Poate părea greu de crezut, însă Volkswagen, un constructor cu un departament de dezvoltare a noilor tehnologii impresionant, nu oferea până acum un Head-UpDisplay.
Noua generație Passat sparge însă gheața și oferă în premieră pentru constructorul din Wolfsburg un Head-Up Display, regăsit bineînțeles pe lista de opționale. O bucată mică de sticlă se ridică desupra volanului și informații utile sunt proiectate pe ea.
Lista de informații care pot fi afișate este destul de lungă și include: viteza de deplasare, semnele de circulație, sistemele de asistență și indicațiile navigației. Rezoluția proiecției este de 480x240 pixeli, ceea ce promite lizibilitate.
Pentru că o individualizare a funcțiilor este esențială, Volkswagen permite personalizarea completă a informațiilor afișate, în funcție de importanța lor pentru șofer, prin intermediul sistemului multimedia.
Primul HUD color a aparut pe Corvette C5 la sfarsitul anilor 90.
Decăderea lumii auto a început încă din anii '70, când Zeul electronicii a invadat minţile constructorilor şi, astfel, le-a rescris codul genetic al gândirii despre calitate în general. Chiar dacă astăzi suntem asaltaţi de maşini care oferă performanţe dinamice incontestabile şi siguranţă perfecţionată, hegemonia electronicii diminuează vocaţia şi abilitatea şoferului sau poate chiar le va anula, la un moment dat. Dar nu vă spun ceva nou.
Cea mai frumoasă maşină din zona mea este un BMW 2000 CS din anii '60. O conduce un "dinozaur" care are şi un Volkswagen 1600 TL. Numai cu astea două îl vezi la volan. Sigur nu va renunţa la ele pentru un Passat cu HUD sau un BMW cu nu ştiu ce "navigation & entertainment systems". Ăsta pasionat adevărat! Mi-e mai mare dragul de asemenea oameni. Automobilismul nu va pieri niciodată...
@inexorabil si eu prefer masinile clasice, insa ideea HUD-ului e doar un gimmick. E practic si sporeste siguranta. Dar da... cu cat mai mecanic, cu atat mai bine, if you ask me.
Nu merita nici un reply sau link , la cat le stie pe toate trebuie lasat in prostia lui.