Producătorul auto se află în dificultate, iar astăzi directorul financiar a explicat exact cât de gravă este situația. Arno Antlitz a avertizat că Grupul Volkswagen are „un an, poate doi” pentru a redresa marca Volkswagen.
Directorul financiar al Grupului Volkswagen a făcut aceste comentarii în timpul unei întâlniri la sediul central al companiei din Wolfsburg, la care au participat și alți directori, inclusiv CEO-ul Oliver Blume. De asemenea, au fost prezenți sute de angajați furioși și îngrijorați după ce au aflat de planurile companiei germane de a închide două fabrici pentru a reduce costurile.
Antlitz a explicat celor prezenți că piața auto europeană a scăzut de la pandemie și este puțin probabil să revină la nivelurile ridicate de dinainte de Covid prea curând. Această scădere a cererii, plus adoptarea mai lentă a vehiculelor electrice decât era preconizat au dat planurile peste cap. Practic, asta înseamnă că Volkswagen va vinde cu aproximativ 500.000 de mașini mai puțin pe an și are maximum 2 ani pentru a reduce producția și costurile pentru a stabiliza situația.
La începutul acestei săptămâni, producătorul german a informat consiliul de lucru cu privire la planurile de a închide două fabrici.
Ar fi pentru prima dată în istoria companiei când Volkswagen închide o fabrică. Una dintre fabrici ar fi o unitate de producție de automobile, iar cealaltă o fabrică de piese.Angajații din Germania sunt, în mod natural, furioși în legătură cu discuțiile despre închideri, iar sindicatul IG Metall nu a exclus acțiuni de grevă. Totuși, Europa nu este singura regiune care îi dă bătăi de cap companiei germane.
Vw nu se poate bate cu Tesla, care vinde mai puțin.
Nu doar WV este în această situație, deci va mai urma… din păcate.
Lucid deocamdată are sponsor baban, sauditii încă au munți de bani, poate peste câțiva ani sa aibă surprize .
Vedem din ce in ce mai des produse dezvoltate doar pentru profit, de catre specialisti in marketing si nu de catre ingineri, asa cum ar fi normal in automotive.
VW s-a indepartat foarte mult de ceea ce i-a facut la un moment dat cel mai mare constructor auto, si anume masini robuste, simple si la un pret decent.
Am avut Golf 7 si acum Passat 8,5 si trebuie sa recunosc ca nu imi place nici un model din gama actuala VW. Golf 8 este urat si miroase a cost cutting, Passat-ul nou este prea lung si prea incarcat, in timp ce T-Roc, T-Cross au materale de Dacia la interior. Au reusit prin ultimul facelift sa strice inclusiv Touareg-ul, un model care era inca fidel vechii folozofii VW. La fel si la Tiguan, noul model este din punctul mei de vedere un regres fata de generatia precedenta, asta in timp ce Karoq a facut un mare pas inainte.
Cand Tesla, avand la timpul respectiv de 10 ori mai putine resurse decat VW, facea retea de super chargere pe 3 continente !!!!
VW facea... diesel gate !!
Cam asta a putut germanu corupt, care odata era meserias si acum a ajuns cel mai inapoiat din UE la digitalizare si electrificare
Eu nu stiu cum de SI-AU VANDUT VIITORUL !
Se stia clar ca EV este viitorul si ei au refuzat 15 ani sa faca ceva serios. 15 ani !!!
Abia apoi cu VW ID.x au inceput sa faca ceva, dar rusinos, cu probleme de software si cam urate dar in plus FOARTE SCUMPE pentru ce ofereau.
Eu ma mir si azi, cum pot cere pret mai mare decat Tesla, desi Tesla au range mai mare, se incarca mai repede, nu mai spun de toate bliz bliz-urile care are Tesla pe masini la care VW doar viseaza (conducere autonoma, sentry mode, doggy mode,...)
Dar sa dea faliment ca Nokia, pentru ca o merita cu varf si indesat.
Iete exact de aia e Vw in buda ca nu a implementat doggy style pe masinile lor.
Doamne cati iluminati pe saitu asta.
VW e in buda ca i-a lovit Dieselgate apoi electrificarea apoi programarea. 3 lovituri de vreo 60-70 miliarde care ar fi scos in decor orice producator mediu. E aproape un miracol cum de-au supravietuit atator lovituri incasate intr-un timp atat de scurt.
Acum sunt in situatia de a nu avea o platforma hibrida simpla si fiabila cum au Toyota, Honda, Ford (toyota) sau Renault. Si aici par a fi cresterile de vanzari pentru perioada curenta si imediat urmatoare.
Toyota nu are probleme de genul pentru ca au fix produsele si platformele care se cauta. Nu exista nimic fara vanzari iar pentru asta iti trebuie produse pe cafre publicul si le doreste.
Dar , în orice caz , trebuie privita ca o veste extrem de buna , aceasta despre problemele grave ale colosului german, asa cum spunea alex mai sus , este o minune ca au rezistat pana acum , era total anormal și îngrijorător sa nu fi întrat în grave probleme financiare după toate câte l-i s-au întâmplat. Înseamnă că totuși, legile economiei mai funcționează și la case atât de mari , care în general sunt protejate și para protejate de bănci, guverne , organizații mai mult sau mai puțin oculte , etc. Pe mine știrile astea ma bucura , nu ca am ceva cu VW , dimpotrivă, sunt conștient de importanta acestei companii pt economia Europei și României, dar asa este normal , sa treacă prin perioade grele sau extrem de grele dacă iau decizii atât de proaste. Nu vor fi lăsați sa cada oricum, dacă lucrurile chiar se imput tare , dar cu siguranță va fi iureș în Germania și vor ieși șifonati tare , dar mai umili și mai buni ( sper eu).