Volkswagen ar putea depasi vanzarile Toyota in primul trimestru
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Desi a depasit GM la nivel mondial anul trecut, Toyota isi vede amenintata pozitia in primul trimestru al acestui an de catre un constructor surpriza. Este vorba de grupul Volkswagen, care ar putea depasi constructorul japonez multumita cererii solide de pe principalele piete unde activeaza.
Succesul Volkswagen ar putea sa se datoreze in mare parte scaderii vanzarilor Toyota in primele trei luni ale lui 2009 pe principalele piete, adica Statele Unite si Japonia. Analistii se bazeaza de asemenea si pe cresterea inregistrata de pietele Germania, China si Brazilia, cresteri care se datoreaza in principal programelor de stimulare oferite de administratiile guvernamentale. Cele trei mari state au avut o pondere de 44% in vanzarile VW de anul trecut. De cealalata parte insa, SUA si Japonia au inregistrat in primele luni deprecieri cu 36 respectiv 31 de procente, inscriind Toyota pe o panta descendenta.
La inceputul anului trecut, Toyota a vandiut 2.41 milioane de masini in timp ce grupul Volkswagen a livrat doar 1.57 milioane.
Diferenta nu este insa una foarte mare in actualele conditii economice. Toyota a anuntat deja vanzari cu 47% mai mici decat in 2008, mai exact 1.23 milioane de vehicule, in timp ce Volkswagen se asteapta la o scadere a vanzarilor de numai 10%, fara a pune insa la socoteala cresterile recente din Germania si China. In aceste conditii am putea asista la prima rasturnare de situatie importanta a acestui an.Pentru a relansa vanzarile, constructorul japonez a pregatit noua generatie Prius dar si 16 noi modele pentru piata europeana. De cealalta parte, Volkswagen mizeaza pe noul Golf dar si pe viitoarea generatie Polo, asteptata sa debuteze in showwrom-uri vara aceasta.
via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
nu fac mare branza chinezii sanctionandu-i pe japonezi in felul asta...
In primul rand fiindca la vremea respectiva, nemtii si japonezii erau intr-un fel de "joint venture" si aveau un "business plan" comun. Diferentele constau in faptul ca fritii n-au prea dat cu nasu` p-acolo iar elementele de detaliu aveau o intensitate considerabil mai mare. L-ar destabiliza psihic chiar si pe un sadic chestiile pe care le-au facut japonezii (armata regulata) in China, Coreea (pe-atunci una singura) si alte state din sud-estul Asiei...
In al doilea rand, cred ca ar fi cazul sa fie lasate pacatele trecutului celor care le-au comis. Poate ca sunt si in ziua de azi cate unii care ar trebui sa "decarteze" pentru prostiile pe care le fac si le spun (ca aia care au remodelat istoria din manuale) dar in rest, chestii precum achizitionarea unei masini ar trebui sa nu tina cont de niste prejudecati penibile...Suntem deja in mileniul 3 si in plus, avem multe alte belele pe cap...
Nu m-as mira daca VW ar trece in fata celor de la Toyota. este intr-un fel firesc sa fie asa pentru ca VW a fost printre putinii care pe timp de criza a avut vanzari considerabile si nu au fost nevoiti sa ia masuri drastice pentru a avea cat mai putine cheltuieli. Vanzarile s-au mentinut ridicate mai mereu. :)
Nu am spus niciodata ca nu se intampla ca emotionalul sa primeze practicului in actul decizional al cumpararii unei masini. Dimpotriva.
Eu am spus doar ca n-ar trebui sa se intample asa. Chiar si pentru unii dintre cei cei care considera masina un simplu obiect de utilitate, emotionalul are inca, din pacate, un rol esential.
Si ce mi s-a parut mai important (daca intr-adevar este cum a spus Robert) este faptul ca prin China exista oameni care cred ca repara o mare nedreptate printr-o decizie de acest fel. N-au facut decat sa aleaga dintre 2 rele (intamplator, l-au ales pe cel mai mic din acest punct de vedere).
Totusi, exemplul cu francezii nu este tocmai cel mai fericit. Motivul pentru care si-au cumparat in general masini frantuzesti nu e neaparat cel de a sprijini industria nationala. Pe undeva, si francezii sunt cam ca si rumanii: saliveaza si ei dupa BMW, Mercedes, Audi si Volkswagen de zici ca vin la pachet cu cate o Marilyn Monroe pe capota. Dar isi cumpara frantuzoiace pentru ca sunt mai ieftine si mai usor de intretinut decat nemtoaicele, japonezele si ce mai vrei tu...Decizia e simpla, de aia ai bani, din aia iti iei...Aici, spre deosebire de multi rumani, frantujii nu prea fac foamea ca sa aiba BMW/Mercedes/whatever...
Pacat ca japonezii fac masini bune, la capitolul previziune stau cam prost.
Pe de alta parte, piata europeana e puternic influentata de prejudecati si convingeri nationaliste, motiv pentru care masinile japoneze nu se vand chiar asa de bine.
Drept urmare, politicle de produs ale Toyota au fost puternic influentate de cererile americane: SUV-uri, truck-uri, masini mari in general. Diversificarea pentru piata europeana e prea slaba.