Nu este deloc o noutate ca diverși producători de automobile să colaboreze pentru dezvoltarea de noi modele. Mai ales dacă acestea sunt cu zero emisii.
Spre exemplu, noul Explorer electric este fructul unui parteneriat dintre Ford și Volkswagen. Acest model este dezvoltat pe arhitectura MEB a gigantului german.
Anul trecut, marca din Wolfsburg anunța că intenționează să lanseze o electrică accesibilă, care ar urma să coste 20.000 de euro sau mai puțin. În urmă cu o lună, șeful companiei a revenit asupra acestei decizii, susținând că încă nu știe dacă acest obiectiv este fezabil din punct de vedere al profitabilității.
Acum, o publicație germană susține că Volkswagen ar putea colabora cu francezii de la Renault pentru dezvoltarea acestei electrice de 20.000 de euro. Din câte se pare, discuțiile dintre cele două companii nu sunt avansate, dar ele există.
În timp ce Volkswagen a refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect, Renault a declarat că aceste parteneriate trebuie să existe pentru a fi competitiv în segmentul electricelor de dimensiuni mici.
Aceeași sursă mai susține că Volkswagen și Renault ar urma să producă între 200.000 și 250.000 de electrice accesibile anual.
via Handelsblatt
KIa EV5 e ditamai suvul si se vinde cu 20.000 usd, adica rotunjit 20.000 euro
Vine cu baterie de 64kwh si peste 500km range.
Scuza-ma dar doresc din suflet inchinerea VW si Renault si nenorocitii din spatele lor trimisi la inchisoare pentru frauda in forma agravata.
Stim rpea bine renault ne vinde dongfeng nanobox, o masina de 7000 euro la 21.000 euro. pt mintile intunecate, este dacia spring.
Serios, Kia este brand corean si deci nu mai merge cu minciuna, vai brandurile chinezesti, distrug piata. Nu. Piata este deja formata, doar ca europenii sunt inselati. Dar nah Urusula are aranjamente cu pfizer, nu o intereseaza de abuzurile practicate impotrivat cetatenilor europeni.
PS. Bafta ei că nu se întâlneşte cu conaţionala…Alice Weidel (care s-o ia la ciufulit, că deh, “Extrema Dreaptă”).
Citroenul C3 electric e intr-adevar urmatorul mare milestone in ce priveste masinile electrice. Daca va reusi sa nu dezamageasca in materie de minima calitate si range va fi intr-adevar lansarea inceputului de deceniu si are potential de vanzari de minim 100-150k bucati pe an.
Kona e pe la 35-36k, prea aproape de M3 ca sa insemne ceva.
Si nu mai comparati preturile si masinile vandute in China cu ce se exporta din China pentru ca nu sunt aceleasi masini si aceleasi conditii de pret. Nu stim conditiile de piata din China, ce taxe au, ce stimulente au si alte detalii. BYD Dolphin e 15-17k$ in China si ajunge la 33k$ in Brazilia de ex. Acelasi model e 30k euro pe la "noi". Exista motive intemeiate pentru care orice masina exportata din China, ajunge la destinatie cu 10-15k mai scumpa si nu e vorba de lacomie cum se tot trambiteaza pe "saituri". China are vreo 15 ani de subventii si sprijin a sectorului de masini electrice si mai ales de baterii. Citisem o analiza care zicea ca toate capacitatile de productie a bateriilor pentru masini electrice din China existente si preconizate a fi finalizate la sfarsit de 2023 depasesc de 2 ori cererea mondiala actuala. La o asemenea stire iti dai seama cat de bagati sunt pe masini electrice, cata infrastructura au deja si poate fi o parte a raspunsului la intrebarea de ce sunt ieftine masinile in China. Uite de aia. Dincolo de vorbarie, strategii, legislatie este foarte multa munca, cercetare, dezvoltare si de ce nu, furt de "meserie".
Recent, UE a anuntat stimulente de 3 miliarde euro pentru industria bateriilor pentru masini electrice. China probabil a depasit 300 de miliarde doar in ultimii 10 ani. Cam asta e nivelul.
UE e la coada vacii cu fabricatia bateriilor dar in acelasi timp e cea mai cu coada pe sus dorind ca din 2035 sa se vanda doar electrice. Chinezii aproba aceasta strategie si sunt deja pregatiti de livrare.