La sfârșitul lui 2020, Volkswagen a anunțat un parteneriat cu Grecia prin care va transforma insula Astypalea din Marea Egee într-o zonă unde se vor folosi doar mașini electrice, iar energia va proveni de la panouri solare și eoliene.
Astypalea este o insulă cu o suprafață de 97 de kilometri pătrați din Marea Egee cu o populație de numai 1.300 de locuitori și peste 72.000 de turiști anual.
Proiectul prevede ca toate cele 1.494 de mașini utilizate de locuitorii insulei să fie înlocuite treptat cu 1.000 de mașini electrice furnizate de Volkswagen. Mașinile electrice vor putea fi încărcate la cele 230 de puncte de încărcare publice și private pe care Volkswagen le va furniza sub brandul propriu Eli.
Nemții au început livrarea primelor vehicule electrice pe insulă, unele dintre ele ajungând în posesia forțelor de ordine locale. Peste 10 stații de încărcare au fost deja instalate, iar alte 16 vor fi disponibile în perioada următoare.
Transportul public va fi la rândul său schimbat radical prin înlocuirea celor două autobuze cu motoare diesel cu trotinete electrice Seat, biciclete electrice și mașini electrice disponibile prin servicii de închiriere.
Întregul proiect urmează să fie implementat pe parcursul următorilor 6 ani.Via Volkswagen
Fac grecii astia ce fac si mai primesc cate ceva moca :)
sătui cică să mai schimbe viteze la snowmobile și tot degeaba că sperie focile cu motoarele fumigene suco-dinozauriene.
dar și fiindcă la (bi)poli se aude că și-au scos la vânzare hainele pe blanazz.pol și au dat-o-n bikinăreală.
Ceva mai serios, mă-ntreb totuși: 260 stații de încărcare pentru doar o mie de BEV-uri?
Atunci de câte ar fi nevoie pentru jde”milioanele visate de comisarii UErss?
Exista totusi si cateva minuscule plantatii de maslini si ceva tractoare Diesel, probabil cele mai numeroase vehicule cu 4 roti de pe insula. Astea cum vor fi inlocuite?
ECO MOBILITATEA aduce ca efect creşterea veniturilor locale, prin lipsa importurilor de motorină / benzină şi prin producerea şi consumarea energiei în regiune,
în acest caz, insulă.
Dacă Grecia face investiţii privind un mic parc eolian şi eventual panouri solare rezidenţiale şi cu staţii de încărcare publice dar şi private
utilizarea maşinilor electrice devine un mare plus, având locuri de muncă şi lipsa importurilor (de petrol, aka benzină, motorină)
Câştigă şi ţara / regiunea / insula respectivă şi cetăţenii ei.
Bravo VW, bravo Grecia !
Eu înţeleg că “acesta este ceasul vostru şi stăpânirea întunericului” (Luca 22:53), dar nici să fluier a pagubă (adică să adopt resemnat…resemnarea) nu accept! Efectiv nu pot!!!
Nu, nu din orgoliu mă auto-mobilizez. Dar prea suntem curci plouate, măi tati! Din care cauză se abate asupra noastră ceva tare neplăcut (şi efectuat cu boltă).
În consecinţă inevitabilă, voi începe să mizez mai mult pe fapte decât pe vorbe. Concret, aşa cum am mai menţionat, următoarea mea maşină va fi Touareg 5.0 V10 TDI! Deşi nici Q7 6.0 V12 TDI n-aş refuza.
Chiar glumisem atunci când am abordat subiectul VW Nivus. Sunt eu om de un litru??? Bună glumă.
Eu însumi vreau, în mod conştient, să-mi jupoi trei rânduri de piele, ca să le dăruiesc statului (ca impozit), respectiv privatului (la benzinărie). Dar “blana” va fi a mea, oricând şi oricât voi pofti! Talpă până ajung să zgârii asfaltul cu călcâiul. Tot ce mă interesează se traduce astfel: EMISII, EMISII, EMISII…Satisfacţia supremă a vieţii mele! Transpusă într-o expresie matematică: inexo + CO2/NOx = love!!!
Acum haideţi fuguţa, “prieteni”, cu calificativele “de specialitate” (psihiatrică), başca “avizate”. Păi ce cacao ştiţi altceva? Da’ prefer nişte enunţuri academice (la care se pretează nişte doctori doctori), nu doar să vă puneţi halatul alb pe voi în faţa tastaturii.
PS. Pe bune: cilindree barosană scrie pe mine. Cu toate riscurile asumate. O viaţă am şi pe aceea o s-o…fumez. În ambiţie prostească sau nu…nu contează!
PPS. Sunt chiar curios, Mafioso, cum ai putea să-mi zădărniceşti planul Super-Diesel (la vremea lui, Touareg-ul în speţă a fost barat în SUA!). Nu spera la blocaje din partea autorităţilor, că n-ar avea ce şi de ce să-mi facă d.p.d.v. legal…Repet: intenţia mea este absolut serioasă. Şi mai ales…statornică
Toate astea costa de sute de ori cat putina benzina pe care o consuma cojile alea coapte sub soarele Mediteranei. Si n-ai facut nimic. Nu mai importi benzina, dar importi baterii, panouti sau eoliene care sunt mult mai scumpe. Intr-un cuvant, scapi de dracu si dai de ma-sa. Ca sa ce? Sa nu mai fie poluare pe insula?!?! Pai n era nici inainte. Te-au dus vreodata parintii in vacanta in Grecia pe vreo insula sa vezi cum e cu poluarea acolo? Nu cred.
Dar pe termen lung, nu mai trimiţi banii la Emirate, Bahrein, Kuweit de sunt ăia super bogaţi ci devii tu mai bogat !
Această infrastructură şi cost iniţial ca să fie suportate de firmele investitoare, este clar că acestea trebuie să aibă sprijinul statului (grec în exemplu) !
Beneficiile pe termen lung sunt foarte mari, în pofida unui cost iniţial mare.
Cel mai mare parc eolian din România produce cât un reactor de la Cernavodă!
Iar eolienele au fost dezvoltate prin ajutorul statului român!
Deci se poate!
Lăsăm sucu şi bășinile de dinozaur deoparte că suntem în 202x, nu în 1800 !!
Dacă nu reuşim, înseamnă că suntem o generaţie de incompetenţi !
Ce este aşa de complicat?