Volkswagen Golf, cel mai bine vândut model din Europa, a primit o versiune electrică de serie. Autonomia compactei de 115 CP este cuprinsă între 130 şi 190 kilometri, în funcţie de stilul de condus abordat.
Esential
4.53
RON ar fi costul parcurgerii a 100 km cu VW e-Golf. (cu consumul mixt declarat de VW şi tarif 0.3567 RON/ kWh pentru utilizator casnic)
Volkswagen e-Golf a debutat pe piaţa din Germania. Vorbim despre versiunea electrică a celui mai popular model din Europa, Golf fiind ani la rând lider în clasamentele de vânzări pe Bătrânul Continent.
Noul e-Golf pleacă de la 34.900 euro pe piaţa din Germania şi-şi răsplăteşte clienţii cu un cost de utilizare de 3.28 euro la suta de kilometri, calculat la costul energiei electrice consumate pentru parcurgerea distanţei respective. Consumul mediu declarat este de 12.7 kWh la sută, cel mai mic din segment, spun cei de la Volkswagen. Dotările standard sunt generoase, incluzând sistem de navigaţie, volan îmbrăcat în piele, parbriz încălzit, climatizare cu reglare automată, jante din aliaj optimizate
aerodinamic şi faruri full-LED.
Bordul lui Volkswagen e-Golf abandonează turometrul pentru un set de indicatoare specifice unui autovehicul electric.
Versiunea electrică a lui Golf are un motor de 115
CP şi 270 Nm, amplasat în locul unităţii cu ardere internă, care asigură un sprint 0-100 km/h în 10.4 secunde.
Timpul 0-60 km/h este de 4.2 secunde.
Viteza maximă nu a fost precizată. Acumulatorul de 24.2 kWh are o garanţie de opt ani sau 160.000 kilometri şi asigură o
autonomie cuprinsă între 130 şi 190 kilometri, în funcţie de stilul de condus abordat.
Volkswagen XL1 - cel mai economic model de serie din lume se dezvăluie
Contrar tuturor aşteptărilor, versiunea electrică a lui Golf este mai eficientă din punctul de vedere al costurilor decât cel mai economic model de serie oferit vreodată pe piaţă, aflat tot în oferta Volkswagen. Vorbim despre XL1, un model care consumă 0.9 litri de motorină la suta de kilometri. Din păcate, acesta va fi construit într-o serie limitată la 200 de unităţi, ceea ce înseamnă că un exemplar costă 110.000 de euro în Germania. Raportându-ne la preţurile din România pentru kWh şi litrul de motorină, un Volkswagen e-Golf este mai eficient decât un XL1, fiind cu 90 de bani mai ieftin să parcurgi 100 de kilometri cu Golf-ul electric decât cu exclusivistul XL1.
Via Volkswagen
costul de utilizare aduce mult cu cel al unui motor clasic cu un consum de aprox 3,5l/100km
@e-golf. Pentru un navetist autonomia e cat se poate de ok. Pleci de acasa incarcat, in oras o lasi la incarcat....Iar pentru deplasarile de WE e ideala. Vorbim de vestul Europei....
Per total, specificatiile tehnice ori garantia pentru acumulatori nu difera foarte mult de ale concurentei. Ma asteptam, dupa cat au clocit electrica asta, sa iasa cu ceva sa rupa gura targului. Dar e bine si asa.....
Deja la 20.000 imi cumpar o masina tot cu minim 115cp noua si de restul de +15.000euro cumpar benzina si merg cu 0ron pe km.
sigur, e scumpa, dar arata-mi una asa ieftina. inca nu sunt ieftine ca e tehnologia scumpa. insa greseala lor majora e ca le si pun dotari scumpe standard si normal ca le cresc pretul mult.
pai gps si faruri full led (mai sunt si altele, le enunt pe astea ca sunt clar scumpe) sar probabil de 3000 euro impreuna.
e un mister pt mine de ce nu le pun doar ca optionale. nici o masina nu s-ar vinde bine daca ai pune dotari scumpe standard. or sti ei ce fac, mie mi se pare straniu.
Imaginea de prezentare este full, daca zice ca pleaca de la 35.000 inseamna ca este cam chel... full trebuie sa fie la 40-45.000.
Asta pt comentatorii habarnisti