Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Volkswagen a mai primit o lovitură de imagine după ce a anunțat o campanie de rechemare în service, de data aceasta vizând un lot de aproape 92.000 de automobile vândute în Statele Unite ale Americii. Toate modelele afectate sunt echipate cu motorizarea EA888, un TSI de 1.8 sau 2.0 litri, care a echipat modele precum Beetle, Golf Variant (SportWagen în SUA), Passat și Golf, toate de generație 2015 și 2016. Problema motorizărilor respective, construite la fabrica Volkswagen numărul 100 din lume, localizată în Mexic, este la nivelul axelor cu came, ai căror lobi pot ceda și situația poate să afecteze în mod periculos performanțele de frânare.
În cazuri extreme, lobii axei cu came care controlează supapele de evacuare ale motorizării EA888 a modelelor Volkswagen menționate mai sus ar putea să se desprindă sau decalibreze față de axa cu came în sine. În această situație, axa cu came de pe partea de evacuare a motorizării nu mai poate angrena pompa de vacuum a sistemului de servofrână, ceea ce înseamnă că oricare dintre cele aproape 92.000 de mașini ar putea fi în pericolul să rămână fără servoasistarea pedalei de frână cu care ne-au obișnuit vehiculele moderne. În lipsa acesteia, efortul necesar apăsării pedalei de frână crește semnificativ și, prin faptul că pericolul poate să apară fără avertisment, face șansele șoferului de a frâna corect într-o situație de urgență extrem de mici.
Problema la nivelul axelor cu came a motorizărilor vizate de această rechemare provine de la modul în care acestea au fost fabricate. Dacă până acum axele cu came erau turnate într-o formă prestabilită și apoi finisate sau prelucrate de la zero dintr-o piesă de metal, cei de la Volkswagen au optat pentru axe cu came sinterizate modulare. Acestea au loburile necesare acționării supapelor fixate mecanic și ținute în loc prin frecarea dintre lob și așa cu came. La nivel teoretic, aceste frecări sunt suficiente pentru a păstra lobii axei cu came în poziția ideală, dar cei de la NHTSA au investigat situația și au descoperit că sarcinile mari la care sunt supuse axele cu came nu permite acest lucru.Cei de la Volkswagen au declarat că nu potențiala problemă nu a cauzat niciun accident și nu a avut încă repercursiuni pentru niciun client. În plus, producătorul a oprit vânzarea vehiculelor echipate cu acest motor care ar putea fi afectate.
Fabrica Volkswagen din Mexic unde au fost fabricate motoarele EA888 livrate în SUA a primit o investiție serioasă în 2013
Via Jalopnik | Autoblog | Automotive News (înreg.) | NHTSA | Sursă foto
Vedeti si voi acuma diferentele de calitate dintr-o fabrica din Germania si una din Mexic/Turcia. Si oricum au mers pe consum. Ca sa revina din nou in top 3, va trebui sa faca masini foarte calitative si fiabile, asa cum si-au propus. Deci s-ar putea ca pe viitor sa redevenim tot mai multi fani VW pentru ca am aprecia calitatea si fiabilitatea masinilor lor. Insa mai e mult pana atunci.