Volkswagen dezvoltă un sistem micro-hibrid cu motor diesel: unitatea TDI de 2.0 litri va avea versiuni de 136 CP și 204 CP

de Daniel Popescu
Sambata, 28.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a început dezvoltarea unui motor diesel TDI de 2.0 litri cu versiuni de 136 CP și 204 CP care va putea fi utilizat împreună cu un sistem micro-hibrid de 12 volți.

Vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut puternic în Europa ca urmare a efectelor scandalului Dieselgate și a interdicțiilor impuse sau pregătite de marile orașe. Iată însă că tehnologia diesel rămâne în vizorul marilor constructorilor, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul celor de la Volkswagen.

Constructorul german a anunțat că a început dezvoltarea unui nou motor diesel TDI cu capacitatea de 2.0 litri care va fi disponibil în versiuni de 136 CP și 204 CP. Principala noutate este însă că acest propulsor va putea fi utilizat împreună cu un sistem micro-hibrid de 12 volți conectat la un acumulator Li-Ion.

Germanii afirmă despre noul motor ca va permite o reducere a consumului de carburant și o cantitate de emisii "extrem de scăzută" indiferent de stilul de condus. Volkswagen menționează că noul motor diesel va fi utilizat de Audi pe modelele cu sistem de propulsie montat longitudinal, dar și pe modele ale unor mărci precum Skoda și Seat dezvoltate pe platforma MQB.

De asemenea, Volkswagen a anunțat dezvoltarea unui nou motor TGI Evo de 1.5 litri care va utilizat gaz natural compresat, iar aceasta va fi bazat pe motorul TSI de 1.5 litri.

Cele două unități de propulsie sunt anunțate la numai o zi după ce germanii au confirmat că viitoarea generație Volkswagen Golf va fi disponibilă inclusiv într-o versiune cu sistem de propulsie micro-hibrid de 48 de volți.

Via Volkswagen

Comentarii (16)

  • Bogdan
    Iar impreuna cu tehnologia de la Bosch pentru reducerea emisiilor, vad o revenire in forta a motoarelor diesel. Motoarele astea nu vor muri decat atunci cand vom avea 800 km reali autonomie cu electricele, timpii de incarcare sa nu depaseasca 15 - 20 minute, iar statiile de incarcare sa fie la tot pasul.
    34 13
  • Ce prostie! Dupa esecul PSA cu hibrid-ul diesel, "incearca" si Vw sa se faca de ras.
    20 24
  • Depinde de rezultate. Dacă combină această tehnologie cu cea anunțată de Bosch totul va fi ok.
    Dar ce am remarcat că fiind ceva aparte este motorul bazat pe gaz. Tehnologia bazată pe așa ceva ar trebui dezvoltată f mult. Poluarea este minimă și costurile decente.
    20 5
  • Cât mai există diesel, nu văd de ce nu s-ar dezvolta sisteme micro-hibrid pentru acestea. Psa a renunțat la diesel hibrid din cauza costurilor mari, dar acest lucru nu trebuie privit neapărat ca un eșec. Un ansamblu micro-hibrid e mai ieftin și mai ușor, iar acum furnizorii îl pun la dispoziție la un preț atractiv. Dacă în acest fel se reduce consumul și poluarea, cu costuri mai mici, constructorii auto vor urma acest trend. E o cale firească, naturală, în tranziția de la motoarele termice la propulsia electrică.
    27 6
  • mircea badea
    2 litri si doar 136 cai? e fara turbo? :)) prea micro, prea diesel mincinos...
    15 26
  • rotila
    @ AM
    " Audi, cu tren de rulare longitudinal"
    oare confunzi motorul cu trenul de rulare? voi nu cititi ce scrieti?
    12 1
  • cornel
    Mai lasati-ne cu dieselurile cu emisii scazute. Sunt scazute cat sunt noi, apoi cand incepe filtrul de particule sa se infunde si EGR-ul sa faca figuri, majoritatea le scot de tot si atunci vezi numai nori negrii de cancer in urma dieselurilor. RAR-ul si ITP-ul sunt degeaba in Romania. Daca vad in fata mea la semafor un TDI, CRDI, DCI, HDI, automat pun aerul pe recirculare sau inchid geamul ca stiu ce ma asteapta.
    17 7
  • @Cornel, nu motoarele sunt de vina la noi, motorina ii baiul..... am bagat de doua ori motrina de la LukOil in al meu Diesel si am salut cu caldura filtrul de particule...... am avut o insignifianta crestere a consumului de l;a 9-10l/100 in oras la 14-16 l/100km in aceleasi conditii cu exact acelasi dement la volan....
    6 9
  • gerula
    incet incet, mirajul hibridelor si electricelor dispare; se pare ca disparitia motorului termic este mult mai departe decit ne imaginam; va dau o statistica: in europa s-au vindut in 2017 putin peste 16 milioane autoturisme noi. Cite credeti ca au fost electrice? va multumesc,
    2 13
  • o sa dis[ara motoru diesel cand o sa aiba romania autostrazi.
    4 3
  • Bogdan
    @gerula, cred ca viitorul este electric. Totusi cred ca va fi vorba de viitorul ceva mai indepartat, cand toate dezavantajele electricelor vor fi rezolvate.
    2 0
  • @gerula și @123
    Domnilor înțeleg că sunteți adepți sau posesori de motoare diesel, din diferite motive, dar realitatea pieței în ansamblul este dură dar adevărată.
    Toți producătorii au probleme cu emisiile pentru motoarele diesel pe care le produc la ora actuală, și cum normele se vor înăspri la nivel european în curând, este foarte dificil de realizat și probabil foarte scump. Cine nu va dezvolta cel puțin un mild hybrid sau un hybrid adevărat va avea probleme majore în certificarea motorizărilor. Pe diesel tehnologia devine nerentabilă de dezvoltat datorită costurilor, iar clientela se va îndrepta la început spre benzină ( care și ea va avea nevoie de ajutorul unor motorașe electrice ) apoi spre hybrid ( momentan dezvoltat ideal doar de japonezi și coreeni ) apoi plug-in și în final electrice. Nu știu cum va fi cu autostrăzile în România dar știu că treptat dieselul va fi suprataxat și încet încet va fi interzis ( sigur progresiv dar cert ) iar România în ciudă dificultăților ei va trebui să se alinieze cerințelor de mediu că altfel vom avea niște amenzi de nu vom mai putea respira. Deci cu tot regretul dacă nu se descoperă ceva cu totul special era dieselului se apropie de final pentru simplu motiv că VIAȚA este mai importantă decât costul/km sau placerea cuplului sau sunetului de motor.
    7 1
  • Vise taica, vise. Ai citit ultimele stiri de la Bosch?
    2 1
  • @Coco, eu unu prefer benzina, baiul ii ca acuma am diesel si sincer nu imi place! Parerea mea este ca la noi combustibilul nu este compatibil cu filtrele de particule....
    2 0
  • Ce diferenta este intre GNC si GPL ?

    Sper sa nu dea chix si cu noile motorizari, parca imi e dor sa mai vad pe forumuri valva care s-a facut prin 2006-prezent odata cu aparitia problemelor la 2.0TDI PD.
    3 0
  • Edikkk
    GNC este gaz metan comprimat iar GPL este gaz petrol lichefiat

    primul este gaz "lichid" de la aragaz şi al doilea este rezultat din rafinarea petrolului


    Părerea mea este că viitorul este doar full electric şi hibrida pe GNC!!!

    Nu degeaba Skoda vision X este o hibridă CNG !!!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru