Constructorul german a testat, în ultima perioadă, o nouă baterie în stare solidă, care ar putea alimenta viitoarele modele electrice Volkswagen. Mai exact, este vorba despre un acumulator solid-state dezvoltat de către americanii de la QuantumScape.
Rezultatele testelor arată că noua baterie a depășit semnificativ cerințele de performanță. Potrivit companiei care a dezvoltat bateria, aceasta a fost supusă la peste 1000 de cicluri de încărcare și a reușit să-și păstreze 95% din capacitatea inițială. Compania spune că aceste teste sunt „echivalente cu o mașină electrică ce a parcurs peste 482.000 de kilometri fără a avea o pierdere notabilă a autonomiei.”
Ținta inițială pentru bateriile dezvoltate de QuantumScape era aceea de a avea o retenție de 80% a energiei după 800 de cicluri de încărcare. Prototipul celulei testate are același număr de straturi ca cea destinată producției în masă, botezată QSE-5. De asemenea, același prototip testat riguros utilizează și același format de celulă ca cea destinată producției.
Testele au fost realizate în laboratoarele PowerCo, deținute de Volkswagen, pe parcursul mai multor luni.
QuantumScape precizează că aceste teste „demonstrează potențialul de performanță al bateriilor în stare solidă cu litiu metal”. O astfel de baterie promite „autonomii mărite, timpi de încărcare mai mici și siguranță maximă în comparație cu bateriile tradiționale din litiu-ion și alte baterii de generații viitoare aflate în dezvoltare.”Mai mult, QuantumScape mai spune că rezultatele testelor „depășesc cu mult standardul industriei de 700 de cicluri de încărcare și de a păstra, în același timp, 80% din capacitatea bateriei.”
„Aceste rezultate sunt foarte încurajatoare, care subliniază în mod impresionant potențialul unei celule în stare solidă”, a declarat Frank Blome, CEO-ul PowerCo. „Rezultatul final al acestei dezvoltări ar putea fi o celulă care permite distanțe lungi, care poate fi încărcată rapid și care, practic, nu îmbătrânește”, a mai adăugat acesta.
Volkswagen are în plan să producă baterii în stare solidă începând din 2025.
via Carscoops
Cu produsul de mașini electrice competitive e mai greu (iar cu softu` e și mai greu).
Adica te uiti la vw ID.R care a demolat competitia unde a aprticipat si la produsele de serie care sunt overpriced si pline de probleme.
VW s-a facut ditamai obeza de firma datorita tehnologiei pe combustie si nu vor sa renunte la vaca grasa de muls. Si fac orice le sta in putinta ca oamenii sa nu adopte cu usurinta.
Cine e piata prioritara?! Vestul. Aici se vand produsele la pret dublu si retelele de incarcare sunt la pamant, si neintretinute, a.i. experienta sa fie cat mai neplacuta.
Altii au alte tactici passive-aggressive (adica nu se opun, nu zic nu, dar fac tot ce le sta in putinta sa te descurajeze.
De ce Tesla poate? De ce incarcatoarele tesla sunt mereu perfecte si corespund specificatiilor, desi tesla e nou venit si nu are fondurile unei corporatii mega miliardare cu infrastrcutura logistica (vag).
De ce la tesla nu ai probleme de soft?
Pt ca se vrea, acolo isi dau interesul ca masina si experienta EV sa nu fie sabotata de tot felul de nimicuri.
Solid State Battery in sus si in jos, teste dar nimic concret, sa vedem produ de serie. Ne tot ameninta de 10 ani cu aceasta tehnica.
Si ce sa vezi! Se si incarca in 2 minute.
Curat murdar coane Fanica.
Asta daca vor exista asemenea puteri de incarcare la statiile rapide.
Pe mine nu neaparat puterea mult mai rapida de incarcare ma incanta, cat mai mult capacitatea de stocare de cateva ori mai mare. Daca acum o baterie de 40 kWh are 300 kg, sa primesti 100 kWh in aceeasi greutate, aici e treaba!
Se umple gratis? În 5 minute? Prețul mașinii este cât al uneia cu motor termic? Nu? Atunci mai e mult până departe.
Valabil pentru oricare alt producător