La o săptămână după ce Volkswagen a făcut anunțul șoc că ar putea să închidă fabrici în Germania din cauza costurilor ridicate, au apărut acum informații că marca de la Wolfsburg ar urma să inițieze un val de concedieri la 6 uzine germane începând din iunie 2025. Dacă acest lucru se adeverește, asta ar însemna ca Volkswagen să anuleze mai multe acorduri de muncă incluse într-un pact încheiat în anii '90. Conform acestui pact, Volkswagen protejează locurile de muncă până în anul 2029.
Potrivit declarațiilor lui Gunnar Kilian, șeful departamentului de resurse umane al mărcii, această decizie de a concedia mai mulți angajați are ca scop „reducerea costurilor în Germania până la un nivel competitiv.” În prezent, Volkswagen se află într-o situație financiară dificilă cauzată, printre altele, de tranziția lentă către mașinile electrice, dar și al numărului mai mic de cheltuieli acceptate din partea clienților.
Volkswagen are aproximativ 300.000 de angajați în Germania.
Marca de la Wolfsburg spune că, din cauza scăderii vânzărilor de mașini în ultima perioadă, a rămas cu două fabrici în plus.Angajații Volkswagen din această țară sunt, evident, nemulțumiți de acest scenariu care ar putea fi pus în aplicare. Thorsten Groeger, negociatorul șef din partea sindicatului de muncitori IG Metall, a spus că planurile Volkswagen de a da afară oameni și de a închide fabrici ar duce la costuri mai mari pentru constructor cu aproape un miliard de euro.
Reprezentanta angajaților Volkswagen din Germania, Daniela Cavallo, a dat următoarea replică: „Vom opune o rezistență fioroasă împotriva acestui atac istoric asupra locurilor noastre de muncă. Cu noi, nu vor exista concedieri”, a declarat Cavallo, care este și membră a consiliului de supraveghere din cadrul Volkswagen.
Cu toate acestea, Volkswagen urmează să negocieze salarii noi, potențial mai mari pentru angajații din Germania. Aceste negocieri trebuiau inițial să înceapă de la jumătatea lui octombrie.
Însă, din cauza presiunilor venite ca urmare a anunțului din urmă cu o săptămână, discuțiile vor începe chiar în septembrie.
Cine are de suferit? Clientul...
Sa mai luati de la ei masini, ca le pasa de voi mult tare.
Oricate valuri face madam ca nu se vor concedia oameni, treaba e clara: o afacere are sens cat se face profitul pe care il vor aia mari. Daca nu se obtine, se fac concedieri chiar daca unii nu vor sau inchid complet pravalia.
Vreti sau nu, vine China peste germani, ca tot au facut ei aliante cu chinezii de cativa zeci de ani.
"Marca de la Wolfsburg spune că, din cauza scăderii vânzărilor de mașini în ultima perioadă, a rămas cu două fabrici în plus.
Microsoft, Apple, Google, Cisco concediaza pe capete.
Shell, BP si ei desi au facut profituri record anul trecut, pe timp de criza energetica.
Toti vor da afara pe capete pentru ca asta se vrea. Nu se mai satura aia smecheri de facut profit.
VAG o merita din plin dupa dieselgate.
Eu ii vedeam falimentari demultisor, dar au avut mult success cu multi prosti care inca le-au mai luat produsele.
La fel de multi prosti sunt si cei care cumpara BMW-uri in baza reclamelor la sportivitate.
Dar in curand multi vor fi atat de saraci, ca nici bani de motorina nu vor mai avea.
Hai că cu prima parte mai merge… dar companiile nu dau afară oameni ca se plictisesc, fac concedieri pentru ca au scăzut vânzările cam peste tot. Avem supraproducție la fel și în auto.
Restul șlagărului este doar o dovadă de cretinism cronic.
WV nu-și permită să producă în Germania, faptul că nu au făcut ceva în acest sens în ultimi 15 ani, este o gravă eroare strategică. Ei concurează cu Hyundai, Toyota, Mazda… și mai noi au apărut chinezii… unde produc ei și la ce cost? Asa de simplu este.
La VW nu prea e supraproductie, întreg grupul are o capacitate de aproximativ 14 milioane unități, în cel mai bun an, 2019, au avut puțin peste 10 milioane, a venit pandemia, în ultimii 2-3 au mai recuperat, dar se învârt în jurul a 9 milioane acum, practic sunt cu vreo 5 milioane sub capacitatea lor, de ce crezi c-au identificat câteva uzine din Germania, câteva zeci de mii de oameni, foarte bine plătiți, nu prea sunt întrebuințati, asta a mers ani de zile pentru ca mergeau vânzările în China și se compensa, cu toate ca pe Europa au creștere și pe 2024, excepție Audi, dar au calculat ca-n acest ritm le va tot scădea profitul, iar la cheltuielile lor, nu trebuie mulți ani sa se ajungă la pierderi .
De ce doar în Germania ? Acolo sunt cele mai mari salarii și bonusuri din Europa și din lume, în cadrul VW .
Companiile dau afara oamenii cand vor.
Daca nu intelegi cum sta treaba e grav.
Vanzarile auto au crescut pentru unii si au scazut pentru altii. E normal sa se balanseze putin treaba si automat cine nu mai cumpara VAG, se va orienta la altceva.
Avand in vedere mizeriile facute de germani, mai multi s-au indreaptat carte coreeni, japonezii si mai nou, chinezi.
Asa ca VAG se indreapta catre faliment pentru ca altii produc masini mai bune si cu preturi mai corecte.
Situatia se va agrava si mai mult in curand si se va duce si la BMW si Mercedes.
Dar scăderea e preconizata chiar de ei:
"Volkswagen now expects to sell around 500,000 fewer cars in Europe per year", care e fix echivalentul a cât produc două fabrici anual.
Nu eu am scris mesajul de mai sus, dar pe mine mă consideri inteligent și integru?
Avand in vedere ce masina conduci, nu e de mirare experienta ta in domeniul auto.
VAG e varza de multi ani, dar lumea inca nu s-a trezit.
Inca mai traieste cu mitul masinilor germane bune, dar ala a murit acum vreo 15 ani.
Germanii sunt buni la facut reclame si cam atat.
https://www.focus2move.com/world-car-market/#:~:text=Looking%20at%20cumulative%20data%20up,new%20sales%20(%2B3.8%25).
Citam:
"World Best Selling Car Ranking in 2024 reports the Tesla Model Y securing market leadership (+3.6%), followed closely by the Toyota Corolla and the Toyota RAV4."
Pai parca nu mai reusea Tesla sa iasa nici in top 10 :))
Si unde e VAG? Ca vad Toyota Corolla si RAV 4.
Mai baieti, mai usor cu bautura ca nu e bine.
La mine inca functioneaza logica.
VAG inca mai are sustinere de la companii, care iau ca masini de firma. Probabil ca au reduceri si fac combination. La fel si la utilitare.
Sa vedem cat mai tine si cu ei. Daca sunt in continuare mai multi corupti si prosti, atunci o mai duce. Daca lumea era desteapta, la descoperirea dieselgate le duce masinile in curte si le cereau banii inapoi pentru p my ca au fost mintiti.
La BMW e alta situatie ca cei ce le cumpara sunt mult prea prosti ca sa recunoasca.
Europa a dat cu piciorul la energia și materia primă ieftină și ușor de adus din Rusia. Din UE, Germania este cea mai afectată, cu sectoare industriale care închis companii pe bandă rulantă precum cea chimică, producere și prelucrare metale, acum cea auto.
Astia experti care preconizau ca Tesla Model Y nu va mai ajunge niciodata cel mai bine vandut model din lume.
Topul pe primele 6 luni, s-a intamplat vreo minune in 2 luni ?
Ford F-Series - 352,406 Units
Chevrolet Silverado - 277,842 Units
Toyota RAV4 - 248,295 Units
Honda CR-V - 196,204 Units
Ram Pickup - 179,526 Units
Toyota Camry - 155,242 Units
GMC Sierra - 148,785 Units
Nissan Rogue - 141,160 Units
Honda Civic - 129,788 Units
Toyota Corolla - 121,991 Units
Tesla Model Y - 116,799 Units
Jeep Grand Cherokee - 106,751 Units
Chevrolet Equinox - 106,455 Units
Ford Explorer - 104,803 Units
Subaru Forester - 92,849 Units
Hyundai Tucson - 92,146 Units
Chevrolet Trax - 90,463 Units
Nissan Sentra - 89,028 Units
Ford Transit - 82,164 Units
Subaru Outback - 81,703 Units
+
Nu te-ai saturat ba de minciuni si dezinformari, trai-ti-ar cei 2 neuroni 100 de ani
De la anu' vor elibera câți sclavi doresc ei, devin flexibili. Dacă nu se cere, BEV VW dispare... scăderi mai mici pt Tesla. :)))))
Un CEO, daca vrea sa se numeasca CEO, trebuie sa fie capabil sa intelega absolut tot de la surub, sudura, senzori, ambreiaje, vopsele pana la ecrane, volane, soft, memorii si SOC-uri . Trebuie sa fie capabil sa distinga intre mangleala de consultant si sfaturi de la oameni care stiu cu ce se mananca domeniul lor. In cazul softului cred ca a fost o combinatie intre ticalosie, eroare de predictie, consultanti prosti si probabil, divizie de soft foarte slaba.
In continuare softul VW de pe ultimile masini e unul slab ca executie si performante.
Inca odata, cine nu e capabil sa inteleaga ce face mustaria pe care o birjareste nu are ce cauta in functie de CEO.
Vezi ca Dutz si Danut sufera de aceleasi probleme, poate va ajutati si luminati unii pe altii.
Tesla a produs si livrat peste 400000 masini doar in Q2. Vorbim despre cele mai vandute IN LUME, nu doar in Statele unite ale Americii.
Am pus un top preszentat pe 9 septembrie.
Daca stai prost si cu lunile anului, vezi ca exista pe net mai multe video pentru copii in care iti explica si anotimpurile.
Puneti mana pe carte baieti, ca ne umplem de cocalari cu BMW-uri daca ramaneti asa de limitati.
Intarziati ca de obicei, dar cu gura mare si plina de experti.
Pe alde Danut si Dutz ii avem, cu ei defilam si ne mandrim.
Poate România vrea să se întoarcă la realitatea social-economică de prin anii '90. Sunt destul de "bătrân" sa îmi aduc aminte ce mișto era. Cu siguranță șmecherii ar fi fericiți, făceau legea pe atunci. Și la propriu și la figurat.
E și o vorbă: câinele care mușcă mâna ce-l hrănește.
Ce rost are sa vorbim de țări care se cer afară, când UK este de mulți ani afară, unii trăiesc acolo, dar nu pot dormi de poluarea și mașinile din România .
In plus, dintr-o uniune in anii 2000-2010 net exportatoare de produse finite a ajuns o uniune net importatoare de .. orice. S-au pierdut piete, surse de materii prime si mai ales competitivitate. Africa, cu ajutor chinezesc si mai nou, rusesc a cam inchis usa europenilor care s-au cam ocupat cu jaful in ultimii 500 de ani.
Cine se cere afara din UE, se cere afara din ceea ce a ajuns azi UE.
Daca actuala conducere UE ramane calare pe curcubeu or sa fie multe state care vor rupe usa asa cum a facut UK.
E bine în UK, pot să respir, e mult mai puțină poluare decât în România.
Câinele moare de drum lung și prostul de grija sănătății mentale a altuia.
Ăștia care se cer afară să și plece. Put your money where your mouth is.
Problema: nu pleacă câinele de la măcelărie.
"Vorbeam de subminarea economiei UE"
Tu le aranjezi și le potrivești în funcție de cum ți se demonstrează ca mănânci ciocolată cu polonicul. Și la cât de multă mânaci în fiecare zi e încurajator ca și început sa te gândești la sănătatea mentala. A lui Matei, dar e un început promițător.
Nu în ultimul rând, un alt beneficiu, chiar dacă UK nu mai este în UE oficial, dar ideologic măcar, este c-a primit un țăran ca tine, în alte vremuri nu aveai nicio șansă, dar ca de alde tine înmulțit cu milioane, rezulta ca și UK decade economic și social, ăsta este dezavantajul, niciun sistem nu este perfect .
Dacă lumea vota altă conducere a UE, mamă ce bărbat de succes ai fi fost... CSFNCSF.
Iar mașina din sec XX, de la avatar, E39, a fost o super mașină, am avut timp sa vad asta 11 ani, am condus multe alte versiuni la diferite întâlniri prin țară, adică meeting pe înțelesul tău, a fost o generație care și astăzi păstrează calități ce nu se regasesc pe orice mașină, una dintre cele mai reușite mașini premium, executive, ever . Din fericire încă există multe în stare buna, deținute de pasionați, există și distruse, inevitabil, dar n-ai idee câte mai sunt, doar din această generație, există în toată Europa jde mii de fan cluburi cu zeci de modele, e cam greu sa scapi de Bmw, spre fericirea ta .
Ca tot ști tu ce am spus… nu dai un “paste” la ce am spus mai Trump-istule? Am spus că este o bulă și nu va fi susținută pe termen nici măcar mediu. Vezi cu pisicile și rățuștele… te bagi în chestii prea complexe pentru nivelul tău.
Altfel spus nu mai minții că-ți crește nasul :)
Exact (not more not less) ce spuneam referitor la “competențele” liderilor UE, care știu să dea normative fără nici măcar să-și poată imagina cum se vor implementa… “Producția fabricilor europene de automobile s-a micșorat îngrijorător, iar multe dintre acestea riscă să se închidă. Cu vânzări care nu reușesc să depășească nivelurile de dinaintea pandemiei, Europa a fost deja depășită de SUA și China.” …. asta da ECO, scoatem trăsura și “evoluăm”… felicitări focile!!!