La mai bine de un an de la izbucnirea scandalului Dieselgate, Grupul Volkswagen este pe punctul de a decide concret modul în care se va restructura pentru a merge mai departe.
Potrivit unor surse citate de agenția de presă Reuters, consiliul de administrație se va reuni vineri, 4 noiembrie, pentru a discuta despre numeroasele metode prin care intenționează să reducă costurile. Oficialii vor trebui să stabilească modul în care grupul își va reduce cheltuielile cu 3.7 miliarde de euro până în 2021, potrivit unui anunț anterior făcut de Herbert Diess, șeful brandului Volkswagen.
Potrivit primelor informații, cele mai afectate de restructurare vor fi brandurile Audi și Porsche, care vor fi nevoite să reducă drastic costurile. De altfel, Audi și-a anunțat deja retragerea din Campionatul Mondial de Anduranță, iar presa a relatat despre renunțarea la dezvoltarea de concepte, tehnologii sau chiar la platforma MLB. Pentru moment, la nivelul Porsche nu se cunosc repercursiunile restructurării.Pe de altă parte, planul de restructurare va fi dificil de stabilit ca urmare a faptului că sindicatul muncitorilor din cadrul Volkswagen ocupă aproape jumătate din locurile consiliului de administrație și se opune reducerilor masive de personal, solicitând în schimb cote prestabilite pentru producția de mașini și direcționarea investițiilor pentru mașini electrice către fabricile din Germania. Planul de restructurare urmează apoi să fie adoptat oficial în cadrul unei întâlniri programate pentru 18 noiembrie.
Via Reuters
Haudiu a redus deja costurile la modele ca : q2,q3,a1,a3,tt ,a4 folosind deja solutii mai putin conventionale ca puntea rigida si scaune fara sustinere laterala pe versiunile de sub 200 cp . La Porsche la fel Boxster si Cayman nu mai ofera nici ecran multimedia si nici A/C cica pt ''reducerea greutatii'' , eu cred ca mai de graba a costurilor.