În urmă cu două luni am făcut oficial cunoștință cu cea de-a treia generație a lui Volkswagen Tiguan. Noul model primește design proaspăt, un interior complet redesenat și digitalizat, dar și motorizări hibride cu încărcare la priză și cu două variante de putere: 201 sau 272 de cai putere. Indiferent de varianta de putere aleasă, această motorizare primește și o baterie de 19.7 kWh, ceea ce asigură o autonomie de 100 de kilometri în modul electric.
Acum, constructorul de la Wolfsburg a deschis oficial comenzile pentru noul său SUV compact în Europa. Deocamdată, Tiguan nu a ajuns și în România, însă modelul este deja disponibil pe piața din Germania, acolo unde propune un preț de pornire de 36.600 de euro. Pentru început, noul model va fi disponibil în 4 linii de echipare: Tiguan, Life, Elegance și R-Line.
Versiunea de bază Tiguan primește noul instrumentar Digital Cockpit, alături de un ecran central de 12.9 inch, faruri LED și jante de 17 inch, printre altele.
Toate aceste dotări sunt standard. Echiparea mijlocie Life aduce un sistem de climatizare pe 3 zone, asistent avansat pentru parcare, podea variabilă pentru portbagaj, cruise control adaptiv, lumini exterioare în zona mânerelor și oglinzilor și un asistent pentru faruri.Cei care aleg echiparea Elegance primesc farurile LED Plus, cu o bandă iluminată care unește blocurile optice. De asemenea, mai sunt trecute pe lista de dotări și scaune față ergoActive cu funcție de masaj, iluminare ambientală cu 30 de culori, hayon cu deschidere și închidere electrică și jante de 18 inch. La final, echiparea R-Line aduce un design exterior ușor mai sportiv cu bare de protecție noi și praguri diferite, alături de jante de 19 inch, scaune sport și accente negre prin pachetul Black Style Package.
Pe lângă motorizările hibride menționate mai devreme, noul Volkswagen Tiguan mai primește motoare pe benzină de 1.5 litri și de 2.0 litri, cu puteri cuprinse între 130 de cai putere și 265 de cai putere. Există și opțiunea diesel 2.0 TDI de 150 sau 190 de cai putere.
via Volkswagen
Deja Model Y e mai ieftin :))
Pentru ceilalți, mai ales dacă beneficiezi de subvenție și facilități fiscale pentru EVs, Model Y e mai ieftină de cumpărat, mai ieftină de încărcat, în unele țări mai ieftină de taxat. În plus e mai performantă, mai bine dotată, cu materiale mai bune, mai tehnologizată.
Ioniq 5 Long Range (500km)e in aceeași zona de preț.
Tiguan: un model de nișă, absolut absurd pentru publicul general.
Tiguan o fi ce spui tu, dar nu modelul ăsta nou.
Plus ca e mult mai bine antifonata si mai bine inghegata decat Tesla care e fix logan la interior, la 120 zici ca ai geamurile deschise.
Fiabilitate la grupul vag nu mai exista de prin 2015 incoace, am schimbat la skoda scala pana la 50000 de km, bieleta caseta de directie dupa care caseta de directie cu totul, kit ambreiaj cu toate ca e dsg, multe elemente suspensie si bateria care e vreo 2000 de lei din cauza sistemului start stop pe care oricum il dezactivez de cum ma urc in masina pentru ca e insuportabil. Toate au fost schimbate pe garantie dar cu o luna inainte ca ea sa expire. Ce o sa fie de acum incolo...din buzunar. Ca si cost de combustibil/curent, nu iesi mai ieftin cu diesel fata de electric nici cand compari 2.0 diesel de il lauzi cu dual motor de 400 de cai la tesla.
La capitolul materiale, in tesla nu ai sa gasesti niciun plastic tare, nicaieri, spre deosebire de grupul vag care pana si pe audi pune moale pe portiere fata si tare pe portiere spate ca sa reduca costurile, ca sa nu mai zic cat plastic negru lucios sau plastic cromat foloseste la interioare, cea mai mare mizerie de material.
Antifonarea nu se poate compara, la tesla ai geamuri duble laminate fata, spate, trapa si parbriz, cu toate inchise nu auzi nici cand claxonezi din masina, este net superioara fata de vag si aici compar cu modele din aceeasi gama de pret, nu compar cu audi a6, a8, etc.
"ingroapa oricand orice jucarie cu baterii la fiabilitate, consum"
Nu se orice. Prin natura lor electricele sunt mult mai simple, deci mai fiabile. Despre consum n-are rost să discutam, e aberant ce spui. Orice electrică costă mai puțin să parcurgă aceeași distanță. Plus că nu mănâncă ulei precum TDI și nici nu are nevoie de revizii dese.
"Tesla care e fix logan la interior, la 120 zici ca ai geamurile deschise"
Lol, se vede că doare prețul ăla, ai început să o iei pe ulei.
Dar să nu mergem pe fentă: problema e că un Polo mai înălțat și mai greu costă mai mult decât o Tesla Y :))))
Mult succes la vânzări!
Încărcător e DOAR pe drumurile intens circulate și-n orașe mari. La benzinărie dacă ai ghinion dai de coadă, adică aștepți 10 minute plus alea 5 de plin, plată și mers la baie.
Electroll 2: ”Orice electrică costă mai puțin să parcurgă aceeași distanță” *
* - dacă încarci acasă
La încărcătoare rapide costurile electroice pe km sunt apropiate cu benzina și dieselul, mai mari decât la GPL.
Exagerări, minciuni prin omisiune, zică că e una și aceeași voce anonimă care face reclamă înșelătoare electrocasnicelor scumpe.
https://www.youtube.com/watch?v=CAhfIPJQX3M
"electroll" - observ ca și tu începi sa joci în echipa cu ceilalți doi ghiolbani...
Cel care exagerează ești tu și am să îți explic punct cu punct.
"Încărcător e DOAR pe drumurile intens circulate și-n orașe mari."
Nimic mai fals. În vest sunt în (aproape) toate orășelele, în centru, în parcare. Am încărcat de curând într-un oraș de vreo 10.000 de locuitori, în Elveția. A costat 1 franc parcarea și încărcarea era gratuita (7kw). Și unde locuiesc eu, practic rural, sunt încărcătoare în centru. 10.
Mai mult, sunt și la destinații turistice. De exemplu la un castel din Austria erau încărcătoare în parcarea castelului, incluse în prețul biletului de intrare.
Dar sa facem abstracție de asta. Mai toate electricele au o autonomie mult peste media parcursa de un european. Mult! Iar dacă vrei sa faci 800km cum zice Seriff, pai mai mult ca sigur o buna parte va fi pe drumuri intens circulate. Ca altfel ii faci în 15h! Cine face așa ceva și de ce?? Nu zic ca e exclus, dar e un caz foarte special.
Tot în tura recenta a trebuit să încarc pe drum. M-am oprit la o stație service: toaletă, un burger și o cafea. Mașina era cuplată la un încărcător 50kw. Atât suportă. La plecare era aproape plină și nu am stat nici 30 minute. Lângă erau încărcătoare Ionity de 350kw. Vreo 5 libere.
E adevărat ca dacă aveam un ICE aveam POSIBILITATEA să nu opresc. Cu electrică a TREBUIT să opresc. Dar eu aș fi oprit oricum, că nu pot să conduc 5h fără să fac o pauza de 15 minute măcar.
"La încărcătoare rapide costurile electroice pe km sunt apropiate cu benzina și dieselul, mai mari decât la GPL."
Nu știu de GPL, nu ma interesează. Stațiile GPL în vest sunt ca și inexistente. Dacă îți faci probleme că nu găsești încărcătoare te anunț că GPL sigur nu găsești :) Și dacă la GPL îți e ție gândul, nu cred că lipsa încărcătoarelor e problema ta ci ceva legat de finanțe. Deci cine minte prin omisiune?
Prețul la încărcătoarele rapide de peste 50kw, pe autostrăzi, sunt, într-adevăr, mari. Dar la fel sunt și preturile la carburant - mai mari decât la benzinăriile normale. În plus, 99% din cazuri încarc acasă, unde noaptea am tarif la 1/3 din tariful casnic obișnuit. Ma costă vreo 3 euro un "plin".
Și mai încerci și să le acreditezi ca și cum ar fi realitatea de peste tot, nu bula unui pasionat.
Aici în est nu avem multe încărcătoare și nici nu e relevant centrul orașului, când faci mulți km nu prea ai ce căuta pe acolo, ieși te rog din obișnuințele tale de navetă.
Și iar deturnezi discuția s-o duci în derizoriu, sunt foarte multe cazuri în care vrei să ieși în week-end sau cu treabă la 150-200-300km. Și-atunci ce faci? Iei aglomerația în piept pe DN1 că ai doar 5 prize în direcția ai? Sau când ajungi la țară, la rude sau la pensiune îl pui pe vărul Costică să-ți dea prelungitorul pe geam peste noapte?
Cu electrica orice drum la distanță trebuie gândit și răsplanificat dacă nu urmezi drumul principal (și cel mai adesea aglomerat). Și-n loc să mă uit cum se scurge timpul în ambuteiaje să mă bucur că eu consum cu electrica doar pe climatizare?
Nu, mulțumesc. Un Logan nou de 16.000 cu GPL din uzină sau o instalație între 500 și 1600 de euro pe aproape orice benzinară, inclusiv turbo cu injecție directă îți aduce costurile pe suta de km sub electrică în călătorie (nu acasă, cum calculați voi pasionații, la 1 leu/KWh sau ”gratis” cu fotovoltaice de 20.000 de euro).
Și mai sunt și celelalte variante: benzină turbo, motorină sau hibrid, toate mai avantajoase pentru majoritatea utilizatorilor persoane fizice.
"În plus, 99% din cazuri încarc acasă, unde noaptea am tarif la 1/3 din tariful casnic obișnuit. Ma costă vreo 3 euro un "plin"." - nu stiu unde sunt probleme cu finantele daca te bucuri la 3 euro plinu si probabil asta e motivul principal pentru care ti-ai luat electrica pentru a nu mai arde benzina/motorina la vreo 2 euro litrul.
Nu plinul de 3 euro era problema mea ci a celui care a comentat ca e mai scump decât diesel-ul. Eu am arătat doar ca e mai ieftin.
@kap
150-300km face orice electrică. Poate cu Spring să ai emoții. Vezi ca Logan GPL are autonomie reala vreo 300km, ai potrivit bine cifrele :)). Pe unde am eu treaba și locuiesc n-am văzut stații GPL. După 300km împingi Loganul ăla.
"la rude sau la pensiune îl pui pe vărul Costică să-ți dea prelungitorul pe geam peste noapte"
Nu mi s-a întâmplat dar e posibilitate. GPL sigur nu îmi dă pe geam vărul Costică.
"Și-n loc să mă uit cum se scurge timpul în ambuteiaje să mă bucur că eu consum cu electrica doar pe climatizare?"
Habar nu ai ce vorbești, sincer.
"hai pa"
Luați, mă, câte 3, să fie :))
Cu cât e cererea mai mare cu atât creste prețul - economia de piață.
Loganul din fabrică are rezervor de 40l GPL deci 32 util, cu 8% mergi fix 400 km, dacă iau un consum moderat, deși se poate lejer și mai mult.
Iar asta e valabil chiar și la 0 grade, când bateria cu litiu suspină după volți și electrica se duce cu autonomia spre jumătate.
Dar după poți și să-l împingi, că are 1200 kg, nu aproape 2 tone ca electricele. Sau poți merge pe benzină, că are și rezervorul pe benzină de 50l, în caz că nu găsești GPL.
Asta a propos de ”habar nu ai ce vorbești”.
Și după ce înșiri aberațiile astea încercând să distorsionezi în defavoarea mașinii ICE DUPĂ CE distorsionezi zi de zi prin comentarii în favoarea electricelor, te mai miri că te încadrez ca TROLL?
PS: Ca să ne și distrăm, am făcut deseori sportul ăsta de care zice Seriff, plecat dimineața spre Corbu sau Năvodari întors seara cu același rezervor de gaz, DOAR cu opriri spontane. Și nu, nu m-am împiedicat de stații de curent continuu la plajă.
Deci ne-ai confirmat că se poate inclusiv cu o electrică :))
Nu cred ca asta a fost intenția ta, dar explică-i lui Seriff cum ai făcut, că el crede ca doar dizelul poate asta.
Asa ca diesel for life prietene chiar daca nu iti convine.
Eu sunt de parere ca ar trebui sa existe toate variantele: benzina, diesel, hybrid, plug in si full EV tocmai ca sa aibe clientii de unde sa aleaga in functie de nevoile lui.
Mi se pare normal sa existe si o piata sh pentru ca nu toata lumea isi permite sau poate pur si simplu nu vrea sa investeasca foarte multi bani intr-o masina noua.
Problema e ca cand apar verzii si ne zic tractoristi, tarani, mancatori de seminte, doar fiindca nu ne dorim Tesla.
In plus, dacă altul zice ceva nu e musai sa zici și tu, ca nu ești papagal. De fapt, nu te poți abține :)
PS: Tiguan (cioară Polo vopsită) e peste Tesla doar la preț și în mintea ta. Prima parte e demonstrabilă, a doua e părerea mea personala exprimată într-o tara liberă.
In plus, nu e musai sa zici și tu dacă altul a zis, ca nu ești papagal. De fapt nu te poți abține :)
PS: Tiguan (cioară Polo vopsită) e peste Tesla doar la preț și în mintea ta. Prima parte e demonstrabilă, a doua e părerea mea exprimată într-o tara liberă.
E mult mai fiabil, motorul de 2.0 ajunge fara probleme la 500.000 km, Tesla in km aia schimba 3 seturi de baterii 2 motoare electrice.
Plus ca la revanzare Tiguanul se va vinde lejer, o electrica sh iesita din garantie nu o cumpara nimeni, drept dovada sunt alea care stau pe olx de luni de zile fiindca nu se vand.
In Tiguan te duci si te plimbi fara griji, in Tesla stai si cauti pe harta statii de incarcare, hai pa.
Așa, ca să nu zicem ca le-ai scos și pe astea tot de unde au venit și restul "argumentelor". Unde nu bate soarele.
Este experiența unei persoane care este fan BEV-uri.
In fapt, fiecare face ce vrea si atâta timp cât este legal ar fi frumos sa respectam decizia fiecăruia. Vreu benzina foarte bine… nu-mi iau benzina ca BEV-urile sunt de rahat si nici cei care le apreciază, și invers. Nu-i greu de loc.
De ce să înjur benzina si diesel-ul dacă am optat pentru o Electrică? Fiecare cu treaba lui…
Ca de obicei: bășini
"De ce să înjur benzina si diesel-ul dacă am optat pentru o Electrică? Fiecare cu treaba lui…"
Păi băi caricatură intelectuală, asta faceți voi la fiecare articol despre electrice. Electrocutați, pensați, electroace, electrocasnice, tâmpiți, proști...
Și tu? Bagă mare cu spălații pe creier, ipocritule, duplicitarule.
Consider ca momentan avem toți de unde alege si in loc sa aducem informații din experiența proprie cu o masina sau alta, ne băgăm în totul felul de mizerii inutile…
https://www.automarket.ro/stiri/kilometraj-record-pentru-o-tesla-model-s-15-milioane-de-kilometri-107063.html
''Totodată, germanul a înlocuit trei motoare până la 680.000 de kilometri''
De-a lungul anilor, mașina a avut câteva intrări în service. Spre exemplu, după 290.000 de kilometri, bateria originală a fost înlocuită pe garanție. Inițial, în service a fost montată o baterie "folosită" (care a fost utilizată 150.000 de kilometri), iar mai apoi a fost instalată o baterie nouă.
Daca intri pe grupuri de Tesla de Romania o sa vezi acolo probleme gramada, la fel si la multe marci electrice, lasa povestile ca nu se strica nimic la ele, ca e jale daca se strica.
Ai găsit o Tesla care a făcut 1.5m km și o dai ca exemplu negativ? Te-ai gândit mult?
Păi marea majoritate a diesel-urilor importate în România, cu 100.000km (probabil 300.000 reali) sunt niște căzături. Pana la 1.5km nu mai rămâne nimic din ele. În plus, a muncit-o ca pe sclavi pe autobahn, deci a avut și mai multe cicluri de încărcare decât normal (consuma mai mult la viteze foarte mari, deci trebuie încărcată mai des).
Lăsând asta la o parte, tu realizezi ca e un exemplu absolut excepțional?
Din 1 milion de șoferi nu știu dacă găsești unul care face 1.5m km cu o mașină, sau măcar i-a trecut asta prin cap.
Media anuala in vest e de vreo 15.000km. Pe AN! Cauta dacă nu crezi, eu am cautat înainte sa scriu. Deci un om obișnuit face 1.5m km in 100 de ani!!
In concluzie, ai dreptate, scuze. Exista Tesla la care a trebuit schimbata bateria și motorul. Doar ca e un caz extrem de taxi cu 1.5m km la bord.
Dacă ai nevoie sa faci 1000/km pe zi fără oprire și 1.5m în total, în vreo 5 ani, începi sa îți pui problema asta. Dar înțelege ca oamenii obișnuiți nu se apropie niciodată de cifrele astea. Nici nu le trece prin cap.
A, si încă ceva: tu crezi ca taximetristul ala e prost? Mai mult ca sigur iese mai ieftin cu Tesla decat cu un diesel, altfel o dădea când a schimbat bateria în garanție, și își lua un cazan diesel în locul ei.
"argumentele" asta sunt "argumente" de taliban fanatic cu care nu ai ce discuta rațional.
Tot nu iti convine, pur si simplu nu vrei sa accepti faptul ca si electricele se strica, taximetristul ala nu a schimbat doar o baterie, sau doar un motor electric, a schimbat mai multe, media in afara e de 15000 km pe an?
Poate la tine care mergi doar la piata cu masina, majoritatea in vest fac 30.000-40.000 km pe an, uita-te cate masini din 2016 sunt pe mobile cu peste 300.000 km, dar ce sa intelegi tu, sincer oricum nu ma intereseaza, fiindca esti atat de spalat pe creier de propaganda eco incat orice argument primesti il ignori.
Uite inca un exemplu bun, ieri am avut o urgenta si a trebuit sa plec repede cu masina, nu era alimentata, am oprit 5 minute la benzinarie, am facut full si am plecat, daca aveam electrica si uitam sa o incarc ce faceam?
Asa ca mai lasa-ma cu jucariile astea cu baterii facute doar sa prosteasca oamenii.