Volkswagen a anunțat în această săptămână startul unui program de teste cu mașini autonome de nivel 4 din 5 pe un traseu prestabilit din localitatea germană Hamburg.
Constructorul german utilizează cinci mașini electrice e-Golf care au fost echipate cu 11 senzori laser, 14 camere video și 7 radare pentru a naviga singure prin traficul urban.
În total, sistemele preiau 5 GB de date pe minut despre modul în care mașinile, pietonii sau cicliștii se mișcă pe șosea, dar și informații despre intersecții, semnele de circulație și mașini parcate. Datele au nevoie de o putere de calcul echivalentă cu cea furnizată de 15 laptopuri, iar sistemele au fost poziționate în portbagajul lui e-Golf.
Din motive de siguranță, fiecare mașină de test are în spatele volanului un șofer profesionist pregătit să intervină în permanență în cazul apariției unei probleme.
În pasul următor, Volkswagen va construi un traseu cu o lungime de 9 kilometri pe strazile din Hamburg care va fi finalizat în 2020. Principala diferență va fi reprezentată de faptul că autoritățile locale vor introduce semafoare inteligente care vor transmite informații mașinilor de test. În plus, mașinile de test vor putea transmite date despre trafic semafoarelor, măsură prin care circulația ar trebui fluidizată suplimentar.
Via Volkswagen
Ce vrea VW sa obtina acum este nivelul 4, alta mancare de peste.
Oricum, nu este mai curios decat faptul ca aceeasi "firma care face masini de ceva ani" nu este in stare sa obtina aceleasi performante ca o Tesla de acum 8 ani.
Tne de prioritati si de directii de dezvoltare.