Spre comparaţie, rivalii de la Ford anunţau 180 CP drept o posibilitate pentru al lor 1.0 EcoBoost. Spre deosebire de Volkswagen, cele mai puternice variante ale unităţii 1.0 EcoBoost oferite pe maşini de serie de la Ford aveau 125 CP, iar americanii au ajuns să ofere până şi variante de 140 CP ale motorizării lor cu trei cilindri în linie. Spre deosebire de conceptul de motorizare expus de Volkswagen, unitatea de 140 CP de la Ford are în continuare o singură turbină convenţională şi este un propulsor de serie în întregul sens al cuvântului.
Dr.
Heinz-Jakob Neusser, responsabil de cercetare şi dezvoltare la Volkswagen şi şef al departamentului de dezvoltare motorizări, a declarat că unitatea 1.0 TSI de 272 CP este ”un bun exemplu al potenţialului pe care îl prezintă în continuare motoarele cu combustie internă”. Cei de la Volkswagen au în spate un istoric interesant în materie de configuraţii necovenţionale de motorizări, cum ar fi unităţile W8 pentru Passat oferite între 2001 şi 2004, motaoarele VR6 pentru mai multe modele din gamă şi altele. Nu este exclusă o serie limitată a unui model Volkswagen echipată cu această unitate, cum a fost cazul lui XL1, de exemplu, dar până la un anunţ oficial nu putem decât să visăm la existenţa unei motorizări 1.0 turbo de peste 200 CP care să echipeze o maşină de serie.Via WCF | Volkswagen
dar daca privim doar cifrele reci, trebuie sa recunoastem ca aceastea sant impresionante
Viitorul ne promite multe, si aceste concepte prind viata (turbina electrica, etc) deja o sa apara in curand.
Va garantez ca pe viitor o sa apara si masini electrice TURBO. Da ! Ati auzit bine.
Nu demult auzeam de 2.0tdi 240cp ! Nu demult am auzit de 400cp pe Golf 7R si apare sau a aparut deja (nu's la curent cu ce sa intamplat in ultima perioada).
Deci nu m-ar mira sa vad 1.0 si 272cp.
deja o sa apara in curand...
apare sau a aparut deja...
electrice turbo...
nu's la curent....
Cat despre motor...un mare WOW. Abia astept sa-l vad la munca.
-RCA ceva mai mic ( nu cu mult )
-Impozit ceva mai mic ( nu cu mult )
-Taxa de inmatriculare/timbru de mediu mai mica ( conform referintei )
DEZAVANTAJELE UNUI MOTOR SUPRAALIMENTAT :
-Consum mai mare
-Fiabilitate scazuta
-LAG
-etc.
In rest stiu ce zic !
Masina electrica + turbina electrica ... suna tentant :)
Daca o sa am posibilitatea pe viitor o sa incerc sa dezvolt eu o idee pentru acest concept. Turbina electrica, nu o sa functioneze pe acelasi principiu ca si una normala.
- nu are consum mai mare
- nu cunosti nimic legat de fiabilitate
- nu are "etc"
dar esti in +
- cuplu mult mai bun, si de aici reprize semnificativ mai bune decat un motor aspirat.
- consum mai mic in oras si la mers potolit.
- mai placut de condus.
Asta cu fiabilitatea e vrajeala. Oricum la o masina moderna cad toate inaintea motorului.
Motoarele turbo pe benzina moderne stunt foarte misto. Am mers cu Ford 1.0 si 1. EcoBoost , cu VW 1.4 TSI cu Polo 1.2 TSI, cu Leon 1.8 TSI si toate mi-au placut. Nici unul nu avea lag enervant.
las-o mai moale cu LAG-ul la motoarele care au turbine/compresoare electrice
Asta a fost non sens-ul anului 2015 TATAE....
270Nm ...e slab....cat face un 3.0-3.5 de 270 de cai ? Cam 400 Nm...
Cum n-ai da, o sa aiba un consum de V8.....100% ...asteptam test...
Ca nu degeaba i-au pus compresor electric, ca tre sa aiba un LAG...La 1.0 litru volum, fluxu de gaze e atat de mic, incat ca sa rotesti o turbina mare - sa ajungi sa scoti 272 de cai........iti trebuie un ajutor....
Motoarele mici = rahat
Turbina = rahat
------------------------
Să impresioneze proștii
Să ploaie cu comentarii de proști
Ei bine, te inseli.... de fapt, eu laud aceasta realizare, indiferent din parte cui vine, insa trebuie sa recunoastem ca deocamdata nu e un motor in productie. Nu ma deranjeaza ca e VW, la fel cum am sustinut ca, dupa mine, motorul pus pe Veyron e un masterpiece ingineresc.
Dar daca tot aduci BMW in discutie, in 1986 motoarele lor de 1500cmc produceau 1400 de cai in cursele de calificari din Formula 1, fiind pana astazi cel mai puternic motor folosit vreodata in F1, asa ca nu sunt complexat :)
Asta cu "cele mai bune motoare din lume, sunt cele de la GM" e scoasa dintr-un show Vacanta Mare sau Divertis ?
hai ca se poate....
Motoarele aspirate de 1L de pe motociclete sunt deja la 200cp.
O sa pun mai devreme decat crezi tu...si nu te inspira de la mine. Eu ziceam ca voi in viata voastra nu o sa mergeti in AMG-uri :D
Tu n-ai dreptu sa scrii asta pentru minte din simplu motiv ca ma urasti fara motiv..
Cum ti-am mai zis....tre sa fii pur si simplu dezinformat, sa lauzi motor de 272 de cai cu 1 litru....e chestie de fizică elementară, da tu esti prea prost ca sa iti dai seama ca puterea e o functie de cantitatea de aer intrată in motor, NU ȘI DE MODU in care acest aer intra in cilindri ( turbo / supercharger/ motor cu volum mare).
Așa ca scoala fundu de pe scaun și make business..
Mai problematic e faptul ca redactia acestu site le ofera ''libertatea'' iar celor normali la cap care comenteaza la subiect si pe buna dreptate li se sterg comentariile cand zdrentarosii ''specificati'' mai sus primesc raspuns de la cei abili ca tine, si eu . Stima !
Treaba cu TURBO= MARKETING, in afara de cum a zis cineva mai sus '' impozit cv mai mic si cateva taxe'' , nu ofera decat un consum mai mare, fiabilitate slaba , turbo-lag, si performante slabe spre deosebire de un aspirat. E ca si cum un culturist ar lua steroizi ca sa para mai musculos decat un boxer , sau cum de un impotent ar lua viagra ca sa para...... dar doar sa ''para'' , asa si cu TURBO, doar sa para ca un motor de 1.0 are mai multa forta, dar in realitate sunt rupte in 14 de aspirate mult mai slabe ca putere. Gen 1.5 EcoBoost de 182 cai care accelereaza mai prost decat 1.5 N/A de 115 cai de la Mazda , si ce sa vezi e si mai fortos cu 67 de cai., si mai are si turbosuflanta, ahahahahahahaha .
Am cateva informatii oficiale unde un BMW seria unu crapa cat un V6 Lexus ES350, MAZDA MX-5, MAZDA 2.5 .
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-bmw-228i-xdrive-coupe-test-review
A verificat cineva sa vada cum arata sorbul de ulei din baie la un motor turbo dupa cateva zeci de mii de km?
"e ca si cum un culturist ar lua steroizi ca sa para mai musculos decat un bozer" - culturismul si boxul sunt 2 sporturi diferite.N-au nici o legatura intre ele.Un culturist e mai musculos mai puternic decat un boxer.Un boxer nu poate face ce face un culturist si reciproc.Steroizii chiar iti cresc masa musculara nu doar "pare".
Ford Focus 1.5 ecoboost 182 cp 0-100 7.6 s
Mazda 3 1.5 100 cp (nu exista varianta de 115 cp pe mazda 3) 0-100 11.6 s .Unde e performanta aia net superioara?... si cultura ta auto?
Recordul pentru cel mai mare raport cp/litru la motoare aspirate este de 166,7cp/litru, la motoare supraalimentate, raportul este de 220cp/litru. Te las pe tine sa ne explici de ce, ca te pricepi.
Acuma luand cunostiinta de cifrele astea, poate realizezi de ce motorul care face subiectul acestui articol, este interesant.
Poate realizezi si de ce motoarele tale americane nu sunt impresionante, cand te gandesti ca niste non-americani, au luat 2 motoare de hayabusa si au facut un motor de serie, aspirat, de 3000cmc sa ofere 500 de cai, toate astea intr-un garaj.
Dar ce sa vezi, motorul nu mai e in productie, acuma tot ce ofera sunt motoare turbo... explicatia lor ? "ofera mai multa putere si flexibilitate".
Eu nu insinuez ca oamenii care au facut cel puternic motor aspirat raportat la litraj din lume, sunt mai destepti ca tine, nuuu, doamne fereste, da zic si eu asa...
Dupa cum arata si computerul de bord, are o medie de 32 mpg, care se traduce in 7,35 litri la suta de kilometri. Uite altul care scrie ca a condus-o tarisor si are o medie de 28 mpg (8.4): https://www.youtube.com/watch?v=IVqQOG8n1lE
Asta in conditiile in care vorbim de un motor de 6.2 litri, V8, 460 de CP, aspirat natural. In acelasi timp, intr-un test Automarket, un rahatel turbo 1.0 95 CP din Audi A1, condus tare pe serpentine scotea peste 9 la suta.
Desi e mai putin decat ma asteptam (10%), nu e cat spui tu, deci filtrul e intact. Aici ne luam dupa ce declara producatorul sau EPA.
Clipuri youtube de genul sunt irelevante, asa un V8 din 1995 de 4000cmc scoate si consumuri instante de 6%.
Oricum, e o realizare fantastica noul Corvette, ca si celelalte.
Lasa tu povestile cu A1, ori esti mafia, nedelcu, ivanoff, ori te iei dupa ei. Pe serpentine cu un logan am scos 16%, cu un Clio RS sari lejer de 20%, iar eu am urcat Transfagarasanul cu un consum de peste 30% si nu, nu am un motor turbo.
1.BMW 228i xDrive
EPA city/highway: 23/35 mpg
C/D observed: 21 mpg
Datele oficiale spun ca de fapt in oras consuma mai putin decat a iesit in MEDIE pe test. Si cand colo a consumat cat un V6 de 3.5L pe care tot ei l-au testat :))))
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-bmw-228i-xdrive-coupe-test-review
2. 2015 Toyota Camry XSE V-6
PA city/highway driving: 21/31 mpg
C/D observed: 24 mpg mai putin ca Bhemve turbo :)))))))))
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-toyota-camry-xse-v-6-test-review
3.2015 Infiniti Q70L 5.6 AWD, si e si 4x4 , BMW-u avea 21mpg ala 2.0 turbo HAHAHAHAHAHAHAHA , iar Infiniti consuma mult mai putin :C/D observed: 17 mpg
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-infiniti-q70l-awd-test-review
4. ACURA TLX 3.5 V6 , asta e LETAL :))))) > C/D observed: 27 mpg
Deci motor aspirat Acura TLX cu volum 3.5 .....27MPG
BMW 228i Xdrive -- 21MPG ... inca odata se CONFIRMA CA TURBO= ZERO PERFORMANTA SI CONSUM DE TANC
Si acum tineti-va bine, urmeaza acelasi motor turbo, dar de data aceasta pe X4:)))))) si ghici ce ? Acelasi consum de 21mpg :))))
EPA city/highway driving: 20/28 mpg
C/D observed: 21 mpg
http://www.caranddriver.com/reviews/2015-bmw-x4-xdrive28i-test-review
Mai sunt foarte multe, oricum Infiniti V8 de 5,6 litrii consuma mai putin decat BMW pe turbo. :)))))))
Cat despre BMW-ul din 93'', pai aici poate fi o problema. Cand am socotit eu dezavantajele modelelor mai vechi. Am spus clar, modelele de dupa 2004 indiferent ca e Mercedes si BMW nu mai sunt ce-au fost, iar astea pipetare cu 15 turbine chiar nu le suport, mai bn as prefera un diesel BMW decat benzina cu 15 turbine, care se aude artificial prin boxe :)))))
ps: Poate vii si cu factura ''la apa'' :)))))....... sorry era o ironie, trateaz-o ca atare =))))))
Dacă nu pornești de la chestii de clasa a 1.....nu mai ajungi nicaieri..
De ce un motor de 2.0 aspirat face mai multa putere decat un 2.0 TURBO , bă prostule ??
Ai văzut ca la motoarele tunate, mai nou , și la astea noi supraalimentate, stă un indicator in bord, îi zice "BOOST" sau "Turbo boost" (in cazul turbo).
Știi ce semnificație are chestia aia ??
Dar ai vazut ca mai este un indicator unde e scris: "AIR/FUEL RATIO"
Ăsta știi ce arata ?
Da, de "Fuel Chart" ai auzit in viața ta de gorilă fara logica ??
--------------------
BOOST, este (presiunea din colectorul de admisie MINUS presiunea atmosferică). Cu alte cuvinte e surplusul de aer.
Da știi de ce "se baga" mai mult aer in motor bă vacă ??
Ai mai mult aer => ai mai mult oxigen => POTI ARDE MAI MULTĂ BENZINĂ => scoți mai multă putere. (Bă prostălăule)
BENZINA + AER = dioxid de carbon + apă.
Ai rezolvat in viața ta de p***ă b**tă probleme la chimie ?
Ai 21% Oxigen și 79% azot, in aer.
impartim 79 la 21 si obtinem de cate ori in aer ii mai mult azot decat oxigen. 79/21 = 3.76
Scriem ecuatia arderii benzinei:
C8H18 + 12.5( O2 + 3.76 N2) => 8CO2 + 9H2O + 47 N2
S-a luat prin conventie C8H18 ca fiind benzina. Iar aia de mai sus e ecuatia egalată.
Ș-acum aflăm cate părți de AER sunt necesare p/u arderea unei particule de benzină:
[12.5 x (16 x 2) + 12.5 x ( 3.76 x 14 x 2 )] / [ 8 x 12 + 1 x 18)]
Toată mizeria asta e egala cu 1716/114......iar asta e cam 15:1 .
Știind ca benzina NU este C8H18 doar, ci e un AMESTEC de hidrocarburi, modificarile in calcul ajung la aia ca raportu ideal intre aer și benzina NU e 15:1 , ci e 14.7:1 ........
Dacă cifra asta de "14.7" pana acum nu ti-a spus nimic, să știi ca habar n-ai cum lucreaza un motor...freci capu in stanga si dreapta...
Noo...acum daca avem raportu ăsta.....turbocompresoru suflă aer IN PLUS...ca raportu sa ramana același, la creșterea cantitatii de aer, nu trebuie crescuta și cantitatea de benzină bă prostălanule ??
Daca am x / y= 14.7 / 1 ....raportu ca sa ramana același in cazul majorarii lui x, nu tre sa-l majorez si pe y ? Bă fund de vacă ce esti....
Supraalimentarea baga intr-un motor mai mic - mai mult aer ...e exact acelasi lucru ...volum mai mare --- intra mai mult aer..
Bagi mai mult aer CU CE SCOP BĂ CAP PĂTRAT ?? Ca sa pot arde mai multa benzină bă creier de curcă!!!
Și asta e elementarul bă...roată de caruța ce esti...
MOWGLI, esti un prostănac.
se impune ceva curatenie...
lectiile de chimie nu se fac cu "ba boule" + ca specialistul nostru uita o sumedenie de alte detalii
deci o banare, ceva?
dezamagitoare si prestatia celor ce scriu, si inactivitatea celui responsabil cu articolul
dupa cel putin 10 ani de forumuri, bloguri, etc inca sunt loseri ce scriu folosind nick-urile celorlalti. Credeam, sincer ca specimenele astea ridcole de trolli au disparut in anul 2015.
daca acum ceva vreme ma impacientam acum prefer o tratare cu indiferenta si o doza mica de compasiune. Trist sunt doar ca sistemul sanitar din Romania e slabit si spitalele cu specific nu mai sunt ce au fost o data. Adica pline cu alde indivizii simpli, analfabeti si cretinei ca cel despre care fac vorbire
zic si io :)
Daca folosim relatia dintre putere si cuplu, Puterea [CP] = (1/7021.55) x Cuplu [Nm] x Turația [rot/min], vedem foarte usor ca o PUTERE >=CUPLUL doar daca TURATIA>=7021.55! (aviz amatorilor care tot o bagau pe aia ca asteapta putere mai mare sau similara motorul din F1-> la cat au acele motoare Pmax??)
Deci eu consider ca este un motor de turatie, si atunci are sens afirmatia cum ca s-a inspirat din Polo WRC. Dar daca vorbim de motoare de turatii cu inclinatii sportive, de ce ne batem capul cu consumul?
In plus de asta, ca sa raspundem unor comentatori: ca sa compari 2 motoare (pe acelasi carburant evident) trebuie sa compari puterea litrica. Iar consumul MOTOR si nu VEHICUL este dat de CONSUMUL SPECIFIC EFECTIV din PUNCTELE DE FUNCTIONARE MOTOR (BSFC Table)! Am vazut tot felul de minunatii de comparau intre ei consumul masinii si legau direct asta de motor. Pentru ei le zic asa: puneti voi motorul ala de 4 litri pe o locomotiva si dupaia masurati consumul. Poate ati inteles ca si VEHICOLUL reprezinta o MARE VARIABILA in ECUTIA CONSUMULUI. Nici nu vreau sa amintesc de cutia de viteza.... imi racesc gura degeaba!
1. Afirmtia "ca daca bagi mai mult aer si ca sa mentii raportul stoichiometric la 1, se va injecta mai multa banzina" este corecta, dar folosita in context gresit.
2. Randamentul motorului va da consumul, cresc randamentul-> scad consumul.
3. Principalul dezavantaj al unui MAS (motor ardere prin scanteie) atmosferic o reprezinta "pompajul" (lucru mecanic negativ). La MAS supra-alimentate, zona de "pompaj" este caracterizata de lucru mecanic pozitiv.
4. Dupa cum am explicat mai sus, consumul motor este dat de CSE [g/ kWh]-> deci consumul este un raport intre cantitatea de benzina si de performatele dinamice. La MAS supra-alimentate chiar daca cantitatea de banzina este mai multa, se va modifica si performanta dinamica!
Chiar daca la prima vedere afirmatia de la punctul1 tinde sa explice ca de fapt motoarele turbo consuma mai mult decat un motor atmosferic la iso cilindree, doar persoanele care nu au inteles pe deplin parametrii de baza ai functionarii MAS o sustin.