Volkswagen a început în forţă anul 2014 şi se pregăteşte de un nou record de vânzări. Statisticile primelor luni dovedesc tendinţa ascendentă şi anunţă o creştere de 4.6 procente a vehiculelor comercializate.
Potrivit constructorului german, în primele patru luni ale lui 2014 s-au vândut 1.99 milioane de exemplare Volkswagen, cu mult peste cele 1.91 de milioane înregistrate anul trecut. Numai în luna aprilie brandul Volkswagen a reuşit să atragă 513.400 clienţi, cu 6.8% mai mulţi decât în 2013, atunci când se înregistrau 480.900 de cumpărători.
Cum era de aşteptat, regiunea Asia-Pacific a contat cel mai mult în bilanţul constructorului german, aici fiind vândute 993.400 de vehicule, cu 16.2% mai multe decât anul trecut.
Pe piaţa din Europa, Volkswagen a reuşit să vândă 567.800 de maşini, cu 4.1% mai multe decât în 2013, în condiţiile în care industria de pe Bătrânul Continent nu şi-a revenit complet. Europa de Vest a înghiţit 298.400 de maşini, fără a socoti aici Germania, unde livrările au ajuns la 184.100 de maşini. Europa Centrală şi de Est a adunat doar 85.300 de comenzi, în vreme ce în Rusia socotelile au scăzut cu 7.4% până la 45.800 de unităţi vândute.
Dincolo de Ocean, cele două Americi, de Sud şi de Nord au contribuit fiecare cu 183.900, respectiv 182.700 de maşini.
Dintre acestea din urmă, 118.200 au ajuns în Statele Unite.
Astfel incat propozitia "Volkswagen a reuşit să vândă cu 4.1% mai mult decât în 2013, în condiţiile în care industria de pe Bătrânul Continent nu şi-a revenit complet" mi se pare cel putin...ciudata
Adevarul e ca in Europa cei 4,1% este o cifra de "mentiune", coronita fiind pe fruntea altor constructori....
Ca volum de vanzari, in schimb, VW ramane imbatabil.....dar, cum spuneam si cu alta ocazie, timpurile se schimba. Si nu in bine....
Stirea se refera la unitati vandute, adica volume, ca se aminteste si de cresterea in procente este altceva, n-a spus nimeni ca VW are cea mai mare crestere, doar ca vinde aproape 600 de mii de exemplare in Europa in 4 luni, vrei sa aiba cresteri de 2 cifre la aceste volume? Coronita poate fi pusa in dreptul unor constructori care au crescut cu 20%, dar care vand de fapt 50 de mii de unitati tot anul? Stii prea bine ca aceste cresteri nu inseamna mare lucru daca te raportezi la vanzari slabe, deci nu este nimic ciudat in formularea stirii, chiar este o performanta cresterea de 4.1%.
Stirea se refera la volume in aceeasi masura ca si la procente. Ca tie iti plac "big numers" e problema ta...
Dealtfel...cresterea in procente a lui VW am corelat-o cu cresterea in procente a pietei. 8% piata Europeana 4,1% VW. Eu vad ca sunt concurenti care cresc foarte puternic pe o "piata care nu si-a revenit complet". Ma lesi? Concurentii cu VANZARI DE VOLUM se apropie si chiar depasesc cresterea pietei per ansamblu. Si stii bine (sau daca nu stiai afli acum) cresterile cu doua cifre ale celor cu "50 de mii tot anul" au o influenta marginala asupra rezultatului final; si nu faceam referire la ei tocmai din acest motiv. Ca tu ai impresia ca ma refeream la acestia....
In ceea ce priveste motor-sportul, oriunde s-a implicat VW a facut-o cu succes (Dakar, WRC etc).
Va veni si low-costul vw, stati fara grija. Si va fi si acesta un pariu castigat.
Si pana la urma, eu unul prefer unu producator care face un numar mai mic de autoturisme, dar foloseste materiale de calitate unui care bate recorduri la productie dar dupa aia face milioane de rechemari. Nu mi-o bagati p'aia cu respectul fata de cumparatori. Am halit-o o perioada, m-am saturat sa aud justificarea asta ori de cate ori dau unii kix. Respect fata de consumator inseamna sa faci o masina buna, nu sa chemi oamenii prin service-uri.
Sa inteleg ca vw e un mic producator auto care face putine masini da bune rau:)))hahaha, ce tare a fost asta!