Grupul Volkswagen şi-a stabilit o strategie ambiţioasă pentru a depăşi efectele scandalului Dieselgate, iar punctul de referinţă este aşa-numita Strategie 2025.
Aceasta prevede ca grupul german să lanseze nu mai puţin de 30 de modele electrice până în anul 2025, care să genereze vânzări de până la 3 milioane de unităţi anual. În condiţiile în care Grupul Volkswagen vinde circa 10 milioane de maşini anual, electricele ar urma să reprezinte undeva la un sfert din vânzări.
Tocmai de aceea, grupul ia serios în calcul construcţia unei fabrici pentru baterii, pentru a nu depinde de furnizori externi precum LG Chem sau Samsung SDI. "Dacă mai mult de un sfert dintre maşinile noastre vor fi electrice într-un viitor apropiat, atunci vom avea nevoie de circa 3 milioane de baterii pe an. Atunci va avea sens să construim propria noastră fabrică", a declarat Matthias Mueller, CEO-ul Grupului Volkswagen, pentru publicaţia Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
Ultima noutate electrică din gama grupului este faceliftul introdus pentru Volkswagen e-Golf (foto), care va fi produs la fabrica de la Dresda.
Totuşi, punctul de atracţie este viitorul Volkswagen ID, care va apărea în versiune de serie în 2020 după ce a fost prezentat într-o versiune concept cu ocazia Salonului Auto de la Paris din luna septembrie.Pe de altă parte, Volkswagen a confirmat că este interesată de iniţierea unei colaborări cu serviciul de transport Uber, care este disponibil inclusiv în România la Bucureşti, Cluj-Napoca şi Braşov. Oficialii Volkswagen nu au oferit detalii despre natura colaborării, însă au afirmat că nu se vor rezuma să fie simpi furnizori de maşini pentru Uber.
Via Motor1
Comentarii (2)