Volkswagen a întrerupt discuţiile cu Proton privind parteneriatul lor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nemţii de la Volkswagen şi malaezienii de la Proton au renunţat la discuţiile pe care le purtau privind o potenţială colaborare. În urmă cu ceva vreme, anumite zvonuri anunţau un parteneriat între cei doi constructori. Cei de la Volkswagen au decis că au alte priorităţi „mai importante” şi au renunţat la tratativele cu Proton, ceea ce a dus la scăderea cu cinci procente a acţiunilor companiei malaeziene. Aceasta este cea de-a doua tentativă de parteneriat dintre Volkswagen şi Proton.
Conglomeratul german a mai discutat cu malaezienii de la Proton în octombrie 2004, iar discuţiile au continuat până în ianuarie 2006. Din păcate, cele două parţi au sistat discuţiile total în noiembrie 2007. După aproape doi ani şi jumătate, cele două părţi au purtat din nou discuţii, care au ajuns din nou la un final fără niciun contract semnat. Cea de-a doua oprire a discuţiilor dintre cele două companii nu este deloc benefică pentru Proton, deoarece acţiunile acestei companii pot să scadă şi mai mult din cauza neîncrederii potenţialilor investitori în capacitatea de creştere a acestei companii.
Cei de la Volkswagen urmau să dezvolte un centru CKD în Malaezia alături de cei de la Proton. Suzuki. Această marcă deţine o cotă de piaţă importantă pe piaţa din India, iar acest lucru i-ar putea ajuta pe nemţi să-şi atingă obiectivele propuse cu Proton.
Nemţii au rămas cu un mare semn de întrebare legat de această decizie, dar "celelalte priorităţi" ar putea fi reprezentate de achiziţia completă a mărciiVia | Paultan
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Pentru a atinge acest obiectiv, VW Group este mult mai aproape decat ar crede marea majoritate a pasionatilor auto, pentru ca potrivit legilor nipone in Japonia ai nevoie de 33.4 % pentru a impune propriul CEO in compania respectiva .
In prezent VW detine 19.90 % din Suzuki fiind deja cel mai mare actionar in compania japoneza, urmatorii 9 actionari la Suzuki ( institutii financiare japoneze ) detinand 24.72 % din actiuni ( http://www.globalsuzuki.com/corp_info/toShareholders/pdf/2010/notice_regarding_offer_of_shares_to_be_issued_by_third-Party_allotment.pdf ) .
Luna trecuta, vice-presedintele Qatar Holding ( al treilea actionar VW Group cu 17 % din actiunile ordinare ) a declarat in revista germana Capital ca statul Qatar este dispus sa ajute VW Group sa se extinda si mai mult la nivel global, dand ca exemplu preluarea controlului la Suzuki prin achizitia de catre Qatar Holding a 20 % din Suzuki ( http://www.arabianbusiness.com/588544-qatar-could-strengthen-ties-to-volkswagen
) . Presa germana inca de la inceputul anului a lansat aceasta ipoteza privind marirea pachetului detinut de VW Group in Suzuki la 35 % - 40 % , cu banii primiti Suzuki Motor urmand sa-si mareasca pachetul detinut in Maruti Suzuki la 75 % fata de 55 % cat detine in prezent .
Eu sunt convins ca pana la sfarsitul acestui an, VW Group va prelua controlul Suzuki, dar din respect pentru Osamu Suzuki il vor lasa in continuare in functia de presedinte .
O alta "prioritate" VW Group poate fi Mazda .
Potrivit presei americane, Ford va vinde in urmatoarele luni si ultimul pachet de 11.4 % pe care il mai detine in Mazda, ori cu o productie in 2009 sub 1 milion de unitati este imposibil pentru Mazda sa supravietuiasaca fara un partener puternic, iar tinand cont de apetitul expansionist al lui Ferdinand Piech, VW Group nu poate fi exclus ca un posibil viitor actionar majoritar la Mazda .
Si in cazul Mazda, cred ca pana la sfarsitul acestui an vom afla numele noului actionar majoritar la Mazda Motor Corporation .
Detin un vw passat din 2007 tdi 170 cp ach. de nou iar in 80.000 de km am schimbat galeria de evacuare, de cateva ori senzorul de airbag si (nici in prezent nu functioneaza-am renuntat, merg fara airbag-uri), nu recunoaste intodeauna cheia si nu porneste, iar zilele trecute am constatat ca aerul conditionat functioneaza cu intermitente. Sunt cu atat mai suparat cu cat am detinut vechiul passat si nu am avut nici o problema pana la 280.000 cand am vandut-o unui prieten (si suntem inca prieteni), iar acum masina are peste 400.000 si e impecabila tehnic. Din pacate pasatul acesta nu-l voi mai inlocui cu un model vw..., cu toate ca este superior din punct de vedere al finisajelor si impecabil dpdv al ergonomiei fata de cealata masina (Toyota LC 2005), dar cu care plec cu mai multa incredere la drum....
In trecut era o utopie sa te gandesti ca un motor Honda pana in 10,000 km va consuma ulei, acum din pacate pentru Honda a devenit o realitate ( http://blogs.insideline.com/roadtests/2010/05/2010-honda-accord-crosstour-adding-some-oil.html ) .
Si exemplele pot continua cu absolut toti producatorii importanti de automobile .