Volkswagen amână recall-urile Dieselgate din Europa: consumul de carburant ar putea creşte după eliminarea software-ului

de Daniel Popescu
Luni, 04.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a amânat recall-urile Dieselgate pentru modelul Passat. Producătorul susţine că autorităţile verifică nivelul emisiilor după eliminarea software-ului, însă presa afirmă că motivul este creşterea consumului de carburant.

Volkswagen a început în luna ianuarie programul de recall-uri pentru cele 8.5 milioane de unităţi din Europa afectate de scandalul Dieselgate, iar primul model pe listă a fost Amarok.

A urmat rechemarea în service pentru 160.000 de unităţi Passat, însă aici lucrurile s-au complicat, iar constructorul german a decis să oprească temporar recall-urile.

Presa germană susţine că decizia a fost luată ca urmare a faptului că, în urma remedierii problemelor, consumul de carburant al maşinilor este mai mare. Un purtător de cuvânt al VW a afirmat însă că există alte motive pentru această decizie.

Urmareste Automarket
Astfel, oficialii Volkswagen susţin că Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) vor doar să se asigure dacă nivelul emisiilor de dioxid de carbon se modifică, în timp ce programul obişnuit a fost întârziat şi de faptul că autorităţile au decis să angajeze tehnicieni independenţi în loc să-i folosească pe cei ai constructorului.
"Trebuie să garantăm că zgomotul şi mai ales emisiile de dioxid de carbon sunt exact la fel ca înainte", a explicat un purtător de cuvânt.

În mod normal, aceste verificări ar fi trebuit să aibă loc până în 27 martie, însă vor fi decalate cu încă o săptămână sau chiar două. Următorul recall va implica alte unităţi Passat şi 90.000 de unităţi Audi A4, A5 şi Skoda Superb, toate cu motoare disel de 2.0 litri.

În total, Volkswagen trebuie să recheme în service 2.5 milioane de unităţi în Germania, iar apoi va continua recall-urile şi în restul Europei, după ce primeşte acordul KBA.

Via Automotive News

Comentarii (19)

  • Hai sa amanam ca oricum nimeni nu ne poate face nimik:)))
    28 5
  • Vw amana pentru ca-i doare fix in pix de oameni. Solutie din partea inginerilor? Cine a zis ca Vw stie inginerie fara matrapazlacuri? Inginerie financiara poate! Frauda are continuitate. Frauda nu s-a oprit. De o revolta nici nu poate fi vorba: cine ar fi atat de prost sa zica "da, mariti-mi consumul"? In tot acest timp, ei castiga bani pe spinarea clientilor
    36 4
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Și iată cum unii au plătit motoare diesel tdi euro 4, la preț de euro 5.
    În mod normal ar trebui chemați în instanță ptr. înșelăciune de către clienți lor care le-au plătit scump ,,tehnologia,,.
    25 5
  • @vw s-a apucat de făcut cârnaț
    Mai bn zis unii au platit motoare TE DE IU Euro 3-4 la pret de Euro 6.

    Problema foarte grava este ca Foltzfaghen a trecut cu vederea multe alte Recalls. Unele dintre ele vizand probleme grave de fiabilitate . Ca deobicei au ascuns gunoiul sub pres. Si de aceasta data se pare ca ''germancii'' si al lor ''simt de raspundere'' s-au sters la c*r cu seriozitatea fata de consumatorii. Problema mai grava e ca odata cu cresterea cosnumul va incepe si scaderea performanatelor motorului ( performante temperate astfel de norma Euro 6 impusa de UE ) . Pentru a impaca si capra si varza, Fartzfaghen trb sa mai planteze multi multi bani in resuscitarea motoarelor. DAS AUTO domle'''........
    13 10
  • Deci s-ar putea ca dieselul ala ce producea motorina in loc sa o consume, sa inceapa si el sa consume ca celelalte motoare normale ? :(
    Ce cruda-i viata pentru unii dom'le... :)

    Pana rezolva astia problema eu merg la un carnat(vw) si o bere :))))
    12 4
  • Bizante Heracle Dima
    Curand de la DAS AUTO = ''Automobilul'' vor trece la DAS Wursti = ''Carnatul'' , laudandu-secu carnatii ''moi'' de ''calitate premium'' si materiale......pardon pielita comestibila , a caror valabilitate va fi in cazul asta manipulata printr-o noua eticheta stantata la paket in loc de soft manipulator :))))))...... Deci Volzvaghenă -cuality wursti ....pardon engines.
    10 11
  • :)))) asta cu carnatii o sa ramana in istorie ::))))
    7 2
  • inexorabil
    Mafia, de regulă, dacă zici un banc prima oară, toată lumea râde. Dacă ȋl repeți, va zâmbi. Dacă ȋl reiei, fiecare se va scuza că trebuie să plece acasă. Dacă te ȋncumeți și a patra oară, s-ar putea să râzi singur, ȋn târg, cu lingurile de lemn pe tejghea.
    11 16
  • Cineva anonim
    Salut inexorabil !

    Tin sa-ti dau un +1 . Postarea ta reflecta fix planul de afaceri al Foltzfaghen . De regula daca zic ca ''automobilul'', toti spalatii pe creier cred ca ei au deschis era automobilului pt prima data . Daca repeta sloganul ''automobilul'' , din nou spalatii pe creier vor zambi si vor crede ca TE DE IU din parcare care nu-l misca de 4 luni este mai ''luxury'' decat un Rolls Royce Ghost . Daca il reia, fiecare spalat pe creier isi va baga unghiuta in gat si vor saruta amoros sigla WC....pardon VW de pe capota. Daca se incumeta si a patra oara Martin......pardon Schentze Svoltzcpte , s-ar putea sa rada singuri si sa isi dea seama ca au pierdut o mare cota de piata si jumate din averea stransa din vanzarea automobilelor trucate ....pai nu ? Astept opinia lui don' Rusu', dan grecu ,etc :)))
    7 17
  • @inexorabil
    Cam asta esti cu fiecare comentariu. Socola !
    8 2
  • Aninim
    @ Cineva anonim ,Medeline ai revenit ? Lasa ca am inteles toti vom cumpara Toyota stai linistit !
    5 4
  • scamel
    era de asteptat. din punct de vedere tehnic rezolvarea nu este la indemana ca s-ar fi implementat de mult. iar cresterea consumului dupa interventie n-ar trebui sa fie mai mare de 5 % astfel incat sa fie greu de sesizat fara aparate specializate. de fapt stie cineva cat consuma in mod real o astfel de masina ?
    3 2
  • @cineva anonim
    iar ne oribilezi cu aberatiile tale madalino, auzi tu? curva sub acoperire nu se-mbraca-n roz.
    8 4
  • bai cum e rasa asta umana. azi te lauda si te pupa, dar la cea mai mica greseala te arunca in jgheabul porcilor. asa fac femeile cu masculii lor, asa e in politica, asa e in piata produselor de consum. omul nu mai stie sa tolereze si sa vada si partea celui blamat.
    dintr-o data toti suntem ecologisti, toti avem pielea fina, dar acum 1 an toti am fi cumparat un VW daca era la promotie.
    ecologismul e trendy, atata timp cat il respecta altii, prostii. noi sa alergam cu ATVul prin paduri, sa aruncam gunoaie pe geamul masinii, sa urcam cu X5-ul pana la Babele si sa facem gratar...
    9 10
  • @AM
    V-am mai atras atentia si alta data ca articolele voastre directioneaza cititorii. Noua generatie Passat nu e afectata de Dieselgate, de ce apare in poza articolului? De ce nu sunteti obiectivi si pur-informativi?
    7 9
  • @Tibi, +1 la primul comment!
    4 6
  • Vorbeste pt tine! Vw a fost mereu un brand supraevaluat.
    Nu mi-am cumparat si nu mi-as cumpara niciodata un VW(cu atat mai putin dupa diesel shit)
    Am luat 3 masini de noi in ultimii 8 ani ( 2 frantuzesti si o japoneza) si nu le-as da niciodata pe un tedeiiii!
    PS. in Europa grupu are prea multi lingai, dar in SUA o sa ii puna aia cu botu pe labe! Abia astept!!!
    14 6
  • Pentru @tibi
    In primul rand VW nu inseamna doar tedei. Chiar daca or fi ei supraevaluati, crezi ca ceilalti constructori nu sunt? Crezi ca doar VW are un departament de marketing puternic ce te face sa cumperi masina chiar daca nu ai nevoie de ea, sau chiar daca e proasta?
    Faptul ca-ti doresti sa fie pusi cu botul pe labe este o rautate care ni se induce in ziua de azi si ne transforma in giboni. Imediat ce nu ne place ceva, sa-l jupuim in piata mare, sa moara in chinuri. Poti protesta altfe, prin a-ti cumpara 2 frantuzesti si o japoneza.
    Daca vrei sa pedepsesti o companie, protesteaza la service, la showroom, organizeaza niste intalniri cu alti nemultumiti, da-i in judecata... si usor usor companiile vor realiza ca lumea e nemultumita.
    Insa tine seama ca departamentul de marketing are puteri enorme iar presa traieste din sponsorizari.
    5 11
  • Cineva
    Tibi, nu ti se pare normal sa dea inapoi ce au furat in toti anii astia?

    Vw a capatat avantaje competitve necinstite. Sau poate ca te simti cu musca pe caciula pentru ca ai fost partas la furt in showroomurile Vw in calitate de vanzator. Pari vanzator Vw.
    Ideea e ca vanzarile Vw ar fi fost mult mai mici daca nu exista aceasta schema. Nimeni nu poate cuantifica cat au furat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru