Vânzările de mașini cu motoare diesel au scăzut puternic în Europa ca urmare a efectelor scandalului Dieselgate și a interdicțiilor impuse sau pregătite de marile orașe. Iată însă că tehnologia diesel rămâne în vizorul marilor constructorilor, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul celor de la Volkswagen.
Constructorul german a anunțat că a început dezvoltarea unui nou motor diesel TDI cu capacitatea de 2.0 litri care va fi disponibil în versiuni de 136 CP și 204 CP. Principala noutate este însă că acest propulsor va putea fi utilizat împreună cu un sistem micro-hibrid de 12 volți conectat la un acumulator Li-Ion.
Germanii afirmă despre noul motor ca va permite o reducere a consumului de carburant și o cantitate de emisii "extrem de scăzută" indiferent de stilul de condus. Volkswagen menționează că noul motor diesel va fi utilizat de Audi pe modelele cu sistem de propulsie montat longitudinal, dar și pe modele ale unor mărci precum Skoda și Seat dezvoltate pe platforma MQB.
De asemenea, Volkswagen a anunțat dezvoltarea unui nou motor TGI Evo de 1.5 litri care va utilizat gaz natural compresat, iar aceasta va fi bazat pe motorul TSI de 1.5 litri.
Cele două unități de propulsie sunt anunțate la numai o zi după ce germanii au confirmat că viitoarea generație Volkswagen Golf va fi disponibilă inclusiv într-o versiune cu sistem de propulsie micro-hibrid de 48 de volți.
Via Volkswagen
Dar ce am remarcat că fiind ceva aparte este motorul bazat pe gaz. Tehnologia bazată pe așa ceva ar trebui dezvoltată f mult. Poluarea este minimă și costurile decente.
" Audi, cu tren de rulare longitudinal"
oare confunzi motorul cu trenul de rulare? voi nu cititi ce scrieti?
Domnilor înțeleg că sunteți adepți sau posesori de motoare diesel, din diferite motive, dar realitatea pieței în ansamblul este dură dar adevărată.
Toți producătorii au probleme cu emisiile pentru motoarele diesel pe care le produc la ora actuală, și cum normele se vor înăspri la nivel european în curând, este foarte dificil de realizat și probabil foarte scump. Cine nu va dezvolta cel puțin un mild hybrid sau un hybrid adevărat va avea probleme majore în certificarea motorizărilor. Pe diesel tehnologia devine nerentabilă de dezvoltat datorită costurilor, iar clientela se va îndrepta la început spre benzină ( care și ea va avea nevoie de ajutorul unor motorașe electrice ) apoi spre hybrid ( momentan dezvoltat ideal doar de japonezi și coreeni ) apoi plug-in și în final electrice. Nu știu cum va fi cu autostrăzile în România dar știu că treptat dieselul va fi suprataxat și încet încet va fi interzis ( sigur progresiv dar cert ) iar România în ciudă dificultăților ei va trebui să se alinieze cerințelor de mediu că altfel vom avea niște amenzi de nu vom mai putea respira. Deci cu tot regretul dacă nu se descoperă ceva cu totul special era dieselului se apropie de final pentru simplu motiv că VIAȚA este mai importantă decât costul/km sau placerea cuplului sau sunetului de motor.
Sper sa nu dea chix si cu noile motorizari, parca imi e dor sa mai vad pe forumuri valva care s-a facut prin 2006-prezent odata cu aparitia problemelor la 2.0TDI PD.
primul este gaz "lichid" de la aragaz şi al doilea este rezultat din rafinarea petrolului
Părerea mea este că viitorul este doar full electric şi hibrida pe GNC!!!
Nu degeaba Skoda vision X este o hibridă CNG !!!