În 2021, Grupul Volkswagen a fost puternic afectat de criza mondială de semiconductori. În mai multe rânduri, liniile de producție au fost oprite, inclusiv cea de la uzina din Wolfsburg, acolo unde este produs Golf.
Șefa consiliului uzinei, Daniela Cavallo a precizat că, în 2021, doar 400.000 de vehicule au fost produse la această fabrică. Asta reprezintă cel mai mic număr de automobile produse în ultimii 60 de ani. Și mai grav este că uzina din Wolfsburg a pierdut peste 330.000 de mașini, care nu au putut fi produse din cauza lipsei de chipuri, în ciuda numărului mare de comenzi.
Anul acesta, odată cu remedierea crizei de semiconductori, uzina din Wolfsburg va produce circa 570.000 de autovehicule, după cum arată estimările făcute de Cavallo. Asta reprezintă un număr redus de mașini în contextul în care Consiliul Uzinei a stabilit să fie produse cel puțin 800.000 de mașini pe an. Mai mult, uzina de la Wolfsburg își impusese și o țintă de a produce 1 milion de vehicule.
La ședința cu angajații uzinei a fost prezent și Herbert Diess, șeful Grupului Volkswagen.
El a declarat că: "Situația componentelor este mai bună, dar în 2022 nu vom fi capabili să producem toate mașinile pe care am fi putut să le vindem". Daniela Cavallo a criticat modul în care a fost gestionată criza de chipuri în interiorul grupului. Pe un ton mai ironic, aceasta a spus că platforma MEB produsă la Zwickau, dar și mărcile Porsche și Audi au avut prioritate mai mare.De altfel, Porsche a anunțat vânzări record pentru anul 2021, iar Audi a avut rezultate asemănătoare cu cele din 2020.
Cavallo a mai precizat că va trebui să înceapă negocieri cu forța de muncă de bază, lucru care ar putea duce la concedierea unor angajați care au contracte pe o perioadă determinată. De asemenea, renunțarea la schimburile de noapte va duce la salarii mai mici de până la 400 de euro pe lună pentru aproximativ 5000 de angajați ai uzinei.
via Profit
la 18.02.2022, 10:44
tu ai o obsesie, asta e clar. ce-ar fi sa ti-o rezolvi singur in liniste, ca noi chiar nu avem chef sa auzim zi de zi amarul vietii tale.
...Coincidență ? -- Nu, doar ghinion, vorba Dulapului Imobiliar.
Nothing to see here, move along. :-P
Păcat că pe lângă Porșuri cu baterii ar mai fi Lamborghiniuri și Bentleye uzate mortal pe bampor.
Și bogații plânge deci dar nu de jalea semiconducătorilor arși odată cu asigurătorii.
Doar că mai așteaptă un an-doi luxuriantele lor cumpărate cu bani munciți din greu săracii, cred că transpiră sânge.
https://www.reuters.com/business/container-ship-carrying-volkswagen-vehicles-catches-fire-near-azores-2022-02-18/
Și fix 189 Bentley sunt - adică erau - la bord, unde focul litiu-(ghin)ion arde tot.
”Lithium-ion batteries in the electric cars on board have caught fire and the blaze requires specialist equipment to extinguish, captain Joao Mendes Cabecas of the port of Hortas said.”
Acum abia înțeleg de ce netam-nissan mă sfătuia să nu mai parchez mașina la Carrefour lângă Tesle.
Ba nici lângă motostivuitorul lui electric. :-)
Adică sare sânge (din direcţia lui), nu glumă. Păi vedeţi că Se(cu) poate?