În luna noiembrie a anului trecut, grupul Volkswagen a transmis că se așteaptă la penalități din partea UE pentru că nu va reuși să respecte normele de emisii ce intră în vigoare în 2021, întrucât vânzările electricului ID.3 au fost periclitate de problemele software.
“Am pus deoparte câteva sute de milioane,” spunea, la acea vreme, directorul financiar al producătorului german.
Temerile s-au adeverit, iar CEO-ul Herbert Diess a confirmat că Volkswagen a ratat “la limită” acele ținte impuse de autoritățile europene. Grupul a avut o medie de 99.8 grame/ kilometru, cu 0.5 g/km peste limita maximă.
Reprezentanții companiei germane estimează că amenda din partea UE se va ridica la peste 100 de milioane de euro, ceea ce nu ar reprezenta “sfârșitul lumii” pentru VW.
Via Reuters
“Cu 0,5 g/km peste limita maximă admisă” (apropo, ce politician “inteligent” şi “de specialitate” a dedus care trebuie să fie limita de emisii?). Doar atât şi pentru asta eşti obligat să scoţi din buzunar peste 100 de milioane.
Nimic nu mi se pare mai absurd şi mai condamnabil pe lume decât ansamblul formalism-dogmatism-ritualism-pedantism (sau bigotism, după caz). De exemplu, dacă săvârşeşti o infracţiune la 17 ani, 364 de zile, 23 de ore şi 55 de minute, se consideră “legal” că ai înfăptuit din postura de minor. Peste 5 minute dacă te-ai fi încumetat, ai fi fost încadrat la persoane mature. “Spiritul legii” ? Se predă doar la Facultatea de Drept şi încă doar ca substrat cu rol de amuzament.
Concluzia de netăgăduit? Pentru ca idioţenia umană în formă pură să fie completă, ea trebuia juridicizată.
Pe langa cele peste 40 MILIARDE, asta e floare la ureche.
Gasesc destui amatori de masini bune si isi acopera imediat amenda, ca doar nu dau din buzunar. Va dati seama ca ar fi falimentari.
Ar fi putut, dar lor le plac AMENZILE si oamenii creduli. Unii si-au primit ID.3 fara softul complet functional, dar asta e parte din reclama mincinoasa, vazuta ca si concurenta de unii. Asa considera ei ca se face concurenta, prin minciuni si promisiuni.
Este complicata formula, este in funcție cu cat depășesc ținta de CO2 pentru media aritmetica a mașinilor vândute, la care se pun niște coeficienți funcție de cate hibride/electrice au vândut.
Dar lumea nu știe încă o chestie, ni se pregătește inca un malus funcție de masa mașinii. Pentru 2022 Franța a legiferat, dar nu toate tarile UE iubesc acest lucru, avem o mica (foarte mica) șansa sa scăpam. Pentru moment, la ei, electricele, hibridele, hidrogen si familiile cu minim 3 copiii sunt exonerate de acest lucru
Daca mașina este sub 1800(sarcina maxima utila) nu se percepe nimic. La fiecare kg in plus peste 1800 plătești(client) 10€
De taxe nu se scapa si evident motoarele termice vor fi mult mai taxate
De asemenea te asigur de pe acum ca in momentul cand electricele vor fi in majoritate, plinul de electricitate va costa cat plinul cu carburant de acum.
După mine este o suprataxare, o mașină grea scoate mai mult CO2, la fel si SUV-ul.
In viitorul apropiat electricele, hibridele si cele pe pile de combustie nu vor mai fi scutite de aceasta taxa, de aceea nu cred ca o sa avem mașini electrice cu autonomie mult mai mare de 450km. Toți constructorii si Statele se concentrează pe doua fronturi: viteza de încărcare si consumul judicios al curentului electric fabricat. Mulți nu înțeleg ca, fluctuațiile majore de consum de energie (in ambele sensuri) creează mari probleme, implicit costuri. O situație grava avem de vreo 4 săptămâni in Europa (nu dezvolt este, foarte greu de explicat simplu )
@@xxx
Si curentul electric este taxat, caută o factura si găsești ca ai plătit:
Certificate Verzi total consumate
Acciza necomerciala total facturată
Contribuția pentru cogenerarea, ca sa susții producătorii neeficienți de energie si pierderea de energie din cauza consumului redus. Nu trebuie puși la zid, puterea instalata a unei tari tine de Securitatea Națională, sunt multe momente cand producătorii „pedalează in gol”