Luna ianuarie a început cu dreptul pentru Volkswagen pe piața auto din China. Asta pentru că marca germană a vândut cele mai multe mașini în prima lună din 2024 pe această piață. Mai exact, au fost vândute 210.000 de mașini, ceea ce reprezintă și o creștere de 41% față de aceeași lună din 2023.
Volkswagen a reușit să se impună în fața celor de la BYD, care au vândut 191.200 de mașini în prima lună. Și producătorul chinez a avut parte de o creștere de 43% față de ianuarie 2023. La ceva distanță pe locul al treilea se află Toyota, cu 141.700 de mașini vândute, potrivit datelor publicate de Profit.
În total, pe piața din China au fost vândute, doar în prima lună, nu mai puțin de 2.03 milioane de mașini, conform Asociației Constructorilor de Autoturisme din China. Asta înseamnă o creștere de 57% față de aceeași perioadă din 2023.
În segmentul mașinilor electrice, BYD este lider detașat, cu aproape 100.000 de mașini vândute. Locul al doilea este ocupat de Tesla, cu 40.000 de mașini vândute, în timp ce Volkswagen ocupă doar locul 6 în acest segment. Marca germană a vândut 15.900 de mașini electrice în prima lună.
La final, cele mai bine vândute modele în luna ianuarie, în China au fost: Changan CS75 (40.500 de mașini), Volkswagen Lavida (32.419 exemplare) și BYD Song Plus (32.200 de bucăți).
via Profit
Principalul ar fi problema demografica a Chinei, sună amuzant acum cu 1.4 miliarde, dar îmbătrânirea populației are loc mult mai rapid decât a prevazut partidul atotștiutor, știu , multe țări au această problemă de îmbătrânire și scădere a natalității, dar China este mare și are ambiții de dominare globală, pentru a menține în funcțiune " fabrica lumii " e nevoie de foarte mulți oameni, cu toată automatizarea .
Un alt motiv este ca de mai bine de un an tot mai multe companii își mută catrafusele din China, iar investițiile străine sunt în scădere abruptă, unele companii chinezești ar face același lucru, dar nu pot pentru ca sunt controlate in mare parte de stat, maxim 5% din economia Chinei este privată, cu astfel de reguli nu vor întrece SUA nici în 2050, de fapt cred ca si-au atins deja potențialul maxim .
Acolo e un razboi total al preturilor. Daca va continua si anul asta, vor pune lacatul pe usa 90% dintre companiile auto.
Din același motiv a ajuns Tesla Y cea mai vândută mașină, discount masiv.
Am spus ca n-o duce bine acum ? Spun ca si-a atins potențialul, iar problema natalității este reala și va conta în următorii ani .
Cine și unde pleacă ? Doar Samsung ce si-a relocat câteva fabrici în Vietnam, forța de munca nu mai este ieftină în China, s-au dus vremurile alea .