Volkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului Germaniei

de Tiberiu Safta
Vineri, 20.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen ar putea primi sprijin din partea guvernului Germaniei, potrivit lui Robert Habeck, vicecancelarul Germaniei și ministrul economiei din această țară. Conform unor informații din presă, Volkswagen ar putea concedia 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania.

Constructorul german se înfruntă acum cu una din cele mai dificile perioade din existența sa. Mai devreme în luna septembrie, directorul financiar al mărcii de la Wolfsburg, Arno Antlitz, a declarat că Volkswagen mai are doar 2 ani pentru a se salva pe plan financiar. Din această cauză, Volkswagen a anunțat că va reduce numărul său de angajați la cel puțin 6 uzine germane. Mai mult, marca germană ia în considerare inclusiv închiderea unor fabrici pentru a reduce costurile.

Acum, guvernul german ia în calcul să sprijine Volkswagen în viitorul apropiat. Anunțul a fost făcut de către Robert Habeck, vicecancelarul și ministrul economiei din Germania. Habeck a declarat foarte scurt că „Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

Alături de acest anunț, a mai apărut în presa germană o informație conform căreia Volkswagen se pregătește să concedieze 30.000 de angajați la uzinele sale din Germania. Asta ar însemna o reducere de 10% a forței de muncă.

Aceste informații au fost, însă, negate de un purtător de cuvânt al sindicatului, care a precizat că aceste cifre „nu au nicio bază și sunt pur și simplu un nonsens.”

Săptămâna viitoare vor începe negocieri între Volkswagen și sindicatul muncitorilor pentru viitorul angajaților. Constructorul de la Wolfsburg a anulat un acord semnat în 1994 care prevedea garantarea locurilor de muncă ale angajaților săi până în 2029.

via Economica

Comentarii (27)

  • Șoc!
    5 5
  • Ce cum???
    Pai unde mai e democratia?
    Guvernul chinez daca ajuta nu e ok.
    Dar daca guvernul German ajuta si la ilegalitati cu softuri si ajuta VAG, atunci ii pupam si stimam.
    Hai sictir Germania! Niste jeguri ordinare care nu sunt in stare sa dea faliment asa cum trebuie. Au nevoie de ajutorul statului...dupa ce au umblat cu magarii.
    Prosti mai sunteti!
    11 9
  • @Mihai
    In esenta ai dreptate, nu e ok dubla masura. Doar ca atunci iti scapa cate o injuratura in vorbirea curenta e scuzabil, dar trebuie sa ai mari probleme sa incepi sa injuri prin comentarii.
    9 4
  • Presupun ca nu e corect sa injur, ar trebui sa le cumparam produsele cu totii.
    Ai si tu dreptate in felul tau.... Pe asta se si bazeaza VAG. Cu cat mai multi ca tine, cu atat mai bine!
    Sa nu ii injuram, hai sa ii slavim, sa ii incurajam si sa ii ajutam si noi!
    Facem si o cheta sa le dam ceva bani? Sau sa le cumparam produsele cu preturile nesimtite e suficient?
    7 8
  • @Mihai
    Ce treaba are vorbitul frumos in public cu decizia fiecaruia de a alege un brand? Nu te obliga nimeni sa cumperi daca nu injuri.
    7 2
  • Stai ca încă nu a venit PWC cu înjurăturile lui, mai nou scrise sub diverse pseudonime. Pe el nu îl cerți?
    3 7
  • un cetatean
    Iar nu mai poate mihai de grija germaniei, democratia e in china, viza ar trebui sa fie o formalitate
    10 4
  • Lucian
    Profiul anual al Volkswagen (e la un search distanta):

    2021: 19 miliarde euro
    2022: 22 miliarde euro
    2023: 22.5 miliarde euro

    Bietii de ei, cand au vazut probabil ca in 2024 nu le ies tot vreo 20 miliarde profit, au inceput sa planga ca mor de foame, ca sunt nevoiti sa concedieze oameni, sa inchida fabrici si ca au nevoie de sprijin guvernamental...

    Stati sa le vedem profitul pe 2024...
    15 0
  • Sa nu uitam de cazul Daimler, care in perioada covid a cheltuit ajutorul de la stat pe dividende catre actionari...
    8 1
  • Pai ce treaba are alegerea cocalarilor de a cumpara DIZAL imputit cu sanatatea mea???
    Oare are???
    Oare nu ar fi bine sa va trageti voi un furtun si sa inspirati gazele emise de masinile pe care le alegerti?
    7 10
  • Hai să vedem postacii care ieri ziceau că China susține industria automobilelor electrice cu subvenții

    @spaclu lu manole

    Ia comentează aici.
    Cum e cu capitalismul de piață?
    Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania.”

    Păi așa este și industria auto din China pentru China.

    Numai aici vezi postacii care ridică în slăvi țările occidentale. de parcă ăia sunt sfinți.

    Păi nu ne-au asasinat ăia din vest de la revoluție cu economia de piață ca să vindem tot, că piața dictează, că guvernul să nu acorde subvenții?

    Că o companie care nu se adaptează la cerința pieței, să dea faliment?

    De ce să intervină guvernul?

    Păi dacă au fost proști și au ascultat de stăpân să se decupleze, păi atunci să se decupleze de tot.

    30 de ani au supt din gazul rusesc dat la preț de dumping, de și-au crescut economia și au strâns un purcoi de bani, capital cu care s-au extins și s-au globalizat.

    Nu uit cum acum ceva ani, când România a avut nevoie de gaz a trebuit să importăm din Germania la preț dublu față de cât importau ei din Rusia.

    Adică erau samsari de gaz rusesc. Noi pentru că eram antiruși cumpăram gazul la preț de bursă, iar eu cumpărau la o treime de preț din Rusia pentru că Merkel.

    Cine e de vină că au aplicat politici imbecile în domeniul energiei?
    Ce au crezut că se întâmplă când s-au "decuplat" de au pierdut energia ieftină și o piață bună pentru automobielele lor?

    Să dea faliment acum.

    Aaaa, nu se poate domle să de VW faliment!
    De ce?

    "Toți suntem egali, dar unii sunt mai egali decât alții".

    Exact asta au intuit romanii acum două mii de ani:

    Quod licet Iovi, non licet bovi
    8 6
  • VW asta și dorea, doar unii mai săraci cu duhul credeau ca acest grup este în pericol de faliment :)

    Când vinzi aproape 10 milioane pe an, la prețuri măricele ca medie, imposibil sa dai faliment, chiar dacă ar vinde cu 2-3 milioane mai puțin, ar închide câteva fabrici, grupul are 70 de fabrici, din care VW peste 40, sa dea faliment, eu sincer nu sunt fan VW, (grupul are totuși niște mărci frumoase), dar oricât de hater ar fi cineva, trebuie sa apeleze și la rațiune și sa conștientizeze ca VW este departe de faliment, dorințele unora nu funcționează așa, ca și eu îmi doresc ca România sa fie numărul unu În Europa la economie .
    12 4
  • Catalin
    Nooooo, nu se poate așa ceva, Vonderleyen sări mămică pe ei, cum sa dai ajutoare la VW? Pai da frăție și la Porsche, da și la Skoda clever, la DAIMLER. Apoi: sa vina XI Sau o delegație a partidului sa analizeze, sa investigheze, să pună taxe vamale, sa le suspende activitatea în China, sa le facă toate nenorocirile posibile și imposibile într-o societate comunistă, numai de-ai dracului. Dar.... M-am liniștit ... Articolul este o dezinformare Sputnik și a întregii propagande rusești, chineze, iraniene, nord coreene, hamasesti și hezbolaciene.
    5 4
  • bravos
    subventia nu ar fi chiar subventie. e restituirea mascata a amenzilor pentru softul mincinos.
    7 1
  • @dan_grc
    Inca ceva ce isi doreste VAG, mana in mana cu industria farmaceutica:
    https://spotmedia.ro/stiri/mediu/studiu-oficialii-mint-in-privinta-poluarii-din-bucuresti
    5 3
  • @dan_grc
    Nu are cum sa dea faliment, ca ii ajuta romanii.
    Stau la coada cocalarii la TDI Bluemotion.
    Iti dai seama ca guvernul are interese mari sa sutina coruptia si prostia.
    Prostii sunt usor de manipulat si controlat.
    E usor sa fraieresti pe cei saraci cu duhul cu reclamele la Bluemotion sau cu niste drifting, sunet de motor turat, liniute, dueluri intre modele.
    Ar fi mai greu sa le explici ca astea polueaza....dar nu ii intereseaza pe ei acest aspect.
    Poluarea raportata in Romania e abureala comparativ cu realitatea.
    Sa vedeti voi cum stati in curand cu plamanii.
    8 8
  • @hateru
    Asa e bai, romanii cumpara milioane de VW noi, te-de-i, parca dieselul nuse mai vindea , si vw face reclame la drifturi ? Tu faci reclama la prostie, dar nu prea se prinde lumea ,
    6 4
  • @dan_grc
    1. Guvernul German a ajutat VAG, BMW si Mercedes sa plateasca niste amenzi pentru minciuni.
    2. Guvernul German nu mai are bani pentru a subventiona masinile electrice.
    3. Guvernul German are bani sa dea unei firme mincinoase care face profit nesimtit.
    Avand in vedere cele de mai sus, guvernul German este super corupt si condus de oameni care nu au interes sa ajute oamenii, ci doar sa ia niste spagi.
    Daca au bani pentru o marca ce face ilegalitati, dar nu pot ajuta oamenii sa isi ia masini electrice, atunci clar sunt probleme foarte mari in Germania si clar se duce pravale.
    6 8
  • Este consecința concurenței chineze și încetinirea cererii pentru electrice. Combinație mortală. Când China inundă piata cu produse ieftine, pantru că, deh, subvenție, iar interesul pentru electrice scade și tu ai 7 asemenea variante în producție, catastrofa e aproape iar singura variantă fezabilă este intervenția guvernului. Restul sunt speculații.
    2 5
  • spaclu lu manole
    Iar vad ca mi s-a imprimat nick-ul si pe creierul capsunelului roz.
    America a scos din faliment GM si Chrysler in 2007. Unii dintre voi n-aveati tuleie pe-atunci si probabil inca mai trageati vanjos din tatzuca la vremea pranzului. Pentru altii de-aici memoria e inca vie ca si cum a fost ieri.
    Asta e diferenta intre imaturii scapati pe internet de la covid incoace si veteranii site-ului.
    Una e sa scoti din faliment o firma strategica si s-o pui sa plateasca banii publici inapoi la buget, si alta e sa bagi profitul national pe timp de 17 ani (and counting) fara nici un fel de repercursiune, doar ca sa distrugi industriile din alte tari.
    Inca mai ai cas la gura sa faci diferentele astea, dar esti suficient de adult si de prost sa te repezi in tastatura si sa versi kilometri de umplutura inutila.
    8 2
  • @Manole
    Una e sa sustii o marca corupta care umbla cu prostii si alta e sa o salvezi de la faliment.
    Cand face mizerii si e acoperita si sustinuta atunci ceva e putred.
    Si mai putred e ca unii inca le cumpara produsele.
    6 11
  • @hateru de serviciu
    Daca unii nu trebuie sa fie interesati de ce face China cu banii ei, tu de ce mm esti interesat de ce face Germania cu banii ei ? Sunt marcile lor si le sustin cat vor si cum vor, nu-ti baga nimeni pe gat marcile nemtesti, intelegi babuinule ?
    9 2
  • Asta înseamnă… nasol. Motivele sunt ca orice discutabile (și nu mă refer la cele din partea focilor obsedate). Din câte știu raportul este de 1 la 4, adică pentru fiecare angajat într-o fabrică auto mai sunt alții 4 (furnizori, servicii) care depind de acel angajat. Trebuie să fi căzut în cap ca și Guvern să nu te preocupe situația. VW nu-și permite să producă în Germania și faptul că nu au făcut suficiente în acest sens de mai mult timp, este cea mai mare greșeală. Cu slogane gen “nu concediem in Germania” arăți doar aroganță și nici de cum un model de management eficient.
    4 2
  • @@hateru
    Trebuie sa fie batut in cap sa alegi un VAG DIZAL mincinos in loc de o electrica net superioara chinezeasca.
    Eu nu vad nicio problema cu Made in China. Apple produce in China, BMW produce in China, VAG produce in China, mercedes produce in China, etc...
    4 6
  • @dan_grc si Dutz
    Cica MG/SAIC vrea sa intrerupa colaborarea cu VAG in China. Din cauza vanzarilor foarte slabe ale...MASINILOR CU MOTOARE TERMICE!
    Adevarul e ca din cauza taxelor stupide impuse de UE. Un alt sut in OO tras de UE dupa sanctiunile impuse Rusiei.
    Sa vedeti distractie cand chinezii renunta la marcile germane :)) China era cea mai mare piata de desfacere pentru VAG, BMW, Mercedes si altii. Asa ca VAG se duce pravale cu tot ajutorul guvernului German :)) poate sa iti dea statul bani, daca nu mai vinzi e degeaba.
    Saracilor cu duhul, doar voi ii mai puteti ajuta.
    1 5
  • Profit urile nesimtite nu se pun? Dar bonusurile alora care conduc in valoare de zeci si sute de milioane de euro anual? A , nu, trebuie sa luam din bani publici sa platim bogatia din privat! Adica tocmai p aia care au adus VW in collapse. Nu, multumesc!
    3 2
  • Văd că-ți place China, drum bun… ;) una este să îți placă ceva, alta este să vrei ca toți să gândească ca tine și te folosești de orice nuanță ca să demonstrezi că ai dreptate. Din câte știu în China este măcel și au multe probleme inclusiv în zona auto. Chinezii au supraproducție și se “ucid” între ei, producătorii europeni sunt victime colaterale pentru moment. Nu cred ca lucrurile vor rămâne mult in situația asta, dar pentru moment este problematic pentru ambele părți. Așa cum europenii trebuie să vândă in China, la fel și Chinezii trebuie să vândă în afară, ori pentru asta sunt tot mai multe restricții și presiuni pentru a-i forța să producă unde vând adică în afara Chinei.
    Poți să stai în obsesii sau sa-t spui punctul de vedere și să rămâi “deschis” și la ce cred alții, sper să nu crezi că deții adevărul absolut ;)
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru