Volkswagen a anunțat încă din luna februarie că nu va dezvolta motoare mai mici decât cele pe care le are în prezent în gama, considerând că epoca downsizing-ului s-a încheiat.
Cei de la Mercedes au anunțat însă recent că vor dezvolta unități de propulsie mai mici, de 1.2 litri și 1.4 litri, pentru modelele din clasa compactă, iar reacția Volkswagen nu a întârziat să apară. Herbert Diess, directorul de brand al Volkswagen, susține că o reducere suplimentară a capacității motoarelor va genera probleme cu respectarea normelor de poluare și va produce costuri suplimentare nejustificate.
"Reducerea numărului de cilindri și-a atins scopul. Indiferent că ne mutăm de la 4 la 3 cilindri sau de la 6 la 4 cilindri, am obținut beneficii și am păstrat calitățile manevrabilității. Trendul a avut sens, dar s-a sfârșit. Dacă mergem pe motoare mai mici vom avea probleme cu emisiile și costurile", explică el.
În același timp, Diess a reiterat faptul că, în cazul mașinilor din clasa mică, propulsiile diesel vor fi înlocuite și sisteme hibride pentru a evita costuri suplimentare de circa 1.000 de euro pe mașina din cauza introducerii noilor teste de emisii.
"Pentru mașini de oraș, este posibil ca sistemele hibride să înlocuiască motoarele diesel și să ofere aceeași eficientă pentru mai puțini bani. Motorul cu combustie internă are un drum lung în față, dar pe măsură ce ne lovim de limitele termodinamice costurile hibridizării vor fi mai mici", a adăugat el.
Via Autocar
Păi dacă nu clămpănesc și ei ceva simpatizanților cine le mai bagă banul gros în buzunare ?