Prima jumătate a anului a adus vânzări în creștere pentru ambii giganți aflați în lupta pentru prima poziție în topul celor mai mari constructori auto din lume. Și Toyota, câștigătorul de anul trecut, și Volkswagen, conglomeratul european cu o ascensiune fulminantă, au înregistrat o primă jumătate de an excelentă.
Cu toate acestea, Toyota a reușit să vândă 5.02 milioane de mașini, iar Volkswagen s-a bucurat de ceva mai mult succes, reușind să atingă o valoare de 5.04 milioane de unități. Așadar, după șase luni, ierarhia s-a schimbat, iar germanii par să fie pe drumul cel bun pentru atingerea primului loc în topul celor mai mari constructori auto, o țintă pe care ar atinge-o cu trei ani mai devreme decât estimaseră oficialii.
Ambii constructori au suferit de pe urma regresului consemnat de piața auto chineză, o zonă în care ambele branduri vindeau bine.
Volkswagen a compensat cu succes acest regres, bazându-se pe o creștere consistentă în Europa, în cele 19 țări care folosesc moneda euro. Grupul Volkswagen a beneficiat de o creștere de 6% pe piața mamă și în zona Europei de Vest, ajutat de modele noi cum sunt VW Passat și micul SUV Porsche Macan.De cealaltă parte, Toyota s-a bucurat de o creștere de 5.7% pe piața din Europa, însă a fost ajutată consistent de o creștere de 5.6% pe piața din Statele Unite, acolo unde volumele sale sunt extrem de mari. Aici, clienții s-au arătat interesați de crossoverele Lexus NX și Toyota RAV4.
Nu putem vorbi de topul celor mai mari constructori auto din lume fără a aminti și de ultima treaptă a podiumului, ocupată și anul trecut, și anul acesta, după primele șase luni, tot de General Motors. Americanii au avut șase luni destul de dificile, raportând o scădere de 1.2% a vânzărilor și un total de 4.86 milioane de unități comercializate.
Parca vad la sfarsitul anului : 1.Toyota, 2.Hyundai , 3.VAG , deja devine ''plictisitor'' ca Toyota sa fie mereu number one. Inteleg ca fac cele mai bune masini din lume, dar sa-i mai lase ''loc'' si constipatului VAG, ca iar se masturbeaza la cifre si devine penibil dupa in fata clientilor zic. :)))
Vor face muci Avensis, din pct. de vedere al cifrelor de vanzari.
Si Ivanon, daca esti tentat sa-mi raspunzi din nou, scuipand pe parerea mea, iti recomand sa te abtii pentru ca nu ma intereseaza ce ai de zis. Decat sa te contrazici cu mine, mai bine te contrazici cu cei care si testeaza Toyote de ani de zile si sunt posesori. Eu nu sunt si nici nu voi fi vreodata client Toyota, asa ca degeaba te obosesti cu mine.
Oricum, daca pica Toyota de pe locul 1, sa stii ca n-ai nimic de pierdut, ma indoiesc ca ai 3% din actiunile companiei, asa ca nu-ti fa griji, sit back and enjoy the blitzkrieg ;)
@mowgli, iar vorbesti prostii, mai bn ne-ai da si noua niste linkuri , cum procedez si eu de altfel, poate asa esti mai credibil. Toyota va pierde teren cand Japonia ori va mai fi lovita de un tsunami ( Domane Fereste ) , ori va fi inghitita de ocean ( Doamne Ferste ), intelegi ? Daca fiabilitatea Toyota este in declin, atunci inseamna ca VAG e caput :)))
degeaba zice dan grc ca toyota va ajunge cu noul avensis (care-i de fapt facelift) iar pe locul 1, deoarece Volkswagen are cel putin 3 modele nou-noute si un facelift pe care sa se sprijine pentru a termina pe locul 1 la fin 2015, intelegi?
''Anul trecut'', VW era 100% convis ca a castigat. Dar se pare ca nu a fost asa, au dat-o cu mucii in fasole din nou. Dar asa se intampla cand te bati cu pumnii in piept. Orikum pot paria ca nu vor castiga nici anul acesta, Toyota are deja multe comenzi pt Mirai in State, chiar ieri zicea ca s-a dublat productia , iar asta chiar poate fi o problema pt VAG . Daca mai adaug ca in toamna modelele noi precum : RX, GS F , GS facelift , Avensis, Royal Crown , LX , Auris facelift, Rav4 hybrid , vor fi oferite la vanzare, atunci din nou o mare problema pt VAG . Acum, te las, cred ca te-am retinut cam mult, si iar uiti de pilule.
VW era cat pe ce sa dea faliment si Ford se chinuia de cativa ani sa-i cumpere dar au fost opriti de legea ilegala de protectie. Ca sa aiba ceva protectie au fost "cumparati" de Porscha care este un peste mic in industria auto.
BMW si Audi nu prea ajung sa treaca de 7 - 8 ani de functionare pe piata cea mare datorita problemelor mecanice. Pretul lor cade vertiginos dupa 4 -5 ani de folosite. Toyote de 20 inca circula cu gramada si multe au peste 300.000km parcursi. Majoritatea "lazilor" americane consuma mai putin decat cele "japoneze" cu aceeasi capacitate cilindrica. Subaru este in realitate GM pt cine nu cunoaste si Saab este pe un sasiu de Subaru. Toyota sa diversificat la maxim si ofera un produs de calitate si asta ia dus pe locul #1. Fac pana si TIRuri dar nu pt europa.
http://www.automarket.ro/stiri/toyota-mirai-prima-masina-de-serie-alimentata-cu-hidrogen-a-primit-1500-59763.html
Apropo , respectiv in ultimul comentariu, de unde iei cifrele ? din cur ? Astept linkuri cv, care sa ateste ca VAG vinde '' vinde global 9.7 milioane de masini cu 4 marci ( VW, Audi, Skoda si SEAT ) sau 9.3 milioane cu 3 marci ( VW, Audi si Skoda ) sau 8.3 milioane de masini cu 2 marci ( VW si Audi ) '' .Daca VW si Audi vindea mai mult decat Toyota si Lexus impreuna, asta ar fi inseamnat ca VAG sa incheie pana acum numai pe locul intai, si nu s-a intamplat, halucinezi nu ? Iar ai tras etnobotanice ?
@ @Ivanoff Specifica unde vand mai mult decat Renault, Toyota, Hyundai, etc., altfel e doar o informatie foarte eronata.
cand am zis eu ceva de honda, vezi ca esti prost ? din cauza retarzilor ca tine care fac reclama negativa la VAG am inceput sa fiu scarbit numai cand aud de asa ceva. Inca odata, nu-s fan nici VAG nici Toyota, dar cand vad atat extaz si obsesie pt VAG zau ca mi se face oleaca greata.
Honda are o gama de modele de 15 ori mai aratoase decat VW .
Civic arata de 10 ori mai bn decat deprimatul Golf, cu interior de anii 99'' si cu aceleasi TDI-uri puturoase care mananca ulei ca la balamuc, iar la semafor e atat de ( silentios ) ca se aude ca un diesel imputit de 2 bani.
''anonimule'', si Matiz era cea mai vanduta din clasa mini acum 10 ani, asa ca lasa aberatiile. Esti atat de penibil cand vorbesti despre vanzarile ''slabe'' ale Toyota in 2014, dar in practica s-a situat pe 1 la vanzari, despre ce vanzari slabe indrugi acolo ? In primul trimestru al acestui an, Toyota conducea cu 2,52 milioane de unitati, pe cand VAG 2,49 milioane de unitati, asta inseamna ( VW, skoda, seat, audi, Bentley, lamborghini, bugatti, porsche, etc ) . Cam multe branduri care foarte foarte greu face fata TMC care la randul sau detine - Lexus -Scion , doar atat . Asta inseamna vanzari destul de slabe, sa nu faci fata cu atatea branduri . Daca Toyota ar fi avut tot atatea divizii ca ei, pai nici in vise nu se mai puteau gandi la podium.
Oricum, sanse mici sa bata, asta in cazul in care noul RX are deja 3.400 de cereri in SUA si 6.000 in Asia, iar GS F are deja si el 600 de cereri in SUA , si sa amintesc piata din Rusia acolo unde Lexus se vinde cel mai bine. Adunate toate la un loc ar fi cam 20.000 de unitati care asteapta comanda. Asta inseamna ca va depasi cu brio VAG peste o luna.
Mai taie din ele, mare parte dintre Bmw -uri și Audi nu trec de 7-8 ani? Sigur, de aceea li se dau kilometrajul înapoi la greu, că nu prea ajung la 300 mii km, se devalorizează puternic după 4-5 ani? Extraordinar, dar ce, sunt în ediții limitate? Comparația între Bmw și Lexus a ajuns atât de nedreaptă în privința vânzărilor , încât se continuă aberația Bmw vs Toyota? Nu știu cum se face că indiferent de știre, trebuie să se aducă în discuție Bmw, cu toate ca trebuiau menționate doar VAG și Toyota.
Dan Grecu, probabil @antonny s-a referit ca nu trec de 7-8 ani fara asistenta tehnica, e normal sa tina si 800 de mii atata timp cat schimbi motorul, cat vdespre deprecieri, are dreptate, uite aici :
http://autovit.ro/anunt/mazda-6-iii-ID7GeIbl.html#555575cfe2;promoted
http://autovit.ro/anunt/volkswagen-passat-b7-ID7GeJMz.html#eda45dc022
lasa taica forumurile si muta pisicuta din curte, ca amu se intorc oile di la pascut si trebuie mulse
Nu-i nimic, este de inteles!
Bai ciuperca vie, la tine informatia ajunge foarte greu, iar odata ajunsa iese instantaneu. Daca schimbi 5 motoare acea masina poate parcurge si 1.000.000 de km intelegi ? Acum mai baga o bere ca nu-i de ajuns 4 halbe.
Doamne, va contraziceti cu unul care isi pune vata in nas cand e racit ca sa nu-i curga mucii pe tastatura. No, nici voi nu sunteti departe de nebunia lui. Voi chiar nu vedeti ca nu aveti cu cine sa vorbiti? Pentru el nemtii fac ultimele jeguri care dupa 250000 de km... se topesc, se autodistrug, se evapora, explodeaza in mers sau le pica rotile. Daca esti baiat destept, modest si inteligent... ca el, iti cumperi japoneza. Simplu, nu?
Oricum, politica managerială constituie călcâiul lui Ahile în ograda "noului GM". Încă din perioada interbelică era privită cu admiraţie "firma mondială" General Motors, dar, acum, mondialitatea le creează (forma de infinitiv nu se scrie cu doi de "e", Andrei!) americanilor probleme de mentalitate şi de abordare strategică (încă nu reuşesc să pricep de ce), astfel că prăbuşirea de la vârf şi riscul părăsirii podiumului nu sunt întâmplătoare.
Deci cum stăm?
VW oricum va câștiga foarte mult din vânzarea pieselor de schimb pentru că frecvența cu care ajung prin service este destul de mare.