La începutul acestui an, cei mai mulți producători sperau că se va sfârși criza mondială de semiconductori, cauzată de pandemia de coronavirus. Din păcate, declanșarea războiului din Ucraina, alături de valuri noi ale pandemiei la începutul anului, au dat peste cap previziunile constructorilor auto și au adâncit această criză.
Dacă la începutul anului, Grupul Volkswagen spunea că criza se va sfârși în acest an, evenimentele din februarie și până în prezent au făcut ca grupul german să își schimbe percepția și preconizează că această criză va mai dura încă cel puțin doi ani.
Într-un interviu acordat publicației germane Automobilwoche, șeful de achiziții Volkswagen, Murat Aksel, a precizat că situația geopolitică instabilă va aduce dificultăți cu privire la furnizarea de piese esențiale. Mai mult, el spune că întreruperile cauzate de această criză vor deveni dese și obișnuite, iar constructorul trebuie să se adapteze corespunzător acestor provocări.
„Odată cu noile probleme geopolitice, lucrurile vor deveni și mai complicate, iar provocarea va fi mai mare”, a precizat Aksel.
El a mai adăugat: „Investițiile pentru o capacitate nouă sunt pe drumul cel bun, dar probabil că va exista un deficit structural în privința semiconductorilor inclusiv în 2023.”Pentru a face față mai bine acestor provocări, uzina de la Wolfsburg a fost dotată cu un sistem de avertizare timpurie care poate detecta deficitele de componente esențiale. Cu ajutorul acestui sistem, Volkswagen a putut să identifice nu mai puțin de 150 de alternative tehnice cu privire la semiconductori.
Mai mult, Volkswagen a făcut eforturi pentru a-și reduce dependența față de marii producători de semiconductori din Coreea de Sud. Cariad, divizia de sisteme software a grupului german, a încheiat un acord cu furnizorul european de semiconductori STMicroelectronics și cu firma TSMC din Taiwan pentru a crea o aprovizionare mai stabilă a semiconductorilor.
via Automobilwoche (înreg.)
Comentarii (1)