După 64 de ani de prezenţă pe pieţele lumii, Volkswagen Bulli - porecla monovolumului pe care Volkswagen îl produce din 1950 încoace sub denumirea oficială Type 2 în generaţiile T1 ('50-'67) şi T2 ('67-2014) - iese oficial la pensie. Iar ultimul exemplar al modelului, produs la fabrica pe care Volkswagen o deţine în Brazilia, a ajuns deja la muzeul din Hanovra al mărcii germane.
Unul dintre simbolurile mişcării culturale Flower Power şi prezenţă constantă în filme, muzică şi cultură la nivel mondial, Bulli se retrage din producţie după ce autoriătăţile din Brazilia au luat decizia de a înăspri limitele emisiilor modelelor care sunt vândute în această ţară. Echipat cu un motor cu 4 cilindri de 1.4 litri care funcţionează pe benzină sau etanol şi cuplat unei transmisii manuale cu patru trepte, modelul intră direct în istorie, Volkswagen refuzând să conceapă o evoluţie a sistemului de propulsie din cauza faptului că brandul care are o prezenţă puternică în Brazilia risca să-şi compromită imaginea în această piaţă prin producţia unor modele considerate "antice".
Ediţie limitată demnă de muzeu
Exemplarul care ajunge la muzeul din Hanovra este ultimul dintr-o serie de adio denumită Kombi Last Edition. Aceasta ar fi trebuit să aibă 600 de exemplare şi să dispună de elemente speciale de echipare, cum ar fi caroseria în două nuanţe, jantele albe de 14 inch sau tapiţeria din vinil, însă cererile imense i-au făcut pe cei de la Volkswagen să decidă dublarea acestei ultime serii limitate.Maşina cu numărul 1200 nu va mai ajunge însă în posesia vreunui fan al modelului, ci ia drumul muzeului, afişând zero kilometri parcurşi. Ultimul Bulli se alătură astfel colecţiei pe care Volkswagen o deţine în cadrul Muzeului din Hanovra şi care conţine atât primul exemplar al modelului său simbolic, cât şi câteva o unitate din toate celelalte versiuni şi generaţii ulterioare.
Urmaş anunţat, dar inexistent
Interesant este faptul că Volkswagen a atras atenţia presei de specialitate şi publicului acum trei ani, la Salonul Auto de la Geneva 2011, acolo unde a prezentat conceptul Bulli, care ar fi putut da naştere unui urmaş modern al acestui model. Conceptul germanilor a rămas însă un simplu studiu de design, fără finalitate într-o eventuală versiune de serie.
sunteti siguri ca au oprit productia ?
Fotografiile astea oficiale cu ultimul exemplar ajuns la Hanovra ar trebui să fie un argument destul de solid, nu?