Uniunea Europeană a stabilit la sfârșitul anului trecut că producătorii trebuie să reducă emisiile medii de dioxid de carbon ale mașinilor cu 37.5% până în anul 2030 comparativ cu nivelurile care vor intra în vigoare în 2021.
Constructorii auto au criticat vehement noua legislație, iar Volkswagen avertizează acum că modelele de oraș cu motoare cu combustie internă vor dispărea practic din oferte.
"Dacă Europa își va menține decizia, nu există nicio justificare financiară pentru mașini de mărimea lui Up. Sunt prea mici pentru noile tehnologii, iar motorul nu poate respecta cerințele pentru emisiile de dioxid de carbon", spune Jürgen Stackmann, șeful de marketing al Volkswagen.
Întrucât normele de emisii se referă la valorile medii la nivelul întregii flote, o soluție ar fi ca emisiile mai mari ale mașinilor de oraș să fie compensate de vânzarea mai multor mașini electrice.
Totuși, constructorii nu-și fac speranțe că vor vinde o mașină electrică pentru fiecare mașină de oraș, ca urmare a diferențelor majore de prețuri.
De altfel, Volkswagen avertizează că cei care au un buget limitat vor avea dificultăți să achiziționeze o mașină nouă. "Ce vei cumpăra în viitor când nu-ți vei permite o mașină nouă?", se întreabă Stackmann.Constructorii pregătesc deja soluții alternative la această problemă. De exemplu, Volkswagen va păstra în gama e-Up, versiunea electrică a lui Up, în timp ce Fiat a anunțat că următoarea generație a modelului 500 va fi dezvoltată exclusiv în versiune electrică.
Via Autocar
Orice maşină PHEV cu CNG a rezolvat problema.
Doar că VW nu este în stare să producă aşa ceva.
Vom cumpara SERVICIUL de transport domnule director de marketing VW: taxi, uber, rent-a-car, transport in comun, tren, avion, car sharing etc. etc. Eu asa fac si in prezent, de cand am renuntat la masina si mi-e mult mai bine, viata mi s-a usurat fantastic.
Din intrebarea de o subtilitate aproape obraznica a domului Jürgen Stackmann, director de marketing la VW, subliniez DE MARKETING, razbate reamintirea in nota obligatorie ca va trebui sa CUMPARAM totusi CEVA, va trebui sa detinem o tona jumate de fiare in fata locuintei, ca deh, nu se poate altfel, nu? E aproape o norma sociala, ce dracu' te-ai tampit sa nu ai (macar o) masina?!
Doar sa nu stie domnul Stackmann ceva ce noi nu stim si sa devina obligatoriu sa detii masina in proprietate...