Volkswagen ar putea rechema în service 124.000 de mașini electrice și plug-in hybrid: germanii au folosit un metal periculos în sistemele de încărcare

de Daniel Popescu
Luni, 13.08.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit să recheme în service circa 124.000 de mașini electrice și plug-in hybrid din cauza utilizării unei cantități infime de cadmiu în sistemele de încărcare.

Grupul Volkswagen s-ar putea confrunta în curând cu un recall mai puțin obișnuit, potrivit unor informații dezvăluite de săptămânalul german Wirtschaftswoche.

Sursa citată afirmă că Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) analizează această opțiune ca urmare a faptului că producătorul german a utilizat cadmiu în sistemele de încărcare pentru mașini electrice și plug-in hybrid.

În procesul de producție al sistemelor de încărcare, Grupul Volkswagen a utilizat inclusiv 0.008 grame de cadmiu, un metal despre care cercetătorii suspectează în prezent că poate produce diverse forme de cancer, boli cardiovasculare sau osteoporoza.

Totuși, cadmiul folosit de Volkswagen este închis ermetic, iar utilizatorii mașinilor afectate nu pot intra în contact direct cu acesta, astfel că nu există niciun risc asupra sănătății. În schimb, cadmiul ar putea afecta mediul înconjurător în momentul în care mașinile respective vor fi scoase din uz.

În total, recall-ul ar putea afecta 124.000 de mașini electrice și plug-in hybrid, inclusiv de la brandurile Volkswagen, Audi și Porsche.

Printre ele se numără si inclusiv e-Golf, e-Up!, Golf GTE sau Passat GTE. Totuși, producția actualelor modele continuă, întrucât constructorul a înlocuit cadmiul cu un alt metal.

Via Motor1

Comentarii (6)

  • Nu ma mai mira nimic, din dieselgate au dat-o pe electrogate cu acest compus cancerigen.
    Exista cineva capabil sa-i opreasca din a insela cumparatorii ?
    15 12
  • electricu
    8 mg de cadmiu nu au cum sa produca vreun fel de poluare sau intoxicare!
    6 12
  • 8mg? pai voi stiti cat de greu e sa pui un varf de cadmiu la retetar?

    Pai asa cum esti acolo, pe linie, concentrat cu broboanele de sudoare pe frunte sa pui fix 1,235mg de Cd si vine unu' pus pe glume proaste si iti face BAU! cum iti scapa mana de 124.000 de ori pe 8mg per unitate!!!

    Aceeasi faza a fost si cu softistii aia imbiati de femeile de serviciu sa bage pe sest o line de cod sa optimizeze motoarele alea.
    8 8
  • mircea badea
    iar, vere?!! de ce se joaca ei cu cadmiul?!

    si ce vor sa faca acum, arunca bateriile si polueaza infinit mediul?!!

    sau le testeaza cu un soft smecher ce nu mai detecteaza cadmiul sub 10mg?
    5 5
  • @LLL
    Te duci prea departe! Unde e inselarea in cazul asta??
    Mai inteleg ca in cazul dieselgate se poate vorbi de inselare, pt ca acolo au dat niste cifre nereale, in ceea ce priveste poluarea... Dar aici nu este cazul...
    In cazul asta este vorba despre altceva... cum ca au folosit un metal periculos, dar chiar daca este periculos, au procedat in asa fel incat sa nu afecteze oamenii, adica sa nu existe niciun risc asupra sanatati...
    Unii prea exagereaza, si din hate si invidie au ajuns sa vorbeasca mult si pr0st, sa arunce cu noroi... doar ca sa faca o imagine negativa acelei companii care probabil nu este pe gustul/placul lor.
    5 9
  • GOANGA, AU PUS PROBABIL O SIGURANTA CU CONTINUT DE CADMIU CA SA AIBA MOTIV S-O SCOATA UITE ASA DE SANCHI SA NE ARATE NOUA CAT DE ECOLOGISTI SUNT EI, (UN ANUMIT CONTINUT DE CADMIU ESTE ADMIS DE LEGISLATIA EUROPEANA), SAU POATE SE PREGATESTE (SAU PREGATESC) SCOATEREA CADMIULUI IN AFARA LEGII CEEA CE AR AFECTA TOATA INDUSTRIA (CADMIUL ESTE UN COMPONENT OBISNUIT IN COMPONENTA DISPOZITIVELOR ELECTRICE DE PE AUTOMOBILE)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru