Inițial, Volkswagen trebuia să lanseze o nouă platformă dedicată mașinilor electrice în 2025. Aceasta se va numi SSP (Scalable Systems Platform) și va înlocui actuala arhitectură MEB. Însă, din cauza unor noi probleme cu sistemele software, lansarea acestei platforme și, implicit, a viitoarei generații de modele electrice Volkswagen a fost amânată.
Unele modele urmează să fie acum lansate aproape de sfârșitul actualului deceniu. Succesorul lui ID.4, de pildă, ar urma să fie lansat în 2029 din cauza acestei întârzieri, potrivit unor surse apropiate mărcii. De asemenea, primul model bazat pe platforma SSP ar urma să apară abia în 2028 și ar putea fi succesorul electric al lui Golf.
Sistemele software pentru viitoarele modele electrice sunt dezvoltate de Cariad. Volkswagen își propune ca noua arhitectură să aibă capacități de încărcare foarte rapidă, de circa 12 minute, dar și să introducă un sistem de conducere autonomă de nivelul 4.
Din cauza acestor probleme noi, lansarea succesorului lui ID.4 va fi întârziată cu 15 luni față de planul inițial.
Mai mult, un viitor SUV electric, care ar urma să poarte numele T-Sport, va fi lansat în 2031, mai târziu decât trebuia.Între timp, Volkswagen va continua să investească în platforma MEB, care urmează să primească o versiune actualizată. Această versiune nouă se va numi MEB+ și va fi lansată în 2026. Cel mai probabil, noua platformă va sta la baza viitoarelor modele electrice accesibile, cum ar fi ID.1 și ID.2.
via Carscoops
Grupul nu a amânat lansarea Audi A5 TDI (bănuiesc că totul în roșu), deci nu-i bai cu softul, maimuță este bine ascunsă. :))
Asa se intampla cand uiti ca esti o companie auto si crezi ca softul e cheia tuturor problemelor unei masini.