Volkswagen ar putea începe concedieri la 6 uzine din Germania începând din iunie 2025

de Tiberiu Safta
Miercuri, 11.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor informații noi apărute în presă, Volkswagen ar putea să înceapă un val de concedieri la nu mai puțin de 6 uzine din Germania începând din vara anului viitor. Această tactică are ca scop reducerea costurilor pentru marcă.

La o săptămână după ce Volkswagen a făcut anunțul șoc că ar putea să închidă fabrici în Germania din cauza costurilor ridicate, au apărut acum informații că marca de la Wolfsburg ar urma să inițieze un val de concedieri la 6 uzine germane începând din iunie 2025. Dacă acest lucru se adeverește, asta ar însemna ca Volkswagen să anuleze mai multe acorduri de muncă incluse într-un pact încheiat în anii '90. Conform acestui pact, Volkswagen protejează locurile de muncă până în anul 2029.

Potrivit declarațiilor lui Gunnar Kilian, șeful departamentului de resurse umane al mărcii, această decizie de a concedia mai mulți angajați are ca scop „reducerea costurilor în Germania până la un nivel competitiv.” În prezent, Volkswagen se află într-o situație financiară dificilă cauzată, printre altele, de tranziția lentă către mașinile electrice, dar și al numărului mai mic de cheltuieli acceptate din partea clienților.

Volkswagen are aproximativ 300.000 de angajați în Germania.

Marca de la Wolfsburg spune că, din cauza scăderii vânzărilor de mașini în ultima perioadă, a rămas cu două fabrici în plus.

Angajații Volkswagen din această țară sunt, evident, nemulțumiți de acest scenariu care ar putea fi pus în aplicare. Thorsten Groeger, negociatorul șef din partea sindicatului de muncitori IG Metall, a spus că planurile Volkswagen de a da afară oameni și de a închide fabrici ar duce la costuri mai mari pentru constructor cu aproape un miliard de euro.

Reprezentanta angajaților Volkswagen din Germania, Daniela Cavallo, a dat următoarea replică: „Vom opune o rezistență fioroasă împotriva acestui atac istoric asupra locurilor noastre de muncă. Cu noi, nu vor exista concedieri”, a declarat Cavallo, care este și membră a consiliului de supraveghere din cadrul Volkswagen.

Cu toate acestea, Volkswagen urmează să negocieze salarii noi, potențial mai mari pentru angajații din Germania. Aceste negocieri trebuiau inițial să înceapă de la jumătatea lui octombrie.

Însă, din cauza presiunilor venite ca urmare a anunțului din urmă cu o săptămână, discuțiile vor începe chiar în septembrie.

via Automotive News Europe

Comentarii (48)

  • Pai oare ce se intampla cand vor fi mai putini care muncesc? Scade calitatea clar.
    Cine are de suferit? Clientul...
    Sa mai luati de la ei masini, ca le pasa de voi mult tare.
    Oricate valuri face madam ca nu se vor concedia oameni, treaba e clara: o afacere are sens cat se face profitul pe care il vor aia mari. Daca nu se obtine, se fac concedieri chiar daca unii nu vor sau inchid complet pravalia.
    Vreti sau nu, vine China peste germani, ca tot au facut ei aliante cu chinezii de cativa zeci de ani.
    5 14
  • Poza e sinistră. Zici că e luată din filmul „1984”.
    7 3
  • hamham
    E trist dar oricum trebuie sa fii ignorant sau un pic batut in cap ca sa mai cumperi produse VW in 2024
    6 14
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Dar sa îi păstreze pe cei de la software, ca fără ei nu mai vindeau niciun dizăl încă de acum 10 ani.
    6 16
  • Banditos
    @Vali: "Pai oare ce se intampla cand vor fi mai putini care muncesc? Scade calitatea clar."


    "Marca de la Wolfsburg spune că, din cauza scăderii vânzărilor de mașini în ultima perioadă, a rămas cu două fabrici în plus.
    4 11
  • Din octombrie vor începe concedieri și la Dacia, deocamdată voluntare, plus compensații, pe viitor este posibil sa nu mai fie voluntare . Cine credea ca doar constructorii ăia răi germani, vor fi afectați, credea prost .
    20 3
  • Concedierile de la Dacia se fac din motive diferite față de cele preconizate la vw.
    6 14
  • Da, la Dacia se fac concedieri de toamnă, că nu mai vine lumea la mare… o să vină și iarna, că așa-i situația. :(
    17 2
  • @dan_grc
    Se vrea sa se creeze o criza globala.
    Microsoft, Apple, Google, Cisco concediaza pe capete.
    Shell, BP si ei desi au facut profituri record anul trecut, pe timp de criza energetica.
    Toti vor da afara pe capete pentru ca asta se vrea. Nu se mai satura aia smecheri de facut profit.
    VAG o merita din plin dupa dieselgate.
    Eu ii vedeam falimentari demultisor, dar au avut mult success cu multi prosti care inca le-au mai luat produsele.
    La fel de multi prosti sunt si cei care cumpara BMW-uri in baza reclamelor la sportivitate.
    Dar in curand multi vor fi atat de saraci, ca nici bani de motorina nu vor mai avea.
    6 19
  • Ma întreb dacă tu ai creier sau doar o nucă de cocos ;)
    Hai că cu prima parte mai merge… dar companiile nu dau afară oameni ca se plictisesc, fac concedieri pentru ca au scăzut vânzările cam peste tot. Avem supraproducție la fel și în auto.
    Restul șlagărului este doar o dovadă de cretinism cronic.
    WV nu-și permită să producă în Germania, faptul că nu au făcut ceva în acest sens în ultimi 15 ani, este o gravă eroare strategică. Ei concurează cu Hyundai, Toyota, Mazda… și mai noi au apărut chinezii… unde produc ei și la ce cost? Asa de simplu este.
    15 5
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Apropo de cretinism cronic: a bătut vântul azi noapte.
    4 14
  • @Dutz

    La VW nu prea e supraproductie, întreg grupul are o capacitate de aproximativ 14 milioane unități, în cel mai bun an, 2019, au avut puțin peste 10 milioane, a venit pandemia, în ultimii 2-3 au mai recuperat, dar se învârt în jurul a 9 milioane acum, practic sunt cu vreo 5 milioane sub capacitatea lor, de ce crezi c-au identificat câteva uzine din Germania, câteva zeci de mii de oameni, foarte bine plătiți, nu prea sunt întrebuințati, asta a mers ani de zile pentru ca mergeau vânzările în China și se compensa, cu toate ca pe Europa au creștere și pe 2024, excepție Audi, dar au calculat ca-n acest ritm le va tot scădea profitul, iar la cheltuielile lor, nu trebuie mulți ani sa se ajungă la pierderi .

    De ce doar în Germania ? Acolo sunt cele mai mari salarii și bonusuri din Europa și din lume, în cadrul VW .
    15 1
  • Am cu siguranta si il folosesc mai mult ca tine.
    Companiile dau afara oamenii cand vor.
    Daca nu intelegi cum sta treaba e grav.
    Vanzarile auto au crescut pentru unii si au scazut pentru altii. E normal sa se balanseze putin treaba si automat cine nu mai cumpara VAG, se va orienta la altceva.
    Avand in vedere mizeriile facute de germani, mai multi s-au indreaptat carte coreeni, japonezii si mai nou, chinezi.
    Asa ca VAG se indreapta catre faliment pentru ca altii produc masini mai bune si cu preturi mai corecte.
    Situatia se va agrava si mai mult in curand si se va duce si la BMW si Mercedes.
    4 12
  • Avand in vedere bla bla bla, chiar ca ai 2 neuroni, iar confunzi dorința cu datele concrete, nu-mi mai bat capul, caută unde vrei vânzările VW în Europa, anul acesta, dacă găsești scăderi chiar te voi considera inteligent și integru de acum înainte, iar global scăderea este infimă, VW, ca orice neamt lacom, vrea mult mai mult, are capacități mult mai mari, dar tu visezi falimente, pai somn ușor atunci, pentru ca va trebui sa dormi foarte mult.
    11 2
  • Da, nu e scădere, e flat line, in Europa, primele doua trimestre.

    Dar scăderea e preconizata chiar de ei:
    "Volkswagen now expects to sell around 500,000 fewer cars in Europe per year", care e fix echivalentul a cât produc două fabrici anual.

    Nu eu am scris mesajul de mai sus, dar pe mine mă consideri inteligent și integru?
    2 11
  • @dan_grc
    Daca eu am 2, la tine e doar unul si se plictiseste :))
    Avand in vedere ce masina conduci, nu e de mirare experienta ta in domeniul auto.
    VAG e varza de multi ani, dar lumea inca nu s-a trezit.
    Inca mai traieste cu mitul masinilor germane bune, dar ala a murit acum vreo 15 ani.
    Germanii sunt buni la facut reclame si cam atat.
    6 12
  • Scădere este preconizata la aproape toți, dar e departe de " clienții s-au îndreptat către alte mărci ", VW nu se plange de situația actuală, ci de viitoarea situație, pentru ca nu sunt tâmpiți, vedem cum va fi situația pentru cei care oricum erau pe pierderi, sau aproape mereu cu probleme. Nu sunt scutite nici anumite mărci chinezești, sunt mult prea multe să reușească toate sa se mențină.
    12 2
  • @dan_grc
    O stire care va sta in gat:
    https://www.focus2move.com/world-car-market/#:~:text=Looking%20at%20cumulative%20data%20up,new%20sales%20(%2B3.8%25).
    Citam:
    "World Best Selling Car Ranking in 2024 reports the Tesla Model Y securing market leadership (+3.6%), followed closely by the Toyota Corolla and the Toyota RAV4."
    Pai parca nu mai reusea Tesla sa iasa nici in top 10 :))
    Si unde e VAG? Ca vad Toyota Corolla si RAV 4.
    Mai baieti, mai usor cu bautura ca nu e bine.
    2 12
  • @dan_grc
    Pai e foarte clar ca sunt clienti care au ales Tesla in loc de VAG, au ales KIA in loc de VAG, au ales Toyota in loc de VAG, au ales Hyundai in loc de VAG.
    La mine inca functioneaza logica.
    VAG inca mai are sustinere de la companii, care iau ca masini de firma. Probabil ca au reduceri si fac combination. La fel si la utilitare.
    Sa vedem cat mai tine si cu ei. Daca sunt in continuare mai multi corupti si prosti, atunci o mai duce. Daca lumea era desteapta, la descoperirea dieselgate le duce masinile in curte si le cereau banii inapoi pentru p my ca au fost mintiti.
    La BMW e alta situatie ca cei ce le cumpara sunt mult prea prosti ca sa recunoasca.
    6 11
  • un cetatean
    La domnul gherla basinoasa, vAG este un model, in timp ce model Y este o marca, pana una alta Tesla nu vinde nici 2 milioane, cam departe de alea 20 promise, VAg este numarul doi mondial, iar cauti in analele internetului ce stire iti convine, franturi, tie iti sta in gat o caruta de stiri, dar nu ne suparam .
    13 3
  • Trilulilu
    Au băgat miliarde în electrificare ca să constate că e atât de scump produsul final că nu-l i-a nimeni. Așa că au câteva fabrici convertite în electrice care stau mai degeaba. Apoi Germania, ca toată UE, au impus sancțiuni Rusiei, preferând să cumpere energie și materii prime prin terți, șpaga politicienilor, de prin India, China etc. Vedeți ce zice și Mario Draghi în ultimile sale declarații.
    Europa a dat cu piciorul la energia și materia primă ieftină și ușor de adus din Rusia. Din UE, Germania este cea mai afectată, cu sectoare industriale care închis companii pe bandă rulantă precum cea chimică, producere și prelucrare metale, acum cea auto.
    14 3
  • @hateru
    Iar tu mai ai sustinere de la cateva margele ce zanganesc in capul tau, plus posibil ceva ajutor de stat pe motive de incapacitate, este o minune ca ai acces la internet .
    8 0
  • @un cetatean
    Te poti lua de mana cu Danut si Dutz.
    Astia experti care preconizau ca Tesla Model Y nu va mai ajunge niciodata cel mai bine vandut model din lume.
    3 11
  • un cetatean
    https://www.motor1.com/features/716773/best-selling-cars-2024/

    Topul pe primele 6 luni, s-a intamplat vreo minune in 2 luni ?

    Ford F-Series - 352,406 Units
    Chevrolet Silverado - 277,842 Units
    Toyota RAV4 - 248,295 Units
    Honda CR-V - 196,204 Units
    Ram Pickup - 179,526 Units
    Toyota Camry - 155,242 Units
    GMC Sierra - 148,785 Units
    Nissan Rogue - 141,160 Units
    Honda Civic - 129,788 Units
    Toyota Corolla - 121,991 Units
    Tesla Model Y - 116,799 Units
    Jeep Grand Cherokee - 106,751 Units
    Chevrolet Equinox - 106,455 Units
    Ford Explorer - 104,803 Units
    Subaru Forester - 92,849 Units
    Hyundai Tucson - 92,146 Units
    Chevrolet Trax - 90,463 Units
    Nissan Sentra - 89,028 Units
    Ford Transit - 82,164 Units
    Subaru Outback - 81,703 Units
    +
    Nu te-ai saturat ba de minciuni si dezinformari, trai-ti-ar cei 2 neuroni 100 de ani
    10 2
  • Cetățene, VAG nu e un model. Model e Tiguan, de exemplu. VAG e numele grupului, prescurtare de la Volkswagen Aktiengesellschaf.
    4 12
  • @prostovan electric
    VW s-a jucat cu viitorul va fi electric. :)))) S-a jucat cu... viitorul.
    De la anu' vor elibera câți sclavi doresc ei, devin flexibili. Dacă nu se cere, BEV VW dispare... scăderi mai mici pt Tesla. :)))))
    13 2
  • VW a spart vreo 12 miliarde pe dezastrul cu divizi de soft. De banii astia faceau de la 0 10 sisteme de operare pornind de la kernelul de Linux.
    Un CEO, daca vrea sa se numeasca CEO, trebuie sa fie capabil sa intelega absolut tot de la surub, sudura, senzori, ambreiaje, vopsele pana la ecrane, volane, soft, memorii si SOC-uri . Trebuie sa fie capabil sa distinga intre mangleala de consultant si sfaturi de la oameni care stiu cu ce se mananca domeniul lor. In cazul softului cred ca a fost o combinatie intre ticalosie, eroare de predictie, consultanti prosti si probabil, divizie de soft foarte slaba.
    In continuare softul VW de pe ultimile masini e unul slab ca executie si performante.
    Inca odata, cine nu e capabil sa inteleaga ce face mustaria pe care o birjareste nu are ce cauta in functie de CEO.
    15 0
  • @un cetatean
    Cred ca nu stii sa citesti si sa te informezi.
    Vezi ca Dutz si Danut sufera de aceleasi probleme, poate va ajutati si luminati unii pe altii.
    Tesla a produs si livrat peste 400000 masini doar in Q2. Vorbim despre cele mai vandute IN LUME, nu doar in Statele unite ale Americii.
    Am pus un top preszentat pe 9 septembrie.
    Daca stai prost si cu lunile anului, vezi ca exista pe net mai multe video pentru copii in care iti explica si anotimpurile.
    Puneti mana pe carte baieti, ca ne umplem de cocalari cu BMW-uri daca ramaneti asa de limitati.
    1 11
  • @un cetatean
    https://www.g4media.ro/comisia-europeana-solicita-unui-numar-de-17-state-membre-ue-printre-care-si-romania-aflate-in-intarziere-sa-ii-trimita-planurile-climatice-actualizate.html
    Intarziati ca de obicei, dar cu gura mare si plina de experti.
    Pe alde Danut si Dutz ii avem, cu ei defilam si ne mandrim.
    1 10
  • Doar 17 țări UE au întârzieri ? Până la urmă, restul de zece state vor face ele o mică Uniune, plus un invitat de onoare, UK, unde este civilizație și aer curat, toată lumea va fi fericita .
    11 1
  • Adevărul e ca unele țări în încep să se ceară afară din UE, că le era mai bine înainte, sau așa ceva. În special astea fost comuniste pe care UE le-a scos din mizerie.
    Poate România vrea să se întoarcă la realitatea social-economică de prin anii '90. Sunt destul de "bătrân" sa îmi aduc aminte ce mișto era. Cu siguranță șmecherii ar fi fericiți, făceau legea pe atunci. Și la propriu și la figurat.

    E și o vorbă: câinele care mușcă mâna ce-l hrănește.
    2 11
  • Nu există 17 țări fost comuniste, ideea UE a însemnat altceva, printre priorități nu s-au regăsit subminarea propriilor economii și tot felul de aberații, dacă era doar România, mergea acest discurs .

    Ce rost are sa vorbim de țări care se cer afară, când UK este de mulți ani afară, unii trăiesc acolo, dar nu pot dormi de poluarea și mașinile din România .
    11 0
  • Subminarea economiei my ass. Economia României a crescut de câteva ori de când a intrat în UE. Hai, cântă la altă masă.
    1 11
  • Vezi ca nici tu nu prea poți dormi de grija mea :))
    1 10
  • Vorbeam de subminarea economiei UE și a piedicilor puse, prin deciziile luate în ultimii ani, rămânând mult în urma SUA și Chinei, când acum 10 -15 ani erau comparabile, nu de economia României vorbeam .Cum e atmosfera în UK, poți sa respiri ? Trage adânc aer în piept și lasă România, Bmw, diesel, îți fac rau și la sănătatea psihică, dar e cam târziu.
    10 0
  • UE aia in care am intrat noi in 2007 arata radical diferit fata de ce a ajuns UE in ziua de azi. Atunci se baza pe dezvoltare, pe munca, pe masini, pe export si competitivitate. Ue de acum se bazeaza pe moristi si pe curcubee. E o mare, foarte mare diferente intre orientarea de atunci si dezorientarea de acum.
    In plus, dintr-o uniune in anii 2000-2010 net exportatoare de produse finite a ajuns o uniune net importatoare de .. orice. S-au pierdut piete, surse de materii prime si mai ales competitivitate. Africa, cu ajutor chinezesc si mai nou, rusesc a cam inchis usa europenilor care s-au cam ocupat cu jaful in ultimii 500 de ani.
    Cine se cere afara din UE, se cere afara din ceea ce a ajuns azi UE.

    Daca actuala conducere UE ramane calare pe curcubeu or sa fie multe state care vor rupe usa asa cum a facut UK.
    12 1
  • Ue era diferita si acum 10 ani, ce sa mai vorbim de 2007 .
    4 10
  • Dane,
    E bine în UK, pot să respir, e mult mai puțină poluare decât în România.
    Câinele moare de drum lung și prostul de grija sănătății mentale a altuia.
    2 13
  • @alex
    Ăștia care se cer afară să și plece. Put your money where your mouth is.
    Problema: nu pleacă câinele de la măcelărie.
    1 13
  • @dan_grc
    "subminarea propriilor economii"
    "Vorbeam de subminarea economiei UE"

    Tu le aranjezi și le potrivești în funcție de cum ți se demonstrează ca mănânci ciocolată cu polonicul. Și la cât de multă mânaci în fiecare zi e încurajator ca și început sa te gândești la sănătatea mentala. A lui Matei, dar e un început promițător.
    1 14
  • Euglena verde, acum 15 ani economia UE era foarte aproape de cea SUA și peste China, acum UE este la ani lumina în materia de PIB, investiții, productivitate, tehnologii înalte, economia României separat, normal c-a crescut, de aia am intrat în UE, plus ca nu aveam unde sa ne ducem în altă parte, la Est în niciun caz, eu unul n-am contestat niciodată beneficiile, dar oricine poate vedea ca astăzi UE derapează spre alte lucruri, se îndepărtează de ce era, în timp ce alte forțe economice își văd de treabă .

    Nu în ultimul rând, un alt beneficiu, chiar dacă UK nu mai este în UE oficial, dar ideologic măcar, este c-a primit un țăran ca tine, în alte vremuri nu aveai nicio șansă, dar ca de alde tine înmulțit cu milioane, rezulta ca și UK decade economic și social, ăsta este dezavantajul, niciun sistem nu este perfect .
    16 0
  • De-aia n-ai tu masina din secolul XXI. Pentru ca UE. Ți-a subminat economia, ți-a restrâns potențialul, ți-a frânt aripile.
    Dacă lumea vota altă conducere a UE, mamă ce bărbat de succes ai fi fost... CSFNCSF.
    1 16
  • Mașina mea este din secolul XXI, începe cu F si se termină cu 11, asta de aproape 5 ani, da click pe poza de profil, nu am mașină din 2025 cum ai tu, as putea sa-mi cumpar și o mașină nouă, nu premium, la un 30k sa spunem, dar n-am chef s-o revând la jumătate de preț după cativa ani, csf.
    14 0
  • Lasă minciunile, ai zis ca n-ai bani de Dacia :))))
    0 14
  • Trebuie sa ai o minimă inteligență să diferențiezi lucrurile, uneori a nu avea bani înseamnă a nu fi dispus să cheltuiești pe ceva, poți s-o numești și zgârcenie.

    Iar mașina din sec XX, de la avatar, E39, a fost o super mașină, am avut timp sa vad asta 11 ani, am condus multe alte versiuni la diferite întâlniri prin țară, adică meeting pe înțelesul tău, a fost o generație care și astăzi păstrează calități ce nu se regasesc pe orice mașină, una dintre cele mai reușite mașini premium, executive, ever . Din fericire încă există multe în stare buna, deținute de pasionați, există și distruse, inevitabil, dar n-ai idee câte mai sunt, doar din această generație, există în toată Europa jde mii de fan cluburi cu zeci de modele, e cam greu sa scapi de Bmw, spre fericirea ta .
    14 0
  • Ce a ajuns Y??? 10 minute cel mai vândut… ha, ha… istoria contează doar pentru statistici inutile, astăzi unde este cea mai vândută mașină din lume? Aduce ceva bani chestia asta? Tesla este în mare încurcătură, restul sunt bla, bla….
    Ca tot ști tu ce am spus… nu dai un “paste” la ce am spus mai Trump-istule? Am spus că este o bulă și nu va fi susținută pe termen nici măcar mediu. Vezi cu pisicile și rățuștele… te bagi în chestii prea complexe pentru nivelul tău.
    Altfel spus nu mai minții că-ți crește nasul :)
    11 0
  • Caut Phaeton 3.0 V6… cine are de vândut vă rog mesaj in privat ;)
    Exact (not more not less) ce spuneam referitor la “competențele” liderilor UE, care știu să dea normative fără nici măcar să-și poată imagina cum se vor implementa… “Producția fabricilor europene de automobile s-a micșorat îngrijorător, iar multe dintre acestea riscă să se închidă. Cu vânzări care nu reușesc să depășească nivelurile de dinaintea pandemiei, Europa a fost deja depășită de SUA și China.” …. asta da ECO, scoatem trăsura și “evoluăm”… felicitări focile!!!
    12 0
  • Ambulanța
    Adu un pachet de cărți că vrea inexo revanșa la Popa Prostul.
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru