Volkswagen anunță noul Golf Duo: primul model hibrid benzină-diesel din lume

de Sebastian Toma
Miercuri, 01.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunţat dezvoltarea unei noi motorizări în gama Golf, care va da naştere variantei Duo. Aceasta poate să fie alimentată atât cu benzină, cât şi cu motorină, funcţionând normal cu oricare carburant.

NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.

Volkswagen Golf, cel mai bine vândut model de pe piaţa din Europa, primeşte o nouă motorizare în ofertă. Aceasta poate să funcţioneze atât cu motorină, cât şi cu benzină, fără să fie nevoie de orice altă modificare pentru a face trecerea de la un carburant la altul. Propulsorul TGDI de 1.6 litri anunţă 110 CP şi 320 Nm şi este oferit atât în variante cu transmisii manuale, cât şi în variante cu unităţi DSG cu şase trepte. Consumul mixt al acestei variante de motorizare a lui Golf este de 4.5 litri la sută, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 109 grame pe kilometru.

Inginerii Volkswagen au reuşit să îmbine cele două tipuri de carburant atât de diferite prin folosirea unei noi camere de combustie şi a unei chiuloase speciale, care are atât bujii incandescente, cât şi bujii cu scânteie, acestea din urmă funcţionând cu laser. Motorizarea nu este cea mai rafinată unitate de pe planetă, având un nivel de zgomot şi vibraţii similar cu cel al bătrânului 1.9 TDI, dar reuşeşte să îmbine două tipuri de carburant prin prisma inovaţiilor tehnice operate, ceea ce îi oferă şoferului mai multă flexibilitate.

Având în vedere că funcţionează atât cu benzină CO 95 şi cu motorină standard de pompă, noul Golf Duo va putea fi alimentat de la aproape orice staţie de vânzare carburanţi din Europa şi nu numai.

Urmareste Automarket
Inventarea unei motorizări care să funcţioneze atât cu benzină, cât şi cu motorină nu este o idee nouă, fiind discutată şi de inginerii mai multor concerne auto importante.
Cei de la Volkswagen au făcut investiţii considerabile pentru a putea dezvolta un bloc motor care să reziste la solicitările intense aferente funcţionării într-un ciclu de combustie care să poată să ardă atât motorina, cât şi benzină, fiind binecunoscută necesitatea unităţilor diesel de a avea rapoarte ridicate de compresie, de peste 14:1, în timp ce motoarele pe benzină rareori trec de 12:1. Lansarea noii variante a lui Golf este programată pentru toamna anului curent, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Comentarii (4)

  • Ivanoff
    Mda....... 1 aprilie.......
    3 4
  • excelent! era bine sa fi avut si gpl :)
    10 0
  • mishazaitev
    Eu nu inteleg de ce nu puneti dom'ne o poza cu masina respectiva ... GTE -ul din imagine nu-i nicio noutate! Si inca ceva: Ati uitat sa spuneti ca masina se incarca cu energie solara si ca odata cu lansarea se vor mai inregistra doua mari premiere: Vianu si Ivanoff se vor inscrie intr-un fan club VAG! -:::)))))))))
    5 0
  • ati uitat sa precizati dragi jurnalisti, probabil ca oficialii VAG o vor lansa ca pe o premiera absoluta, faptul ca rezervoarele de combustibili nu vor insuma mai mult de 10 litri astfel incat orice proprietar mandru de Golf sa nu alimenteze mai mult de 50lei si sa ramana, astfel, fara banii de o "tigare si o bercioaica" poshtata cu bajetii!

    @misha...sunt deja in fanclubul VAG. Vezi textul :))
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru