Volkswagen copiază strategia Renault - Dacia: germanii vor lansa un brand low-cost în China în 2019 cu un sedan şi un SUV

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 21.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a confirmat că va lansa în China în 2019 un brand low-cost care va include în prima fază un sedan de mici dimensiuni şi un SUV mediu. Preţurile nu vor depăşi echivalentul a 10.000 de euro.

Grupul Volkswagen a confirmat încă de acum 4 ani că intenţionează să lanseze un brand low-cost pentru piaţa chineză, iar acum a anunţat o serie de detalii interesante despre acest proiect.

Chiar dacă nu au dezvăluit încă numele brandului, Volkswagen a precizat că noua marcă va fi lansată iniţial doar în China în anul 2019 şi va include la început un sedan de mici dimensiuni şi un SUV de dimensiuni medii.

"Maşina de buget este încă în dezvoltare. Din cercetarea noastră a fost uşor să vedem că în China avem nevoie şi de un SUV de buget. Dacă adăugăm un SUV, este uşor să ai două versiuni dacă schimbăm ampatamentul şi adăugăm un rând de scaune", afirmă Frank Welsch, directorul de dezvoltare al Volkswagen.

Urmareste Automarket
Constructorul german a fixat un preţ maxim de 70.000 de yuani chinezi pentru noile modele, echivalentul a circa 9.600 de euro.
Pentru a reduce costurile, modelele vor fi construite în parteneriat cu producătorul local FAW pe platforma PQ a vechiului Golf 5, urmând însă să împrumute unele componente ale platformei MQB.

Welsch a admis că strategia este una foarte asemănătoare cu cea prin care Renault a transformat Dacia într-un brand low-cost de succes în Europa. "Brandul va utiliza unele componente de pe MQB, dar nu arhitectura MQB. Seamănă cu ce face Dacia. În unele părţi ale lumii vom avea astfel de maşini din clasa economică, iar în China 40% dintre maşini sunt de acest tip", a adăugat Welsch.

Volkswagen a devenit anul trecut cel mai mare constructor auto din lume, parţial datorită pieţei din China, unde a vândut 4 milioane de maşini. După lansarea din China, brandul low-cost va fi comercializat şi în Mexic, Brazilia sau India, însă Volkswagen susţine că acesta va fi dedicat doar pieţelor emergente, astfel că şansele să ajungă în Europa sunt, cel puţin deocamdată, foarte scăzute.

Via Auto Express

Comentarii (21)

  • low cost made in China ...asta da strategie! Neasteptata!

    stai asa...da' acum ce produc in China, Veyron?

    P.S. capacul de oala din poza e chiar fain, de la magazinul de 1Eu?
    15 12
  • spui VW si tragi apa

    ca si calitate s-au dus la vale, ca preturi sunt foarte foarte sus

    marcile din portofoliu, care nu sunt din Germania sunt lasate fortat jos si subfinantate, sub-dotate fortat !!

    Vezi Skoda si Seat care voit versiunea fata de VW UP sunt cu motoare mai slabe si dotari mai slabe, plus Skoda Superb care voit ii este taiate anumite dotari care apar doar la VW Passat !

    Vezi faptul ca VW nu lasa Skoda sa exporte in SUA !!
    Ca sa nu ia "painea" germanilor !!
    Desi germanii au facut-o de oaie si marka Skoda are o imagine buna in SUA !

    Vezi primele pentru VW, Mercedes care se dau doar angajatilor din Germania desi profitul este in tot globul !

    Angajatii din Ungaria NU AU PRIMIT NIMIC !


    Dar cumparam masini germane, facem k...ru mare la germani !
    ce prosti suntem
    17 17
  • Mi se pare normal ca angajații din Germania să aibă prioritate, pentru că sunt mărci germane, la fel procedează toți, când își va face Ungaria brand auto, atunci își vor da singuri ce bonusuri doresc.
    16 3
  • Au mai lansat vreo 5-6 low-costuri pana acum, asta este o știre de umplut spațiul într-o perioada când nu prea sunt noutăți.
    Pentru necunoscători: capacul de la oala valorează cam 2000€
    Capacul de la oala lui Mercedes este intre 5000-15000€ in funcție de clasa
    3 11
  • E un pic ironic cum cerceteaza un brand low-cost de atatia ani si nu scot nimic concret pe piata, in conditiile in care VW a fost inceput ca brand low-cost cu Beetle si a continuat sa fie asa cateva decade dupa a doua conflagratie mondiala.

    Oricum, daca in Europa low-cost-ul e de nisa, existand doar Dacia care vinde relativ putin ca numar de unitati anuale (~550.000), in China se pot vinde milioane bune.

    Faza cu bonusurile depinde mult de contractele angajatilor. In Ungaria mai mult ca sigur ca nu au stipulate bonusuri legate de volumul vanzarilor. Nu e corect fata de muncitorii germani, daca te gandesti moral, insa pana la urma nu i-a obligat nimeni pe muncitorii unguri sa semneze contractele respective si sa se angajeze la VW daca nu le convenea situatia.

    E normal ca pe Skoda si Seat sa fie dotari mai putine decat pe VW, care la randul lui are dotari mai putine ca Audi. Nimeni nu vrea o canibalizare in grup si diferentele de preturi intre volum-buget, volum sipremium trebuie sa se reflecte atat in dotari cat si in calitatea perceputa. La GM e exact la fel cu Chevrolet-Opel/Buick-Cadillac. Dau GM ca exemplu, pentru ca alte grupuri nu mai au triada de paliere. Poate doar Kia/Hyundai/Genesis.
    11 3
  • asta spune multe despre calitatea produsului daca se gandesc sa fie pt piata chineza, deci un logan sau un duster ar fi lux pe langa ce pregatesc astia de la vag
    8 10
  • @TheArrogantOne Ai sa razi, insa piata chineza la ora actuala e la fel de pretentioasa ca cele clasice (europeana si americana) iar asta se vede dupa numarul mare de modele upper care se vand, fie ca vorbim de Buick, Cadillac, VW, triada premium germana etc. Grosul vanzarilor nu e realizat de modele pentru pietele emergente asa cum se inampla in India sau in restul Asiei (minuj Japonia/Coreea).

    Si vezi ca si albastriul tau din poza e facut tot de chinezi, fara de care era istorie ca Saab...
    7 1
  • Să nu ne grăbim să punem la zid piața chinezească, în privința pretențiilor, astăzi mulți preferă anumite modele doar acolo pentru că este cea mai mare piață din lume.
    5 0
  • Eu nu m-as grabi sa critic VW pentru ca incearca lansarea unui brand low-cost! Nu i-as critica nici macar pentru faptul ca, spre deosebire de modul in care a procedat Renault cu Dacia, nu au mentinut marcile mai mici achizitionate (Seat si Skoda) la nivelul de copii saraci ai grupului, ci au cautat sa le ridice cat se poate de tare, desigur, fara a atinge limitele canibalizarii. Sigur ca exista diferente intre Seat si Skoda, pe de-o parte, si VW pe de alta parte. Diferente de dotari, de optiuni, etc.... Insa exista LEON Cupra sOctavia RS si Golf GTI, exista Seat Exeo, Skoda Superb si Passat.... aproape fiecare model al unei marci isi gaseste un corespondent intr-un model al alteia. Prin urmare de ce sa injuram VW? Pentru ca, spre deosebire de Ford, spre exemplu, nu s-a ales praful de tot ce a atins si nu a fost nevoie de investitii chinezesti si indiene casa repare tot ce au facut ei praf? Pentru ca, spre deosebire de GM, de exemplu, cei de la VW nu se fac vinovati de distrugerea niciunui brand pe care l-au achizitionat? Pentru ca nu au reusit producerea unui low-cost pentru ca au vrut sa fabrice masini la propriile standarde si sa nu coboare sub ele?
    Daca Renault ar fi avut profiturile VW, ar fi mai investit oare in acest segment? Haideti sa ne amintim diferentele uriase de tehnologie dintre primele Loganuri si tot ce producea grupul Renault pana atunci! Le puteam oare compara in ceea ce priveste tehnologia si dotarile cu diferentele care exista intre Superb si Passat? Cu siguranta, nu! Pentru ca nu se pot compora! Si cu toate astea francezilor le-a iesit!

    Sigura ca VW a pierdut trenul in acest segment si e foarte greu sa produca un low-cost in Europa. Asta ar insemna fie sa coboare unul dintre brandurile sale, mult sub nivelul la care l-a adus, fie sa incerce sa maiachizitioneze un brand European, si exceptand cateva nume rusesti, nu prea are ce), fie sa inventeze o noua marca. In toate situatiile lucrurile nu stau deloc usor. Prin urmare nu-i de mirare ca testeaza piata chineza.

    @Andy

    Te contrazic un pic. Faptul ca Beetle era o masina populara, nu as zice neaparat ca era low-cost., daca ne gandim la ce alte masini populare erau pe piata atunci. Gandeste-te ca vorbim de o perioada in care BMW producea IsetTa,primele Mini au veau ca si componente de suspensie tampoane de cauciuc, Citroen 2 CV si R4 se vindeu in milioane de exemplare, iar Italienii, cativa ani mai tarziu, aveau sa umple atat tarile din blocul comunist, cat si majoritatea tarilor cu drumuri proaste (Spania Turcia) de Fiat, simple (500, 600, 1400) pe care acestea aveau sa le produca sub licenta (apropo, pana sa-i cumpere VW si SEAT tot asta au facut).

    In acest context, raportandu-ne la concurenta care produce masini mult mai simple devat Type 1, sa spui ca acesta era un low cost, mi se pare o usoara exagerare. Era, intr-adevar o masina ieftina, dar printre nenumarate masini ieftine, unele chiar mai ieftine, care i-au fost contemporane. Si apoi, nu uita ca in aceeasi perioada mentionata de tine, VW a produs o multime de masini care nu erau cu nimic mai prejos celorlalte automobile de volum ale timpului. Daca stau sa ma gandesc, spre exemplu l Karmann Ghia, chiar nu as zice ca vorbim de un brand low-cost.
    5 2
  • @misha Majoritatea producatorilor auto europeni de volum de dupa al doilea razboi mondial au fost low-cost in perioada imediata si au pastrat modele low-cost chiar la decade dupa.

    Beetle era sub destui concurenti directi si am sa-ti dau un exemplu concludent: Panhard PL 17.

    https://www.youtube.com/watch?v=zcfVO6-UHgY

    E de urmarit, ca sa vezi inginerie superioara. VW a stiut insa sa vanda mai ieftin si mai mult in perioada respectiva, plus ca s-a si extins pe piete gen America de Sud mai ceva decat raspandirea catolicismului de catre misionarii de dupa Columb.

    Plus ca daca privim din perspectiva pietei americane de la vremea respectiva, Beetle era low-cost rau. Modelele americane de la inceputul anilor '60 aveau sute de cai si dotari care au aparut pe modelele europene abia dupa anii '80.
    5 0
  • Apropo de mărci low cost de achiziționat, PSA tocmai ce-a pus mâna pe Ambassador, o marcă indiană celebră la ei, uite așa francezii vor intra pe piața indiană, care este foarte departe de cea chinezească, în privința vânzărilor sau a potențialului, dar pe termen lung va fi un plus pentru PSA.
    3 0
  • @andy
    polestar era facut exclusiv in suedia pana anu asta, iar din 2017 au transferat o parte din productie in belgia
    3 2
  • @TheArrogantOne Te cred, insa Geely detine Volvo din 2010 si S60 Polestar a aparut in 2013. Nu zic ca Geely nu a facut treaba excelenta la Volvo. A facut. La fel cum a facut Tata la Jaguar. Sau Fiat la Jeep. Vanzari istorice de la an la an pentru cele 3 firme foste cu probleme, branduri premium toate 3.

    Insa e un pic ironic sa te plangi de China tocmai tu.
    4 0
  • pai taica, geely a venit cu banii, si atat
    eu ma plang ca VW o sa isi bage picioru si o sa profite de pe urma celor saraci din china, care nu isi permit un A6 sau serie 5
    tu amesteci fasolea cu bananele
    3 2
  • VW vinde 4 mil de auto in China. Buick 1.3 mil plus Chevy 525.000. Ford 1.27 mil, Nissan 1.35 mil, Honda 1.25 mil si Toyota 1.2 mil. PSA 602.000, Hyundai-Kia 1.7 mil si Nissan.

    Am ajuns la >13 mil auto vandute de marile firme de volum, reprezentand peste 50% din piata. Fara sa vorbim de A6 si seria 5.

    Nu-ti mai fac calculul la cele premium insa sunt cateva milioane.

    De aia iti si ziceam, piata chineza nu e atat de varza pe cat o cred multi. Marcile lor alea cu copiute si licente pe bune sau pe naspa au doar 30-35% din piata. Chinezii care-si cumpara masini cam au bani, poate mai multi decat clasa medie europeana sau americana.
    4 1
  • Geely a venit cu banii, dar când știi că începând din acest an producția lui S90 se va muta în China, parcă ești forțat să dai credit mai mare seriozității chinezilor.
    2 0
  • @ANdy, Dan
    eu sunt sceptic ca masinile fabricate in si pt piata chineza sunt la acelasi nivel de calitate precum cele facute in si pt piata americana sau europeana, chiar daca poarta aceleasi nume modelele
    tocmai din acest motiv am renuntat la ideea de a cumpara un S90,( era noul meu model preferat, asta pana la vestea ca se schimba locul de fabricatie ) si m-am reorientat catre V90 cross country care o sa fie fabricat in suedia
    3 1
  • Andy

    Panhard PL 17 este o masina mult mai noua ca si conceptie decat Type 1. si nici nu cred ca fac parte din aceeasi clasa. Mai noua cu aproape 25 de ani! De ce nu compari cu Citroen 2 CV al carui proiect dateaza cam din aceeasi perioada? Sau cu Fiat Topolino, de exemplu? Daca italienii au scos Topolino din productie in '56, Citroen a produs 2CV pana prin anii 80! Defender a fost una dintre cele mai iubite masini englezesti. Si asta pentru ca, de la lansare, a fost modificat cat se poate de putin. Poti spune la fel si despre Renault 12, nu? A fost o masina care a devenit low-cost avand in vedere ca a ajuns sa fie contemporana cu modele, mult mai moderne? Dar oare chiar era low-cost la momentul lansarii?

    Si, apropo, de Panhard, iti multumesc pentru niste amintiri placute pe care mi le-ai trezit evocand aceste brand. Cand eram copil existau niste machete Panhard de... plastic...Daca nu ma insel in Romania au fost prezente niste replici la scara mica ale modelelor Panhard si Levassor X74 si Panhard 24. Insa, nu pot sa nu te intreb cati dintre cei care ne citesc stiu cate ceva despre brandul acesta? Sau cati, intr-un caz fericit, il confunda cu un brand american, de asemenea defunct??? Prin urmare, cui i-a iesit pasenta? Cine a judecat corect?Superbele exemplare Panhard et Levassor sunt istorie, pe cand Skoda Superb isi continua povestea....

    @arogantu'

    Grija ta fata de poporul chinez si "prietin" este de-a dreptul induiosatoare!
    Eu as plande de mila celor carora li se vand arme, de mila celor care sunt implicati in conflicte sangeroase fara vina lor, de mila celor care nu-si permit nici macar o bicicicleta! Si as mai fi plans de mila marcii al carei exponent il porti la avatar, daca niste bieti chinezi nu ar fi investit in urma dezastrului lasat de Ford. Sa nu uitam ce masini facea Geely? Ma indoiesc sincer ca VW va produce unele mai proaste!
    1 1
  • replicile din plastic erau ori albe ori negre..incredibil cat detaliu pentru vremea aia. Daca imi aduc bine aminte li se deshidea doar portbagajul

    n-am inteles de ce nu mi-au ramas in colectie decat o perioada foarte scurta...probabil ca aveam niste "prieteni" f buni
    1 0
  • @Vianu

    La modelul 24, in mod sigur se deschideau si usile si capota. La cel vechi, se putea inlatura capota motorului ... Asa este, cele importate la noi erau albe si negre. Am avut un priieten care avea una rosie si era foarte rara.... ii fusese adusa de parinti direct din URSS... Pentru ca, o sa radeti, dar acesta era tara de origine.

    Nu stiu daca va consoleaza cu ceva, dar si ale mele au disparut -::)) Erau foarte fragile si pe atunci, pur si simplu, ne jucam, nu colectionam ... De colectinat am inceput sa colectionez ceva mai tarziu -:::))). Si daca in copilarie ma jucam cu masinute americane fabricate in URSS, acum detin cateva machete ale unor autoturisme rusesti, fabricate in alte zari -:::))/
    2 0
  • @Vianu

    Pentru corectitudine .... Macheta de epoca nu era X74, ci Panhard 35 ....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru