Volkswagen Beetle Dune Concept - imagini oficiale cu viitoarea broască pentru „off-road”

de Bogdan Mirică
Luni, 13.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a dezvăluit astăzi primele imagini ale noului Beetle Dune Concept, un exerciţiu de imaginaţie care ar putea să se materializeze în maxim doi ani.

La finalul săptămânii trecute vă anunţam că Volkswagen a publicat o schiţă a conceptului său pentru Salonul Auto de la Detroit.

Volkswagen Beetle Dune - concept pentru o „broască” off-road

Cu ocazia ediţiei din acest an, constructorul german reînvie un prototip mai vechi, expus în anul 2000 la Salonul de la Los Angeles. Botezat la fel ca înaintaşul său, noul Beetle Dune Concept preia ideea unui model off-road şi o aplică modelului actual, cu şanse foarte mari pentru o producţie de serie.

Design dominat de accesorii off-road

Fiind o evoluţie a conceptului din 2000, noul Beetle Dune adoptă aceleaşi elemente distinctive de caroserie, menite să îi asigure o imagine de vehicul 4x4: praguri laterale cu elemente de protecţie, pasaje ale roţilor ceva mai generoase, jante de 19 inch din aliaj, elemente de protecţie pentru spoilerul faţă şi spate, precum şi bandouri negre pentru întreaga parte inferioară a caroseriei.

Esential 210 cai putere livrează motorul TSI de 2.0 litri instalat pe conceptul Beetle Dune.
14 ani au trecut de la debutul primului concept Beetle Dune.
Conceptul suferă modificări estetice uşoare şi la nivelul proiectoarelor, înglobate de un spoiler nou, ceva mai simplist.
Posteriorul vine cu stopuri pe fundal negru şi cu două eleroane montate pe hayon, unul în partea superioară şi altul în cea inferioară. Designul este completat de un spoiler nou în care au fost înglobate două ţevi de eşapament cromate. Nu lipseşte logo-ul Dune, inscripţionat pe caroserie.

El nu lipseşte nici din interior, unde apare pe feţele de uşă şi pe mânerul de susţinere care înlocuieşte torpedoul. Pentru o personalizare eficientă, Volkswagen a înlocuit covoraşele clasice cu unele cu contur galben. De altfel, galbenul caroseriei este culoarea predominantă în tot habitaclul, acesta fiind condimentat atât la nivelul planşei de bord, cât şi la nivelul uşilor cu inserţii de plastic în această nuanţă. Scaunele îmbrăcate în piele primesc şi ele cusături galbene. Inserţiile de aluminiu nu lipsesc, fiind prezente şi la nivelul pedalelor.

Motor de 210 cai putere

Deşi conceptul din 2000 era departe de a fi văzut pe stradă, actualul prototip are la bază un model de serie.

Volkswagen
Comunicat oficial
Propulsia va fi asigurată, aşa cum anunţam încă de săptămâna trecută, de unitatea pe benzină 2.0 TSI de 210 cai putere, asistată de o cutie DSG cu şase rapoarte. Deşi vorbim despre un model ce aspiră la off-road, Beetle Dune este echipat doar cu tracţiune faţă.

Aşadar, chiar dacă garda la sol este una vizibil înălţată, adevărata natură a modelului este trădată de tipul de tracţiune, deci lipsa unui 4x4.

Chiar şi aşa, Beetle Dune are parte de o suspensie multilink pe spate şi un diferenţial electronic XDS.

În comunicatul oficial, Volkswagen susţine că,deşi conceptul din 2000 era departe de a fi văzut pe stradă, actualul prototip are la bază un model de serie”. Surse neoficiale vorbesc despre anul 2015 ca dată de lansare.

Volkswagen Beetle Dune Concept din anul 2000

Spre deosebire de ceea ce vedem astăzi, conceptul prezentat în anul 2000 era ceva mai decis să abordeze provocările off-road. Deşi era vopsit în acelaşi galben pătrunzător şi venea cu un acoperiş mobil din material textil, Beetle Dune Concept beneficia de ajutorul unei tracţiuni integrale 4Motion şi de o suspensie pneumatică, capabilă să ridice sau să coboare garda la sol cu până la 12 centimetri.

Propulsia era asigurată atunci de un motor V5 de 2.5 litri, pe benzină, asistat de o transmisie cu şase rapoarte. Şi interiorul avea parte de un aspect complet nou, graţie bordului digitalizat, echipat cu un sistem de navigaţie nou pe atunci, aşezat între cele două ceasuri ale instrumentelor de bord.

Comentarii (1)

  • citind articolul parca m-am intors in timp. Aceeasi siguranta in metamorfozarea unui concept in model de serie.

    Daca acum 14 ani aveam drept screen saver si acest concept acum ma simt cumva prostit pe fata. „broască” off-road, design dominat de accesorii off-road, pasaje ale roţilor generoase, spoiler cu tevi cromate, garda la sol inaltata, insertii de aluminiu si punctul culminant si "original": vopseaua galbena. Deci, cata I M A G I N A T I E. Deci care e diferenta intre conceptul vechi cat viata unor comentatori de pe AM si actualul? Si se mai indoieste cineva de marketingul VAG: luam una bucata mumie ii agatam doua tzartzamuri si BANG! iesim cu el la un salon auto. Au mai bifat baietii o prezenta de Oscar.

    Acum....privind serios conceptul, pare-se ca VAG a prins in sfarsit ideea. E bine sa isi isi faca simtita prezenta si in nisa crossoverelor de life-style. Ca de obieci nu au atata imaginatie pentru a crea o nisa si nu au indraznit sa abordeze noul (e riscant se pot pierde bani frumosi si nu au de unde) si au observat au notat, au invatat si au vazut ca Juke, Captur, EcoSport etc prind la public. Dune il vad, deci, ca pe un viitor concurent demn de luat in seama. In felul asta vor reusi sa reanimeze un model care nu se poate lauda cu un succes deosebit in Europa; Beetle. O singura problema; doua usi? E doar un concept....modelul de serie posibil sa aiba 4. 210CP, yeah right!

    Si era sa uit....conceptul respira 4x4 mai putin transmisia. Aviz detractorilor celorlalte modele concurente din gama. Mai nou se poarta 4x2.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru