Volkswagen este unul dintre constructorii europeni care a ales să fie prezent în cadrul Salonului Auto de la Shanghai. Pentru evenimentul asiatic, producătorul german a pregătit noul concept electric ID Roomzz, prototip dezvoltat având la bază platforma MEB a grupului german.
SUV-ul electric cu șapte locuri este echipat cu două motoare electrice, iar puterea totală oferită de acestea ajunge la 225 kW (306 CP). Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 6.6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 180 km/h.
Motoarele electrice sunt alimentate de la un acumulator cu o capacitate de 82 kWh. Conform reprezentanților constructorului german, bateriile oferă suficientă energie pentru a parcurge până la 450 de kilometri, valoare măsurată conform standarului WLTP. Jumătate de oră va fi suficientă pentru ca bateriile să ajungă de la 0 la 80% din capacitatea maximă atunci când sunt încărcate la o priză rapidă de 150 kW.
Noul concept Volkswagen ID Roomzz este echipat cu sistemele IQ Drive care permit o rulare autonomă de nivel 4.
Producătorul german spune că în funcție de modul de conducere ales, configurația interiorului se modifică: în varianta de rulare autonomă (ID Pilot), scaunele se pot roti către interior cu până la 25 de grade, iar spătarele pot fi înclinate astfel încât toți pasagerii să se bucure de un drum mult mai liniștit.Modul de rulare ID Drive este dedicat momentelor în care șoferul vrea să preia controlul. Instrumentarul de bord și ecranului sistemului de infotainment (13.8 inch) sunt integrate sub același panou de sticlă, iar volanul poate culisa în funcție de modul de rulare ales.
Versiunea de serie a lui Volkswagen ID Roomzz va fi disponibilă la nivel global începând cu 2021.
Dincolo de glume însă: VAGi promisiuni livrează văd nemții-n continuare pe bandă rulantă pt. deceniul (ori secolul?) următor, întru crearea unui orizont de așteptare cu efecte subliminale apropiate de psihoză.
...În timp ce Kia+Hyundai sau Renault+Nissan își văd de treabă fără să facă multe PR-valuri.
Să nu mai zic de Tesla...
Tangențial la eforturile (PR-advertisment) f. variabile-n industrie - în funcție de parșivenia fiecărui dept. marketing zic eu -, n-ar fi rău ca AM să bage și un articol pe tema cheltuielilor respective / per mașină.
...Care, vă zic eu de p-acu, variază între cca. 200 € și... 3.000 € !!! Ca tabloul să fie însă complet, e relevant de aflat că sumele cele mai mari sînt cheltuite pentru promovarea mașinilor... - ei da, ați ghicit - cele mai proaste. :-)
Adică nu doar nefiabile, ci și f. scumpe (JLR e doar un exemplu.)
Gata cu adevărurile incomode însă (pardon, rant-urile): strict ontopic, Mega-ID-ul ăsta pare OK ca design, chiar dacă-și cam aduce cu ultimul SsangYong.
Nasol ar fi doar dacă ar utiliza aceleași baterii cu celule prismatice, grele și dificil de răcit (de pe e-Tron, Merc EQC etc.)
wake up si mai lasa vaicarelile astea zilnice.
Nu-s deci e-fan, ba chiar dimpotrivă. Analfabetismul funcțional al *generației Z* nu mă miră însă. Implicit, nici receptarea taman de-a-ndoaselea a mesajului inclus în comentarii.