci celor ce merg putin, de exemplu navetistilor nemti. aia baga un 50-100km la dus, si le-ar conveni asa ceva.

    sigur, e scumpa, dar arata-mi una asa ieftina. inca nu sunt ieftine ca e tehnologia scumpa. insa greseala lor majora e ca le si pun dotari scumpe standard si normal ca le cresc pretul mult.

    pai gps si faruri full led (mai sunt si altele, le enunt pe astea ca sunt clar scumpe) sar probabil de 3000 euro impreuna.
    e un mister pt mine de ce nu le pun doar ca optionale. nici o masina nu s-ar vinde bine daca ai pune dotari scumpe standard. or sti ei ce fac, mie mi se pare straniu.
    1 3
  • Dacia Plant
    @andrei: Da nu vad de ce mi-as cumpara o electrica scumpa, cand imi pot lua o masina cu ardere interna care nu are nevoie de incarcari la fiecare 150km (ca nu se incarca pe loc ca si cum i-ai pune benzina... trebuie sa astepti), iar la 20.000 mi-as lua o masina noua buna, si cu 15-20.000 deja mi-as cumpara benzina pe mult timp.
    Imaginea de prezentare este full, daca zice ca pleaca de la 35.000 inseamna ca este cam chel... full trebuie sa fie la 40-45.000.
    0 2
  • faruri
    Daca pui faruri clasice pierzi din autonomie(pt ca iti consuma farurile cat motorul)
    Asta pt comentatorii habarnisti
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru