Volkswagen a testat o nouă baterie solid-state: își păstrează 95% din capacitate după 482.000 de km

de Tiberiu Safta
Joi, 04.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a testat recent o nouă baterie solid-state dezvoltată de compania americană QuantumScape. În urma testelor, marca germană a constatat că noile baterii își păstrează 95% din capacitate după 482.000 de kilometri parcurși.

Constructorul german a testat, în ultima perioadă, o nouă baterie în stare solidă, care ar putea alimenta viitoarele modele electrice Volkswagen. Mai exact, este vorba despre un acumulator solid-state dezvoltat de către americanii de la QuantumScape.

Rezultatele testelor arată că noua baterie a depășit semnificativ cerințele de performanță. Potrivit companiei care a dezvoltat bateria, aceasta a fost supusă la peste 1000 de cicluri de încărcare și a reușit să-și păstreze 95% din capacitatea inițială. Compania spune că aceste teste sunt „echivalente cu o mașină electrică ce a parcurs peste 482.000 de kilometri fără a avea o pierdere notabilă a autonomiei.”

Ținta inițială pentru bateriile dezvoltate de QuantumScape era aceea de a avea o retenție de 80% a energiei după 800 de cicluri de încărcare. Prototipul celulei testate are același număr de straturi ca cea destinată producției în masă, botezată QSE-5. De asemenea, același prototip testat riguros utilizează și același format de celulă ca cea destinată producției.

Testele au fost realizate în laboratoarele PowerCo, deținute de Volkswagen, pe parcursul mai multor luni.

QuantumScape precizează că aceste teste „demonstrează potențialul de performanță al bateriilor în stare solidă cu litiu metal”. O astfel de baterie promite „autonomii mărite, timpi de încărcare mai mici și siguranță maximă în comparație cu bateriile tradiționale din litiu-ion și alte baterii de generații viitoare aflate în dezvoltare.”

Mai mult, QuantumScape mai spune că rezultatele testelor „depășesc cu mult standardul industriei de 700 de cicluri de încărcare și de a păstra, în același timp, 80% din capacitatea bateriei.”

„Aceste rezultate sunt foarte încurajatoare, care subliniază în mod impresionant potențialul unei celule în stare solidă”, a declarat Frank Blome, CEO-ul PowerCo. „Rezultatul final al acestei dezvoltări ar putea fi o celulă care permite distanțe lungi, care poate fi încărcată rapid și care, practic, nu îmbătrânește”, a mai adăugat acesta.

Volkswagen are în plan să producă baterii în stare solidă începând din 2025.

via Carscoops

Comentarii (13)

  • VWaxAlbina
    Cu testatul bateriilor altora e ușor (oricine poate să o facă).
    Cu produsul de mașini electrice competitive e mai greu (iar cu softu` e și mai greu).
    12 2
  • Banditos
    competitivitatea electricelor de la VAG ar putea veni chiar din acest punct forte: bateria solid state. Care isi pastreaza caracteristicile, e mai rapid de incarcat, e mai sigura, etc
    7 10
  • @VWaxAlbina
    Nu e greu, nu e interes.
    Adica te uiti la vw ID.R care a demolat competitia unde a aprticipat si la produsele de serie care sunt overpriced si pline de probleme.
    VW s-a facut ditamai obeza de firma datorita tehnologiei pe combustie si nu vor sa renunte la vaca grasa de muls. Si fac orice le sta in putinta ca oamenii sa nu adopte cu usurinta.
    Cine e piata prioritara?! Vestul. Aici se vand produsele la pret dublu si retelele de incarcare sunt la pamant, si neintretinute, a.i. experienta sa fie cat mai neplacuta.
    Altii au alte tactici passive-aggressive (adica nu se opun, nu zic nu, dar fac tot ce le sta in putinta sa te descurajeze.
    De ce Tesla poate? De ce incarcatoarele tesla sunt mereu perfecte si corespund specificatiilor, desi tesla e nou venit si nu are fondurile unei corporatii mega miliardare cu infrastrcutura logistica (vag).
    De ce la tesla nu ai probleme de soft?
    Pt ca se vrea, acolo isi dau interesul ca masina si experienta EV sa nu fie sabotata de tot felul de nimicuri.
    10 17
  • Banditos
    las' ca nici cu tesla nu mi'e rusine. Au probleme de calitate extrem de grave. Le baga sub pres si gasesc vesnicul vinovat: clientul. Dar Tesla TREBUIE sa ofere serviciul complet, pentru ca nici dracu' nu le-ar fi cumparat masinile atat timp cat au fost deschizatori de drum.
    8 12
  • Ionut A.
    inexorabil, Ia un snickers, ai nevoie.
    5 6
  • Ionut A.
    Referitor la stire, e mult zgomot si mai nimic de la VW, la fel ca Toyota.
    Solid State Battery in sus si in jos, teste dar nimic concret, sa vedem produ de serie. Ne tot ameninta de 10 ani cu aceasta tehnica.
    6 8
  • Ei, hai ca numa maine nu-i poimaine, anu asta-i gata, iar imediat in 2025 vine id2 la 25.000 euroi cu ssb si autonomie de 700 km iarna.
    7 1
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Slăbuț. Păi un Golf 4 TDI cu I-ul roșu merge și la 1mil km.
    6 12
  • Spre disperarea ta chiar merge.
    Si ce sa vezi! Se si incarca in 2 minute.
    Curat murdar coane Fanica.
    11 7
  • Daca ar avea autonomie de 400 km reali ar însemna cu o încărcare săptămânal că faci cam 20 de mii de km pe an ceea ce e mai mult decât fac eu cu mașina actuala pe benzina. Sunt curios cat durează încărcarea la priza casnica, d aia de 3.7 kw.
    11 1
  • Timpul de incarcare la 3,7 kW va fi acelasi, ea se va incarca mai rapid la statiile DC, unde inloc de 100 kW va suporta sa zicem 500 kW, rezultand un timp de incarcare de 5 ori mai mic.
    Asta daca vor exista asemenea puteri de incarcare la statiile rapide.
    Pe mine nu neaparat puterea mult mai rapida de incarcare ma incanta, cat mai mult capacitatea de stocare de cateva ori mai mare. Daca acum o baterie de 40 kWh are 300 kg, sa primesti 100 kWh in aceeasi greutate, aici e treaba!
    8 5
  • Simplu
    Ori ce producător trebuie să aibă responsabilități fata de cumpărător.ce promite cumpărătorului trebuie să confirme.incet dar sigur se va depășii cota de 1000 km la un plin.dar toți cu garanția producătorului.
    1 0
  • Trilulilu
    Super. VW are are un rezervor care rezistă 20 de ani. Ba chiar 50. Așa, și?
    Se umple gratis? În 5 minute? Prețul mașinii este cât al uneia cu motor termic? Nu? Atunci mai e mult până departe.
    Valabil pentru oricare alt producător
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru