Volkswagen a confirmat deja că va lansa patru modele electrice în următorii ani, însă gama se va extinde în viitor și cu alte modele.
Oficialii constructorului german iau în calcul inclusiv opțiunea unui vehicul de off-road cu propulsie electrică, ceea ce ar reprezenta o premieră în acest segment.
Informația a fost dezvăluită de directorul de strategie Michael Jost în cadrul unui interviu acordat publicației Auto Express, care a admis însă că trebuie să-i convingă pe membrii consiliului de administrație de utilitatea unui astfel de model. "În prezent nu există niciun producător în acest segment care să ofere o mașină electrică robustă căreia să-i placă zgarieturile și să le poarte cu onoare", a declarat el.
Cu această ocazie, Jost a prezentat și două schițe oficiale ale unui astfel de model, care ar avea un design tipic pentru mașinile dedicate terenurilor accidentate. Modelul ar urma să fie produs pe noua platforma MEB a Grupului Volkswagen și să fie disponibil în versiune standard și cu ampatament mărit.
În plus, la interior ar urma să predomine un plastic durabil, în timp ce ecranele ar fi rezistente la zgârieturi și praf.Rivalii direcți ai unui astfel de model ar urma să fie Land Rover Defender și Jeep Wrangler, care nu beneficiază însă de versiuni electrice.
Primul model electric Volkswagen dezvoltat pe platforma MEB va fi hatchback-ul cunoscut pentru moment sub numele ID și va fi prezentat în cursul acestui an.
Via Auto Express
Și nu doar fiindcă baronul Münchhausen era german. :-)
Ceva mai serios: nu-s hater VW, ba chiar dimpotrivă, (unele dintre) mașinile lor avînd calități incontestabile.
De la Dieselgate încoace parcă a intrat însă strechea-n marketingul lor. Care reușește totuși înghesuirea a sute/mii de pseudo-știri anual pe toate site-urile auto. Clar că au - încă - prea mulți bani.
Zic *pseudo*știri fiindcă mai toate-s fantezii / promisiuni cel mai adesea contradictorii -- v. de ex. E-miliardele investite-ntr-un viitor luminos - că-i cu multe leduri :-) --, care se umflă / evaporă în funcție de toanele managerilor la trezirile între procese.
În fine, VAG face parte din categoria trusturilor *too big to fall*, așa că ne pierdem timpul cam degeaba comentînd p-aici negativ. Vezi vânzările în creștere, confirmând bănuiala ta apropo de frăgezirea lor psy-subliminală f. eficientă a cumpărătorilor... nu doar români.;-)