Grupul Volkswagen a confirmat încă de acum 4 ani că intenţionează să lanseze un brand low-cost pentru piaţa chineză, iar acum a anunţat o serie de detalii interesante despre acest proiect.
Chiar dacă nu au dezvăluit încă numele brandului, Volkswagen a precizat că noua marcă va fi lansată iniţial doar în China în anul 2019 şi va include la început un sedan de mici dimensiuni şi un SUV de dimensiuni medii.
"Maşina de buget este încă în dezvoltare. Din cercetarea noastră a fost uşor să vedem că în China avem nevoie şi de un SUV de buget. Dacă adăugăm un SUV, este uşor să ai două versiuni dacă schimbăm ampatamentul şi adăugăm un rând de scaune", afirmă Frank Welsch, directorul de dezvoltare al Volkswagen.
Constructorul german a fixat un preţ maxim de 70.000 de yuani chinezi pentru noile modele, echivalentul a circa 9.600 de euro. Pentru a reduce costurile, modelele vor fi construite în parteneriat cu producătorul local FAW pe platforma PQ a vechiului Golf 5, urmând însă să împrumute unele componente ale platformei MQB.Welsch a admis că strategia este una foarte asemănătoare cu cea prin care Renault a transformat Dacia într-un brand low-cost de succes în Europa. "Brandul va utiliza unele componente de pe MQB, dar nu arhitectura MQB. Seamănă cu ce face Dacia. În unele părţi ale lumii vom avea astfel de maşini din clasa economică, iar în China 40% dintre maşini sunt de acest tip", a adăugat Welsch.
Volkswagen a devenit anul trecut cel mai mare constructor auto din lume, parţial datorită pieţei din China, unde a vândut 4 milioane de maşini. După lansarea din China, brandul low-cost va fi comercializat şi în Mexic, Brazilia sau India, însă Volkswagen susţine că acesta va fi dedicat doar pieţelor emergente, astfel că şansele să ajungă în Europa sunt, cel puţin deocamdată, foarte scăzute.
Via Auto Express
stai asa...da' acum ce produc in China, Veyron?
P.S. capacul de oala din poza e chiar fain, de la magazinul de 1Eu?
ca si calitate s-au dus la vale, ca preturi sunt foarte foarte sus
marcile din portofoliu, care nu sunt din Germania sunt lasate fortat jos si subfinantate, sub-dotate fortat !!
Vezi Skoda si Seat care voit versiunea fata de VW UP sunt cu motoare mai slabe si dotari mai slabe, plus Skoda Superb care voit ii este taiate anumite dotari care apar doar la VW Passat !
Vezi faptul ca VW nu lasa Skoda sa exporte in SUA !!
Ca sa nu ia "painea" germanilor !!
Desi germanii au facut-o de oaie si marka Skoda are o imagine buna in SUA !
Vezi primele pentru VW, Mercedes care se dau doar angajatilor din Germania desi profitul este in tot globul !
Angajatii din Ungaria NU AU PRIMIT NIMIC !
Dar cumparam masini germane, facem k...ru mare la germani !
ce prosti suntem
Pentru necunoscători: capacul de la oala valorează cam 2000€
Capacul de la oala lui Mercedes este intre 5000-15000€ in funcție de clasa
Oricum, daca in Europa low-cost-ul e de nisa, existand doar Dacia care vinde relativ putin ca numar de unitati anuale (~550.000), in China se pot vinde milioane bune.
Faza cu bonusurile depinde mult de contractele angajatilor. In Ungaria mai mult ca sigur ca nu au stipulate bonusuri legate de volumul vanzarilor. Nu e corect fata de muncitorii germani, daca te gandesti moral, insa pana la urma nu i-a obligat nimeni pe muncitorii unguri sa semneze contractele respective si sa se angajeze la VW daca nu le convenea situatia.
E normal ca pe Skoda si Seat sa fie dotari mai putine decat pe VW, care la randul lui are dotari mai putine ca Audi. Nimeni nu vrea o canibalizare in grup si diferentele de preturi intre volum-buget, volum sipremium trebuie sa se reflecte atat in dotari cat si in calitatea perceputa. La GM e exact la fel cu Chevrolet-Opel/Buick-Cadillac. Dau GM ca exemplu, pentru ca alte grupuri nu mai au triada de paliere. Poate doar Kia/Hyundai/Genesis.
Si vezi ca si albastriul tau din poza e facut tot de chinezi, fara de care era istorie ca Saab...
Daca Renault ar fi avut profiturile VW, ar fi mai investit oare in acest segment? Haideti sa ne amintim diferentele uriase de tehnologie dintre primele Loganuri si tot ce producea grupul Renault pana atunci! Le puteam oare compara in ceea ce priveste tehnologia si dotarile cu diferentele care exista intre Superb si Passat? Cu siguranta, nu! Pentru ca nu se pot compora! Si cu toate astea francezilor le-a iesit!
Sigura ca VW a pierdut trenul in acest segment si e foarte greu sa produca un low-cost in Europa. Asta ar insemna fie sa coboare unul dintre brandurile sale, mult sub nivelul la care l-a adus, fie sa incerce sa maiachizitioneze un brand European, si exceptand cateva nume rusesti, nu prea are ce), fie sa inventeze o noua marca. In toate situatiile lucrurile nu stau deloc usor. Prin urmare nu-i de mirare ca testeaza piata chineza.
@Andy
Te contrazic un pic. Faptul ca Beetle era o masina populara, nu as zice neaparat ca era low-cost., daca ne gandim la ce alte masini populare erau pe piata atunci. Gandeste-te ca vorbim de o perioada in care BMW producea IsetTa,primele Mini au veau ca si componente de suspensie tampoane de cauciuc, Citroen 2 CV si R4 se vindeu in milioane de exemplare, iar Italienii, cativa ani mai tarziu, aveau sa umple atat tarile din blocul comunist, cat si majoritatea tarilor cu drumuri proaste (Spania Turcia) de Fiat, simple (500, 600, 1400) pe care acestea aveau sa le produca sub licenta (apropo, pana sa-i cumpere VW si SEAT tot asta au facut).
In acest context, raportandu-ne la concurenta care produce masini mult mai simple devat Type 1, sa spui ca acesta era un low cost, mi se pare o usoara exagerare. Era, intr-adevar o masina ieftina, dar printre nenumarate masini ieftine, unele chiar mai ieftine, care i-au fost contemporane. Si apoi, nu uita ca in aceeasi perioada mentionata de tine, VW a produs o multime de masini care nu erau cu nimic mai prejos celorlalte automobile de volum ale timpului. Daca stau sa ma gandesc, spre exemplu l Karmann Ghia, chiar nu as zice ca vorbim de un brand low-cost.
Beetle era sub destui concurenti directi si am sa-ti dau un exemplu concludent: Panhard PL 17.
https://www.youtube.com/watch?v=zcfVO6-UHgY
E de urmarit, ca sa vezi inginerie superioara. VW a stiut insa sa vanda mai ieftin si mai mult in perioada respectiva, plus ca s-a si extins pe piete gen America de Sud mai ceva decat raspandirea catolicismului de catre misionarii de dupa Columb.
Plus ca daca privim din perspectiva pietei americane de la vremea respectiva, Beetle era low-cost rau. Modelele americane de la inceputul anilor '60 aveau sute de cai si dotari care au aparut pe modelele europene abia dupa anii '80.
polestar era facut exclusiv in suedia pana anu asta, iar din 2017 au transferat o parte din productie in belgia
Insa e un pic ironic sa te plangi de China tocmai tu.
eu ma plang ca VW o sa isi bage picioru si o sa profite de pe urma celor saraci din china, care nu isi permit un A6 sau serie 5
tu amesteci fasolea cu bananele
Am ajuns la >13 mil auto vandute de marile firme de volum, reprezentand peste 50% din piata. Fara sa vorbim de A6 si seria 5.
Nu-ti mai fac calculul la cele premium insa sunt cateva milioane.
De aia iti si ziceam, piata chineza nu e atat de varza pe cat o cred multi. Marcile lor alea cu copiute si licente pe bune sau pe naspa au doar 30-35% din piata. Chinezii care-si cumpara masini cam au bani, poate mai multi decat clasa medie europeana sau americana.
eu sunt sceptic ca masinile fabricate in si pt piata chineza sunt la acelasi nivel de calitate precum cele facute in si pt piata americana sau europeana, chiar daca poarta aceleasi nume modelele
tocmai din acest motiv am renuntat la ideea de a cumpara un S90,( era noul meu model preferat, asta pana la vestea ca se schimba locul de fabricatie ) si m-am reorientat catre V90 cross country care o sa fie fabricat in suedia
Panhard PL 17 este o masina mult mai noua ca si conceptie decat Type 1. si nici nu cred ca fac parte din aceeasi clasa. Mai noua cu aproape 25 de ani! De ce nu compari cu Citroen 2 CV al carui proiect dateaza cam din aceeasi perioada? Sau cu Fiat Topolino, de exemplu? Daca italienii au scos Topolino din productie in '56, Citroen a produs 2CV pana prin anii 80! Defender a fost una dintre cele mai iubite masini englezesti. Si asta pentru ca, de la lansare, a fost modificat cat se poate de putin. Poti spune la fel si despre Renault 12, nu? A fost o masina care a devenit low-cost avand in vedere ca a ajuns sa fie contemporana cu modele, mult mai moderne? Dar oare chiar era low-cost la momentul lansarii?
Si, apropo, de Panhard, iti multumesc pentru niste amintiri placute pe care mi le-ai trezit evocand aceste brand. Cand eram copil existau niste machete Panhard de... plastic...Daca nu ma insel in Romania au fost prezente niste replici la scara mica ale modelelor Panhard si Levassor X74 si Panhard 24. Insa, nu pot sa nu te intreb cati dintre cei care ne citesc stiu cate ceva despre brandul acesta? Sau cati, intr-un caz fericit, il confunda cu un brand american, de asemenea defunct??? Prin urmare, cui i-a iesit pasenta? Cine a judecat corect?Superbele exemplare Panhard et Levassor sunt istorie, pe cand Skoda Superb isi continua povestea....
@arogantu'
Grija ta fata de poporul chinez si "prietin" este de-a dreptul induiosatoare!
Eu as plande de mila celor carora li se vand arme, de mila celor care sunt implicati in conflicte sangeroase fara vina lor, de mila celor care nu-si permit nici macar o bicicicleta! Si as mai fi plans de mila marcii al carei exponent il porti la avatar, daca niste bieti chinezi nu ar fi investit in urma dezastrului lasat de Ford. Sa nu uitam ce masini facea Geely? Ma indoiesc sincer ca VW va produce unele mai proaste!
n-am inteles de ce nu mi-au ramas in colectie decat o perioada foarte scurta...probabil ca aveam niste "prieteni" f buni
La modelul 24, in mod sigur se deschideau si usile si capota. La cel vechi, se putea inlatura capota motorului ... Asa este, cele importate la noi erau albe si negre. Am avut un priieten care avea una rosie si era foarte rara.... ii fusese adusa de parinti direct din URSS... Pentru ca, o sa radeti, dar acesta era tara de origine.
Nu stiu daca va consoleaza cu ceva, dar si ale mele au disparut -::)) Erau foarte fragile si pe atunci, pur si simplu, ne jucam, nu colectionam ... De colectinat am inceput sa colectionez ceva mai tarziu -:::))). Si daca in copilarie ma jucam cu masinute americane fabricate in URSS, acum detin cateva machete ale unor autoturisme rusesti, fabricate in alte zari -:::))/
Pentru corectitudine .... Macheta de epoca nu era X74, ci Panhard 35 ....