Volkswagen: Alfa Romeo ar primi motoare Porsche dacă ne-ar aparţine

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 15.03.2011
Nemţii de la Volkswagen au vorbit din nou despre marca Alfa Romeo, făcând de data aceasta previziuni noi de creştere a vânzărilor şi anunţând o eventuală colaborare internă cu Porsche.

Cei de la Volkswagen au făcut o nouă declaraţie cu privire la marca Alfa Romeo. Mai precis, nemţii şi-au prezentat planurile pentru marca din Milano în cazul în care ar reuşi să o cumpere de la Fiat. Potrivit unor surse, Alfa Romeo ar putea primi asistenţă de la Porsche pentru dezvoltarea unui motor boxer cu patru cilindri pentru un nou roadster enty-level. Respectivul motor cu patru cilindri ar putea fi folosit atât de cel mai mic motor din gama Porsche, cât şi pe alte modele Alfa Romeo.

Zvonul nu a fost confirmat dar nici infirmat de niciuna dintre părţi, semn că aceştia preferă să ignore asemenea discuţii pentru moment. Dacă acest lucru ar fi adevărat, Alfa Romeo s-ar putea distanţa de mărci precum Volkswagen, Seat, Skoda şi Audi (vorbim aici doar de gamele şi eventualele versiuni de performanţă ale respectivelor modele – dacă există). În plus, cei de la Porsche ar beneficia şi ei în urma unui asemenea parteneriat în baza economiilor de scară.

În ciuda declaraţiilor făcute de oficialii Fiat, care au subliniat faptul că Alfa Romeo nu este de vânzare, cei de la Volkswagen sunt extrem de încrezători în forţele proprii şi au declarat că au timp să aştepte. Declaraţiile precedente ale nemţilor sugerau faptul că Alfa Romeo îşi va cvadripla vânzările în cinci ani sub conducerea lor.

Producţia ar avea loc în fabrica Seat din Martorell şi în celelalte uzine Alfa Romeo din Europa.

Via | Autocar

Comentarii (11)

  • VolkswaRomeo
    Tehnologia VW si designul Alfa ar spulbera efectiv concurenta din clasa!
    27 18
  • Sper ca italienii nu sunt prosti, asa cum VW si-a batut joc de Porsche asa isi bat joc si de Alfa.
    26 26
  • Firestarter
    Here we go again.
    Piech deja nu mai doarme bine noaptea pana nu se vede stapanul lumii. A mai avut un neamt fantezia asta si a sfarsit prajit in pivnita. VW ar pune tehnologie Porsche? Pai Fiat a pus deja tehnologie Ferrari/Maserati pe 8C. Sa imi fie cu iertare insa daca nici italienii nu stiu sa faca super car-uri atunci poate nu mai inteleg eu bine termenul. Porsche astazi este mai vizibil prin strutocamile precum Cayenne si Panamera decat prin ex-emblematicul 911. Alfa Romeo, Abarth si Maserati au acelasi CEO in persoana lui Harald Wester. Acesta tocmai a reafirmat la Geneva planurile marcii Alfa Romeo precum si lansarea in productie de serie a modelului 4C in 2012. Cei de la VW se comporta precum niste copii de gradinita care nu pot avea jucaria mult visata. Devin penibili cu fiecare astfel de declaratie.

    Si apropos de masinile germane. Tocmai m-am intors duminica de la Geneva unde dupa 10 zile de salon pielea din majoritatea modelelor germane era deja crapata si cutata ca dupa o utilizare de 100 000 km a respectivei masini (Valabil la Audi, Mercedes BMW si nu numai). Am ramas mult mai impresionat de finisajele din DS4 decat cele ale modelelor nemtesti (cu exceptia cutiei de viteze care se simte foarte imprecisa si care tradeaza platforma lui C4 desi acel DS4 costa 40 000 euro). Sa nu fiu inteles gresit, si la Alfa Romeo Giulieta am observat materiale mai putin primitoare la prima vedere. Totusi, desi nu la fel de spectaculoasa la atingere precum cea din modelele germane, pielea de pe modelul Giulietta QV arata impecabil dupa ce a trecut o armata de europeni prin masina. Ce vreau sa punctez este ca acest salon mi-a dovedit inca o data ca marii producatori auto sunt nevoiti sa foloseasca materiale mai putin rezistente dar aparent bine finisate pentru a putea vinde masini la care insa sa scoata profit. Traim in epoca in care suntem obligati sa consumam asa ca nu exista nici un interes ca masinile produse sa mai reziste 20 de ani. Povestea asta cu calitatea si fiabilitatea s-a terminat pe la sfarsitul anilor 90 iar acum toti se incadreaza in aceleasi standarde. O masina contemporana trebuie sa reziste 2 ani achizitie si eventual sa mai poata fi vanduta de 2 ori in urmatorii 4 ani. La acest criteriu raspund deja cam toate masinile de pe piata.

    Alfa sub VW nu va fi cu nimic mai buna decat este in prezent tocmai pentru ca modelele actuale nu isi arata inferioritatea fata de cele nemtesti. Sa nu incepeti din nou cu liste de motoare si performante pe hartie ca argumente ale viitoarelor postari.

    PS. Sunt curios cate degete rosii o sa adun dupa postul asta :))
    60 26
  • @Firestarter
    Cat te-a costat parcarea in Geneva?
    6 17
  • Firestarter
    @A.I
    Nu am fost cu masina mea. Conducea un prieten cand am ajuns in parcarea salonului. Din ce imi amintesc parca vreo 14 eur pentru o zi in parcarea subterana.
    7 17
  • VWomeo ?
    suna bine
    7 16
  • iti cam place sa te amagesti cand vorbesti de masinile germane iar ura ta pt grupul vag este fara limita!
    jenant pt o persoana care se prezinta drept fondator al unui club (sau ce spuneai ca esti in posturi anterioare) sa se preteze la astfel de comentarii pe un site pe care defel calitatea comentariilor lasa de dorit...dar nu imi fac griji atata timp cat si tu ai lasat unele de mare "efect" pe alocuri, intelegi tu unde!
    ce lansezi tu pe aici sunt pure banuieli si presupuneri pe care altii nu le-au experimentat ca proprietari!
    cat despre grija pe care i-o duci lui piech (desi nu e mentionat in articol) nu iti pot spune decat un singur lucru : un om care conduce un astfel de grup (indiferent care ar fi el) nu face declaratii de care sa rada FIRESTARTER the first!
    p.s sunt curios cat de infantil poti fi! hihi haha! hhii haha vw se comporta precum niste copii
    17 9
  • @ Firestarter
    Blasfemie Fiat : Renovarea Muzeului Alfa Romeo va fi platita din vanzarea unor modele istorice Alfa Romeo !
    " The museum, located in Arese, Italy, about 20 minutes from central Milan, was closed in February to be renovated. Alfa Romeo owner Fiat’s cost-cutting moves dictated that the museum needed to sell off some of its collection in order to pay for the renovations. Models like the 1951 Alfetta driven to victory by Juan Miguel Fangio are said to be up for grabs for collectors willing to offer top dollar. " Ce dovada mai clara vrei ca Alfa Romeo nu mai inseamna nimic pentru Fiat ? Luna trecuta, intr-un interviu acordat Forbes, Sergio Marchionne a declarat ca nu stie sigur daca in 100 ani de existenta, Alfa Romeo a inregistrat macar o data profit ! Tinand cont ca pana in 1986 cand a fost preluata de catre Fiat, a apartinut in mare parte statului italian, e foarte probabil ca Sergio Marchionne sa aibe dreptate . Prioritatea nr.1 si vitala pentru Fiat SpA este parteneriatul cu cei de la Chrysler si nu Alfa Romeo ce a pierdut in ultimul deceniu aprox. 4 miliarde euro ! In toamna lui 2011, Chrysler se va lista din nou la bursa, insa Chrysler va trebui sa plateasca in avans guvernului american datoria de 7 miliarde $ . Cum Chrysler nu dispune de acesti bani este clar ca Fiat va plati aceasta suma, cel mai probabil din vanzarea mai multor divizii, printre ele fiind si Alfa Romeo . Ca fapt divers, valoarea la Bursa din Milano a lui Fiat SpA este de 7 miliarde euro, exact cat profitul din 2010 realizat de VW Group ! Iar din cei 7 miliarde de euro, Ferrari valoreaza 3.5 miliarde euro . Majoritatea comentariilor italienilor de pe blogurile auto din Italia sunt in favoarea vanzarii Alfa Romeo catre VW Group .
    16 3
  • Minciuna, aberatei, abjectie
    "unde dupa 10 zile de salon pielea din majoritatea modelelor germane era deja crapata si cutata ca dupa o utilizare de 100 000 km a respectivei masini (Valabil la Audi, Mercedes BMW si nu numai)"

    Povesti de acestea nemuritoare sa le spui la copii cu probleme speciale. Cat de retarzi ne crezi? Esti penibil omule... frustrat si penibil.
    16 7
  • Firestarter
    O singura replica, pentru toata lumea
    1. @robo. A nu fi de acord cu politica VW Group nu inseamna ca urasc masinile germane. In anumite situatii le apreciez tehnologia, ceva mai rar design-ul si aproape niciodata proprietarii fara a fi insa orientat de prejudecati. Daca ai curiozitatea sa citesti opinii despre subiectul "VW doreste achizitia marcii Alfa Romeo" te invit pe alfaclub.ro in topicul dedicat. Cat privesc presupunerile tale referitoare la varsta mea... copilul meu incepe anul acesta clasa 1.
    In alta ordine de idei, faptul ca am infiintat Asociatia Alfa Club al carui presedinte sunt, implica eforturi personale dedicate formarii unei comunitati care implineste deja 6 ani. Daca stiai deja aceste lucruri, limbajul tau denota doar lipsa de bun simt. Eu nu am facut niciun fel de afirmatii prin care sa aduc ofense cuiva. Daca ai o alta opinie o poti exprima intr-un mod civilizat cu un mic efort intelectual.
    2. Referitor la muzeul Alfa din Arese cunosc foarte bine situatia. Chiar am semnat o petitie impotriva Fiat Group.
    3. Referitor la vanzarile inregistrate de Alfa Romeo. In ultimul an este cea mai bine vanduta marca a FGA cu exceptia Ferrari si Maserati. A inregistrat doar in ultimile doua luni o crestere a vanzarilor de 40,1% pe piata europeana.
    4. @fff Daca imi lasi o adresa de e-mail iti pot trimite cateva poze facute la salonul de la Geneva cu tapiserii de piele reprezentative pentru afirmatiile mele. Nu cred pe nimeni retard si nu am intentia de a desconsidera pe cineva. Fiecare este liber sa isi stabileasca singur referintele vis a vis de ce asteapta de la o masina. Diferenta dintre noi doi este ca au am fost acolo si am putut observa aceste lucruri in timp ce tu esti doar frustrat de posibilitatea ca ceea ce am spus sa fie adevarat. Este necesara doar putina logica pentru a aprecia motivele pentru care marcile premium germane sunt nevoite sa reduca nivelul calitatii materialelor. Dar... asta probabil ca implica si activitate cerebrala dedicata procesului de gandire.

    Liniste si pace va doresc :)
    5 3
  • @ff, @firestarter
    Referitor la calitatea pielii de la interior, Firestarter are dreptate, din pacate pentru producatorii germani. In decembrie cautam sa-mi schimb masina si am vazut multe masini cu ocazia asta. Vreau sa va spun ca am fost total dezamagit de cum se prezenta pielea unui BMW 520, cu doar 10.000 km reali (sunt sigur de asta, fiindca masina era din 2010 de la Automobile Bavaria, fiind masina lor de companie). Asa cum spunea si Firestarter, pielea avea niste cute oribile pe sezut, e largise si arata groaznic. In schimba la un Seria 3 cu vreo 20.000km cu tapiterie sintetica care imita pielea (nu mai stiu cum se numeste) aceasta se prezenta excelent, perfect intinsa si chiar parea piele veritabila :)
    Si intamplator, tot cam atunci un amic si-a luat un Alfa 147 de prin 2004 (fara facelift) cu vreo 65.000 km, cu piele rosie in interior care arata excelent: doar cateva mici cute in stanga, dar nu foarte adanci.
    Bine, aici e posibil sa fie si o oarecare greseala de design a tapiteriei, nu doar de calitate, in sensul ca la Alfa, tapiteria de pe scaune este cusuta in niste randuri inguste, cam de 3-4, cm, astfel incat pielea nu este lasata libera pe suprafete mari, in timp ce la BMW era practic o portiune de vreo 20x20 cm cusuta doar pe margini, nefiind sustinuta prea bine. Dar asta nu e o scuza pentru BMW, dupa parerea mea, ci doar o posibila explicatie. Si nici nu vreau sa spun ca BMW e o masina proasta.
    Mentionez ca nu sunt neaparat un fan al masinilor germane, ci al masinilor de calitate, indiferent de natia lor. Chiar daca masina la care m-am oprit a fost un MB C-Klasse, apreciez mult si Alfa Romeo si chiar ma tentase la un moment dat 159.
    7 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru