Volkswagen amână lansarea viitoarei generații de modele electrice din cauza problemelor software

de Tiberiu Safta
Marti, 16.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen va amâna lansarea viitoarei generații de modele electrice până la sfârșitul acestui deceniu. Potrivit informațiilor din presă, se pare că marca germană se confruntă cu probleme la sistemul software.

Inițial, Volkswagen trebuia să lanseze o nouă platformă dedicată mașinilor electrice în 2025. Aceasta se va numi SSP (Scalable Systems Platform) și va înlocui actuala arhitectură MEB. Însă, din cauza unor noi probleme cu sistemele software, lansarea acestei platforme și, implicit, a viitoarei generații de modele electrice Volkswagen a fost amânată.

Unele modele urmează să fie acum lansate aproape de sfârșitul actualului deceniu. Succesorul lui ID.4, de pildă, ar urma să fie lansat în 2029 din cauza acestei întârzieri, potrivit unor surse apropiate mărcii. De asemenea, primul model bazat pe platforma SSP ar urma să apară abia în 2028 și ar putea fi succesorul electric al lui Golf.

Sistemele software pentru viitoarele modele electrice sunt dezvoltate de Cariad. Volkswagen își propune ca noua arhitectură să aibă capacități de încărcare foarte rapidă, de circa 12 minute, dar și să introducă un sistem de conducere autonomă de nivelul 4.

Din cauza acestor probleme noi, lansarea succesorului lui ID.4 va fi întârziată cu 15 luni față de planul inițial.

Mai mult, un viitor SUV electric, care ar urma să poarte numele T-Sport, va fi lansat în 2031, mai târziu decât trebuia.

Între timp, Volkswagen va continua să investească în platforma MEB, care urmează să primească o versiune actualizată. Această versiune nouă se va numi MEB+ și va fi lansată în 2026. Cel mai probabil, noua platformă va sta la baza viitoarelor modele electrice accesibile, cum ar fi ID.1 și ID.2.

via Carscoops

Comentarii (8)

  • Banditos
    Iar eu nu ies din casa azi pentru ca ma "strange" ciorapii.
    5 3
  • E greu cu programatori obișnuiți sa scrie soft care trișează testele de emisii.
    5 7
  • Au probleme cu “softul”, adică softului “le zice” că nu se vând, iar focile lucrează acuma să convingă softul să zică altceva. Adică, dacă “ele” au putut fi programate (over the air, certainly) să zică aberații și să aplaude la fiecare scurt circuit, de ce nu s-ar putea rezolva și cu softul? ;)
    Grupul nu a amânat lansarea Audi A5 TDI (bănuiesc că totul în roșu), deci nu-i bai cu softul, maimuță este bine ascunsă. :))
    7 3
  • E incredibil cate batai de cap poate sa dea o maimuta chiar si in versiunea 2.0. Sa te chinui 5 ani si sa spargi jdemiliarde pe un soft de 3 lei e o megaperformanta.
    Asa se intampla cand uiti ca esti o companie auto si crezi ca softul e cheia tuturor problemelor unei masini.
    7 0
  • Softul e o parte importanta a mașinilor moderne. Primește și interpretează datele de la senzori și controlează sistemele de siguranță activă.
    2 7
  • @alex: chestia cu softul si in general cu orice "isprava" rasunatoare de genul asta e din cauza sindicatelor auto. Care sunt f puternice in germania. Pun de greve si cer salarii intr-una. Plus e foare greu sa dai oameni afara. Si uite-asa ajungi la preturi absurde pentru un soft care pe deasupra mai e si prost. Asa ajungi sa fii nevoit sa dai afara in disperare intreaga divizie IT si sa cumperi companii din China, CULMEA!, ca sa-ti rezolve probleme de soft. De cand pana mea sunt chinezii buni la soft? Really??
    3 4
  • https://www.manager.ro/articole/auto-96/romanii-nu-mai-vor-masini-electrice-raport-oficial-s-au-prabusit-inmatricularile-118552.html
    0 0
  • George Simion
    se cearta maimutele cu AI-ul! sau poate softistii de la vw s-au intoxicat cu dizalul primit de la firma..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru