Volkswagen a pierdut peste 300.000 de mașini la uzina din Wolfsburg din cauza crizei semiconductorilor

de Tiberiu Safta
Vineri, 18.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german a anunțat că uzina din Wolfsburg, cea mai mare fabrică a Grupului Volkswagen, a pierdut peste 330.000 de mașini din cauza crizei mondiale de semiconductori. În total, concernul a pierdut 1.5 milioane de mașini care nu au putut fi construite.

În 2021, Grupul Volkswagen a fost puternic afectat de criza mondială de semiconductori. În mai multe rânduri, liniile de producție au fost oprite, inclusiv cea de la uzina din Wolfsburg, acolo unde este produs Golf.

Șefa consiliului uzinei, Daniela Cavallo a precizat că, în 2021, doar 400.000 de vehicule au fost produse la această fabrică. Asta reprezintă cel mai mic număr de automobile produse în ultimii 60 de ani. Și mai grav este că uzina din Wolfsburg a pierdut peste 330.000 de mașini, care nu au putut fi produse din cauza lipsei de chipuri, în ciuda numărului mare de comenzi.

Anul acesta, odată cu remedierea crizei de semiconductori, uzina din Wolfsburg va produce circa 570.000 de autovehicule, după cum arată estimările făcute de Cavallo. Asta reprezintă un număr redus de mașini în contextul în care Consiliul Uzinei a stabilit să fie produse cel puțin 800.000 de mașini pe an. Mai mult, uzina de la Wolfsburg își impusese și o țintă de a produce 1 milion de vehicule.

La ședința cu angajații uzinei a fost prezent și Herbert Diess, șeful Grupului Volkswagen.

El a declarat că: "Situația componentelor este mai bună, dar în 2022 nu vom fi capabili să producem toate mașinile pe care am fi putut să le vindem". Daniela Cavallo a criticat modul în care a fost gestionată criza de chipuri în interiorul grupului. Pe un ton mai ironic, aceasta a spus că platforma MEB produsă la Zwickau, dar și mărcile Porsche și Audi au avut prioritate mai mare.

De altfel, Porsche a anunțat vânzări record pentru anul 2021, iar Audi a avut rezultate asemănătoare cu cele din 2020.

Cavallo a mai precizat că va trebui să înceapă negocieri cu forța de muncă de bază, lucru care ar putea duce la concedierea unor angajați care au contracte pe o perioadă determinată. De asemenea, renunțarea la schimburile de noapte va duce la salarii mai mici de până la 400 de euro pe lună pentru aproximativ 5000 de angajați ai uzinei.

via Profit

Comentarii (12)

  • @Tatraurs
    la 18.02.2022, 10:44

    tu ai o obsesie, asta e clar. ce-ar fi sa ti-o rezolvi singur in liniste, ca noi chiar nu avem chef sa auzim zi de zi amarul vietii tale.
    2 12
  • Poate le gasesc totusi intre timp...
    10 1
  • *corectiv. Vad acum ca le mai arde si un vapor plin cu mii de masini astora de la Vw ,arde langa coasta Portugaliei.
    7 1
  • @tatraurs: Din cele 4.000 de VAG-uri de pe vaporul în flăcări, 1.100 erau Porsche-uri. Multe electrice (Taycan), plus VW-uri ID.4.
    ...Coincidență ? -- Nu, doar ghinion, vorba Dulapului Imobiliar.
    Nothing to see here, move along. :-P
    25 40
  • Cine le găsește ale lui sa fie
    10 2
  • @11:24... nu cumva incendiul a pornit de la bateria unei mașini cu emisii zero?
    5 6
  • netam-nissan
    Normal că incendiul (rapid cică) n-are altă cauză decât bateriile, deși Edikkk zice că a controlat cineva cu bricheta să vadă nivelu benzinei din rezervor.
    Păcat că pe lângă Porșuri cu baterii ar mai fi Lamborghiniuri și Bentleye uzate mortal pe bampor.

    Și bogații plânge deci dar nu de jalea semiconducătorilor arși odată cu asigurătorii.
    Doar că mai așteaptă un an-doi luxuriantele lor cumpărate cu bani munciți din greu săracii, cred că transpiră sânge.
    18 3
  • @Kirotractor. Aha,electrice.Acum imi e clar de ce a luat foc.Inseamna ca e imposibil de stins la cum ard bateriile,mai vine l-ar torpila.
    10 3
  • Update: remorcherele ajung la vasul abandonat abia miercuri -- aleluia, RIP etc.
    https://www.reuters.com/business/container-ship-carrying-volkswagen-vehicles-catches-fire-near-azores-2022-02-18/
    Și fix 189 Bentley sunt - adică erau - la bord, unde focul litiu-(ghin)ion arde tot.
    ”Lithium-ion batteries in the electric cars on board have caught fire and the blaze requires specialist equipment to extinguish, captain Joao Mendes Cabecas of the port of Hortas said.”

    Acum abia înțeleg de ce netam-nissan mă sfătuia să nu mai parchez mașina la Carrefour lângă Tesle.
    Ba nici lângă motostivuitorul lui electric. :-)
    15 21
  • Acum stiu ce trebuie sa facem daca se stinge soarele,trimitem la el vreo zece mii de electrice echipate cu cele mai mari baterii sa-i mai dam un booster,sa-l ardem de tot!
    10 2
  • inexorabil
    Văleu, mamă! Dacă am fi trăit în Evul Mediu, Kiro ar fi fost executat şi înviat tot de atâtea ori – doar ca să fie executat din nou, într-un ciclu perpetuu.

    Adică sare sânge (din direcţia lui), nu glumă. Păi vedeţi că Se(cu) poate?
    10 5
  • ...si eu am "pierdut" 300.000, pentru ca nu am avut de lucru sau poate 1.5 milioane, cine stie...sunt confuz sau poate nu.
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru