La numai o săptămână după ce Volkswagen Golf 7 a primit un facelift discret, versiunea sa electrică trece printr-un tratament similar. Aşa cum era de aşteptat, Volkswagen e-Golf facelift preia trăsăturile de design ale fratelui său cu motoare termice, însă principala noutate este reprezentată de baterie.
Capacitatea acesteia a crescut de la 24.2 kWh la 35.8 kWh, astfel că autonomia oficială ajunge acum până la 300 de kilometri, conform standardului european NEDC. În plus, timpul de încărcare a acumulatorului a scăzut la 6 ore în cazul utilizării unei staţii tradiţionale şi la numai o oră pentru o capacitate de 80% în cazul folosirii unei staţii de încărcare rapide.
Nu numai bateria a primit un upgrade important, ci şi motorul în sine, a cărui putere a crescut de la 86 kW la 100 kW, echivalentul a 136 de cai putere, în timp ce cuplul ajunge acum la 290 Nm. Aceste îmbunătăţiri au permis inclusiv scăderea timpului necesar pentru acceleraţia de la 0-100 km/h la 9.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 150 km/h.În rest, noutăţile de design exterior şi interior sunt preluate de la Golf 7 facelift.
Astfel, cel mai important detaliu de exterior este iluminarea LED completă, atât la nivelul stopurilor, cât și la nivelul blocurilor optice frontale. De asemenea, semnătura LED diurnă a fost modificată, iar semnalizarea este una dinamică. Toate versiunile echipate cu xenon vor primi acum iluminare full LED.Asemeni fratelui mai mare, Passat, noul Golf 7 facelift primește un ecran digital în locul instrumentelor analog. Acesta se numește Active Info Display, măsoară 12.3 inch, poate afișa hărți 3D şi este element opțional. În centrul planșei de bord, clienții vor regăsi un ecran standard de 6.5 inch sau unul opțional de 9.2 inch. Acesta din urmă se numește Discover Pro, a renunțat la butoane şi vine cu un senzor tactil vibrant. De asemenea, el beneficiază de comenzi vocale și de recunoașterea gesturilor. Aplicațiile care vor putea fi operate prin gesturi vor fi semnalate corespunzător, iar fiecare gest reușit va fi confirmat de un semnal sonor.
Producţia europeană a lui e-Golf facelift va începe în aprilie 2017 la fabrica Volkswagen din Dresda, însă preţurile nu au fost încă anunţate.
Maşini electrice disponibile în Europa (noiembrie 2016) | |||
Model | Baterie (kWh) |
Autonomie (km, NEDC) |
Disponibil in Romania |
BMW i3 | 33 | 300 | DA |
Bollore Blue Car | 30 | 250 | NU |
BYD e6 EV | 75 | 204 | NU |
Citroen e-Mehari | 30 | 200 | NU |
Citroen C-Zero | 16 | 160 | NU |
Fiat 500e | 24 | 140 | NU |
Ford Focus Electric | 23 | 162 | NU |
Kia Soul EV | 30.5 | 210 | DA |
Mercedes B250e | 36 | 200 | DA |
Mercedes SLS ED | 60 | 250 | NU |
Mia Electric | 12 | 130 | NU |
Mini E | 35 | 160 | NU |
Mitsubishi i-Miev | 16 | 160 | DA |
Neoma Lumeneo | 16 | 160 | NU |
Nissan Leaf | 30 | 250 | NU |
Peugeot iOn | 16 | 160 | NU |
Renault Fluence ZE | 22 | 185 | NU |
Renault Zoe | 65 | 400 | DA |
Smart Fortwo ED | 17.6 | 145 | NU |
Tesla Model X | 90 | 450 | NU |
Tesla Model S | 90 | 528 | NU |
Think City | 23 | 160 | NU |
Volkswagen e-Golf | 24 | 190 | DA |
Volkswagen e-Up | 26.5 | 150 | DA |
Mașini electrice anunțate (în pregătire) | |||
Model |
Baterie (kWh) |
Autonomie anunțată |
Data lansării |
Hyundai Ioniq | N/A | 200 | 2017 |
Opel Ampera-e | 60 | 400+ | primăvara 2017 |
Volkswagen e-Golf | 35.8 | 400 | aprilie 2017 |
Tesla Model 3 | N/A | 350 | 2018 (Europa) |
Audi e-tron SUV | N/A | N/A | 2019 |
Mercedes EQ SUV | N/A | N/A | 2019 |
Volkswagen ID | N/A | 600 | 2020 |
Porsche Mission E | N/A | 500 | N/A |
Ssangyong Korando EV | N/A | N/A | 2019 |
Via Volkswagen
A fost buna asta (y). Volkswagen primeste ceea ce merita.
Canta melodia asta
https://www.youtube.com/watch?v=oy_yKoJNENg
Asadar :
Cati bani aam bagaaat laaa TEEEEDEEEiiiUUURI
Siiii caaaati oii maaai baaaagaaa
Nici in douaaa nopti si douaaa zileee
Nu i-asss puteeaaa nuuuumaaaraaa
Ne mai uităm o dată peste mașinile din tabel. Dar Bollore Blue Car, de exemplu, este pe locul al treilea în vânzările de mașini electrice în franța pe luna octombrie. Deci există și nici măcar n-o duce tocmai rău.
Ce-ai zis despre Bollore m-a facut sa verific din nou .Ma bucur ca ai dreptate si ca a supravietuit. Bollore a avut o perioada foarte grea provocata de niste probleme tehnice : bateriile litiu-metal-polimer se autodescarcau de zece ori mai rapid decat orice alta baterie .Cine uita sa-si lase in priza masina cand era in stationare , dupa o zi gasea bateria descarcata aprorape complet..chiar daca initial era plina. Au mai fost si cateva masini folosite in sistem car-share care au luat foc si a fost suficient sa intre in criza. I-a salvat ,se pare, asocierea cu Renault( acum se fabrica intr-o uzina Renault , la Dieppe) si faptul ca in urma expertizarii masinilor incendiate s-a tras concluzia ca in toate cazurile a fost vorba de acte de vandalism( a-propos de viabilitatea reala a sistemului"car-share). Cat despre baterii , mare lucru n-au reusit.Acum se autodescarca complet in trei zile.
Nici cu tripletii se pare ca nu-i chiar asa. Mitsubishi nu s-a oprit din productie niciodata. Doar Peugeot si Citroen si-au oprit se pare doar temporar importurile pana la epuizarea stocului ramas nevandut (nu poate fi forba de productie intrucat absolut toate C0-urile si Li-on-urile erau fabricate INTEGRAL DE Mitsubishi PENTRU P.S.A. )