Volkswagen a confirmat recent că își propune să investească 73 de miliarde de euro în mașini electrice și tehnologii digitale pe parcursul următorilor 5 ani.
Ca parte a acestui plan, Volkswagen intenționează însă să opereze o serie de schimbări majore la unele branduri ale sale, asociate în mod obișnuit cu supercar-uri care utilizează motoare puternice cu combustie internă.
Principala marcă vizată este Lamborghini, despre care s-a vehiculat recent că va fi vândută de Grupul Volkswagen. Speculațiile au luat amploare după ce CEO-ul Stefano Domenicali a anunțat că va fi noul CEO al Formulei 1 începând de la 1 ianuarie.
În cele din urmă, Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen, a oferit un prim indiciu oficial cu privire la soarta brandului italian. "Lucrăm la structura legală a brandurilor noastre din Italia", a declarat el citat de publicația franceză Caradisiac.
Pe lângă Lamborghini, Grupul Volkswagen deține și constructorul italian de motociclete Ducați și studioul de design ItalDesign.
Practic, Diess sugerează că una dintre opțiuni este ca brandul Lamborghini să fie separat de Grup și, eventual, listat pe bursă. Listarea pe bursă ar permite inclusiv obținerea unor fonduri suplimentare pentru proiectele Grupului pentru mașini electrice și digitalizare.
De altfel, o astfel de strategie a fost adoptată cu succes și de Fiat-Chrysler în 2014, când a separat Ferrari de Alianță și a listat marca pe bursă.
Via Caradisiac
Comentarii (0)