Volkswagen continuă să ofere noi dovezi ale progresului tehnologic atins în laboratoarele sale de inginerie. Constructorul german a organizat o prezentare specială în cadrul uzinei sale din Wolfsburg pentru a prezenta un nou motor diesel de performanţă, capabil să revoluţioneze tot ce ştiam până acum în materie de cilindree şi cai putere.
Propulsorul, bazat pe actualul agregat EA288 de 2.0 litri diesel, a fost modificat pentru a stabili noi standarde. Comparativ cu actualul diesel bi-turbo de 240 de cai putere, noul agregat promite să fie cu 14% mai eficient şi mai puternic.
Noul diesel de 2.0 litri şi 270 de cai putere
Aşadar, vorbim despre un diesel de 2.0 litri, cu 270 de cai putere şi o valoare a momentului motor încă necunoscută, un diesel care este aşteptat să respecte normele stricte de poluare prevăzute să intre în vigoare începând cu anul 2020.
Pe lista îmbunătăţirilor aduse trecem un turbocompresor electric, un sistem de injecţie common rail de nouă generaţie, care operează la o presiune de 2500 bar, şi un nou sistem de control variabil al valvelor. Cu 270 de cai putere la dispoziţie, noul motor 2.0 TDI livrează cu aproape 10 cai putere mai mult decât cea mai nouă versiune a dieselului V6 de 3.0 litri, regăsit pe Volkswagen Touareg.Chiar dacă nu există informaţii despre momentul motor, este de aşteptat ca acesta să fie vizibil mai generos decât cel de 500 de Nm, oferit de versiunea de 240 de cai a aceluiaşi motor.
Noua transmisie DSG cu 10 rapoarte
Cu ocazia prezentării noului motor, Volkswagen a oferit detalii noi şi despre transmisia DSG cu 10 rapoarte pe care o va lansa în viitorul apropiat. Cutia de viteze automată, cu dublu ambreiaj, este derivată din DSG-ul actual cu şase trepte şi poate administra un cuplu motor de până la 550 de Nm.
Cutia va intra în producţie în 2016 şi va fi asociată chiar şi motorizărilor cu patru cilindri. Ea va putea oferi o funcţie de coasting, care decuplează motorul în momentele în care cel de la volan nu accelerează, asemeni PDK-ului de la Porsche. Nu va lipsi nici sistemul de recuperare a energiei electrice în momentul frânării.
via autocar
intre timp motorul de 1.6 diesel de pe golf are 105 cp, 5 trepte si se misca de parca ar avea tot timpul din lume sa accelereze.
nici nu cred ca mai este in clasa lui un motor mai slab decat asta, nici macar nu duce 6 trepte ...
Partile proaste au fost deja expuse de colegii de mai sus.
Probabil o masina cu un astfel de tren propulosor va trece lejer de 40000 euro, pret enorm pt masina "poporului" in vremurile actuale.
O sa fac un test drive...si atat
Bafta!
2. Sistem de injectie common rail cu presiune de 2500 de bar au avut altii cu mult inaintea lor.(PSA, BMW)
3.Ramane de vazut cum se comporta un 2.0 biturbo diesel VAG, care dupa cum am vazut in trecut au cam dat chix cu vechiul 2.0 TDI.
Insa se vor vinde asta daca coana DNA nu le va face vreo surpriza afaceristilor de carton abonati la stat!
P.S.
Nu pot sa nu remarc munca de cercetare dusa de cei de la VAG, admirabila!
pastrand proportiile motorul de 3 litri ar trebui sa dezvolte 360 cp cu 750 nm si 405 cp cu multi nm in versiunea mai potenta, dar ma tem ca nu exista cutii sa duca atat cuplu.
Motoarele de 3 litri au cam disparut din oferta producatorilor de mare volum, la cei premium nu, mai degraba motoarele mai mari, V8-urile in special, pt ca cele de 3 litri pot ajunge la 350-400 de cai. Exista cutii sa faca fata cuplului foarte mare, un exemplu ar fi la Bmw, pe modelele echipate cu motorizarea diesel de 381 de cai, asta impreuna cu tractiunea integrala, motorizare ce poate depasi pe viitor lejer 400 de cai.
1. 10 trepte e mai mult decat aberant. Aberant inseamna 7-8 trepte. Nu sunt publicate nicaieri rapoartele, dar pot fi doua situatii: ori e cutie scurta => in oras va schimba treapta la fiecare 1-2 secunde, ori e cutie lunga => primele 4-5 trepte normale, urmatoarele 6-8 scurte pe acceleratie iar 9-10 trepte de consum la croaziera. Ambele variante sunt aberante.
2. 550Nm cuplu maxim suportat mi se pare jenant. Pentru o cutie cu 10 trepte!
3. Diesel-uri din ce in ce mai complicate. Ele oricum erau complicate.
4. Consum redus cu 14% nu imi vine a crede. In Bucuresti 2.0TDI consuma peste 10 litri la suta. Da, veti spune "Bucurestiul e Bucuresti"; ei bine, realitatea inseamna Bucuresti, acceptam minciuni pe buzunarul nostru.
5. Cum se simt oare clientii noului Passat 2.0TDI (ala biturbo) citind aceasta stire?