Volkswagen Cross Coupe - conceptul unui viitor SUV coupe VW

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 30.11.2011
Volkswagen a publicat astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale noului Cross Coupe, un concept abia dezvăluit la Salonul de la Tokyo. Conceptul anticipează un viitor SUV coupe al nemţilor.

Esential

265 de cai putere oferă cocneptul Cross Coupe.
7 secunde sunt necesare pentru ca noul Cross Coupe să atingă 100 km/h.
40 de kilometri poate parcurge doar în mod electric Cross Coupe.

Deşi abia a publicat primele imagini ale noului Passat Alltrack, Volkswagen nu se opreşte aici. Prezent la Salonul Auto de la Tokyo, constructorul german a expus un concept în premieră mondială, botezat Cross Coupe. Prototipul promovează liniile unui coupe cu patru uşi pe dimensiunile unui SUV de mari dimensiuni, anticipând totodată o linie de design nou pentru constructorul din Wolfsburg.

Cross Coupe, poziţionat între Golf şi Tiguan

Conceptul Cross Coupe este prima creaţie "în carne şi oase" dezvoltată pe noua platformă modulară MQB, programată să se regăsească pe mai multe modele ale grupului, începând cu viitorul Golf şi terminând cu Audi TT.

Deşi dă dovadă de o prezenţă impunătoare, Cross Coupe se poziţionează fix între Golf şi Tiguan, dacă judecăm după dimensiunile exterioare: 4345 mm lungime, 1868 mm lăţime şi 1523 mm înălţime. Cu toate acestea, ampatamentul său de 2630 de mm este mai lung cu 52 de mm decât cel al lui Golf şi cu 26 de mm mai lung decât cel al lui Tiguan.

Chiar dacă se vrea a fi un model spaţios, Cross Coupe nu neglijează prezenţa sa în off-road, garantând un unghi de atac de 24.2 grade şi unul de degajare de 32.5 grade.

265 de cai putere şi autonomie electrică de 40 km

Cum era de aşteptat, sub caroseria SUV-ului se ascunde un tren de rulare hibrid, ce include un propulsor TSI cu injecţie directă, asistat de două unităţi electrice. Cele două motoare alimentate de baterii litiu-ion sub poziţionate pe axa faţa şi axa spate, oferind 54 de cai şi 180 de Nm, respectiv 114 cai şi 270 Nm.

Resursele motoarelor electrice, combinate cu cele ale TSI-ului, îl ajută pe Cross Coupe să se laude cu un total de 265 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 7 secunde şi pentru a se opri la o viteză maximă de 201 km/h.

Graţie pachetului de baterii litiu-ion, conceptul poate rula până la 40 de kilometri doar în mod electric.

Platforma MQB a putut adapta un sistem de tracţiune integrală nou, în care axa spate este angrenată doar de unitatea electrică poziţionată pe ea. În aceste situaţii, unitatea este ajutată şi de motorul electric de pe axa faţă, care acţionează în această fază ca un generator pentru unitatea TSI.

Noua arhitectură le-a permis nemţilor să instaleze pachetul de baterii pe tunelul central, economisind spaţiu şi oferind un centru de greutate mai bun şi o distribuţie optimă a maselor pe ambele axe.

Comentarii (22)

  • Alex Radoi
    Masina PERFECTA!!! Opera de arta, SUPERBA!!!
    39 31
  • JONATAHN
    inteserant
    Cross Coupe se poziţionează fix între Golf şi Tiguan si creeaza o impresie extrem de placuta, vine cu un design nou pastrand putin din formele actualei generatii Volkswagen, dar la capitolul autonomie de doar 40 de km in modul electric intra putin in penibil tinand cont de concurenta si de anul 2011
    19 21
  • Arata superb
    Eu zic ca forma caroseriei ar merge bine pe viitorul scirocco
    27 15
  • nae nicolae
    cross coupe
    cel mai tare din cate am vazut pana acum!
    vw number one!
    felicitari.
    33 28
  • fain...dube coupe cand scot?
    29 27
  • SUV coupe
    A inceput era suv-urilor de dama...care vor merge offroad mai putin decat voi merge eu calare pe cai
    30 17
  • VW
    Sediu VW AG nu este in Stuttgart,este in Wolfsburg
    23 3
  • chiar superb
    frumos elegant si sportiv
    25 18
  • flaviu c
    arata bine
    dar ca sa arate asa se va situa undeva intre dublu si triplu fata de pretul de pornire....
    13 3
  • *****
    si uite asa cei de la automarket pe segmentul asta are cu ce sa compare nota 4.6
    9 4
  • dean83p
    Tin sa remarc faptul ca din profil aduce asemanri usoare cu Audi Q5, cel putin la liniile de contur .
    10 3
  • @dean83p - corect
    daca si asta are forma de coupe inseamna ca x 6 e roadster =))) unde e tati forma de coupe ? doar vw puteau fi in stare sa pretinda ca ceva este de fapt altceva ... hilar
    15 19
  • Eu zic sa-ti pui ochelari si o sa vezi. Inteleg ca invidia te orbeste, dar nici chiar in halul asta!
    18 4
  • @577D
    normal trebiua unu sa comenteze la masina perfecta, doar e vw asta ce are probleme cu injectoarele la ,,motorul electric,,? la aspectul exterior cine critica acest model o face din invidie
    8 6
  • ...........
    DACA un concept arata , forma finala o sa fie dezastruoasa. ce vrea sa insemne butelia asta?
    5 13
  • Viitorul Golf? Scirocco?
    Aceasta derivare a designului penibil VV este reusit! Are aspect chinezesc!
    7 21
  • ....
    Da chiar arata bine DACIA DUSTER 2 pe langa asta ....tehnologia Renault e mult peste asa ceva....interiorul si motorul super...Asta va fi un fel de Tiguan prins in menghina cand o sa fie gata...un fel de X1 de la BMW...Motoare din aluminiu subturate si consumatoare de ulei si motorina....benzinarele dau faliment dupa 120 de mii...Loganul si Dusterul merg foarte bine pana la 700 de mii...linistit
    5 11
  • ce ghena de masina ... aceeasi marie (touareg sub) cu alta palarie ( q 5 umflat ) si nici macar nu are forma de coupe . bai voi stiti ce inseamna coupe ? =)))))) uitati-va ma la x 6 cimpanzeilor . asta e cel mult un ...alt suv ... pffff
    5 12
  • un roman
    cross
    Interesant acest Cross Coupe. Raportat la celelalte modele VW (exceptand Sciroco), chiar este un coupe (se vede plafonul putin plonjat inspre spate, luneta foarte inclinata, preluata parca de la Q3, cu modificarile de rigoare). Se vede ca au renuntat la plafonul plat si luneta spate inclinata la un ungji apropiat de 90 de grade. Au inteles in sfarsit si ei, ca aerodinamica este foarte importanta in dezvoltarea unei masini. Cu atat mai mult e mai importanta cu cat va avea un tren de rulare hibrid (Cum spunea designerul sef de la Mercedes....un cx mai mic cu 0.1 conteaza mai mult decat o masina mai usoara cu 100kg, pentru ca de la viteze peste 60-70km/h, un cx mai mare creste mult rezistenta la inaintare si cu atat mai mult consumul. Anyway, golful are aerodinamica unei caramizi, dar, e spatios, si practic).

    In ceea ce priveste interiorul masinii, se observa o imbunatatire majora fata de celelalte modele din grupul VW. E mai rafinat, e mai elegant si se observa o mai mare atentie la detalii. Se pare ca masina asta vrea sa concureze cu Evoq-ul de la Range Rover.

    Nu sunt fan VW pentru ca masinile lor, desi sunt fiabile si sunt gandite bine, sunt modeste in ceea ce priveste designul. Pana acum, au acordat o atentie sportita utilitatii, neglijand partea emotiva. Intr-adevar au construit masini pentru popor, masini care sa fie usor utilizate de fiecare, sa fie spatioase, sa fie practice. Sunt masini construite aproape perfect, dar, fara suflet. In masina asta se pare ca au introdus putin suflet si rezultatul e pe masura.

    Sa speram ca se vor pastra multe elemente de la concept, iar masina finala va avea suflet.
    8 3
  • ce-i cazanul asta ? =))) cum sa zici ca asta are forma de coupe ? dar vw astia sunt ca basescu fara pic de rusine fata de prostime . dar ca si basescu inca mai sunt destui papagalutzi care sa puna botul =)))) vw e cea mai jegaosa si penibila marca auto. la cati bani fac din prosteala ar putea sa vina cu un design de masina din 2011 totusi ... mda tot batraneasca e si asta ... :))
    5 12
  • touareg mai mic
    arata o Touareg mai mic mai strens de fund dar desigur e doar un concept cine stie cum va iesti originalul insa multe asteptari nu mai am de la baietii astia pt ca auu dezamagit in repetate randuri!!!aloo trezireaaaaaa!sa nu mai vb de hibride ca la acest capitol nemtii sunt praff!!
    2 6
  • andy.s
    VW Cross Coupe arata foarte bine...
    Ce nebunie adevarata super tare VW Cross Coupe...
    10 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru