Potrivit celor mai noi date furnizate de JATO Dynamics, Volkswagen a fost cea mai bine vândută marcă pe piața din Europa în 2023. Marca germană a vândut 1.343.740 de mașini în 2023, ceea ce înseamnă o creștere de 12% față de performanța atinsă în 2022.
Pe locul 2 se află Toyota, cu 819.544 de mașini vândute (+8%). Ultimul loc pe podium este ocupat de către Audi, cu 730.690 de mașini vândute anul trecut în Europa (+19%). Imediat în afara podiumului se află BMW, cu 725.083 de automobile vândute (+12%).
Topul 10 este completat de: Mercedes-Benz (702.886, +9%), Renault (678.236, +17%), Skoda (674.464, +26%), Peugeot (635.176, +3%), Kia (555.033, +4%) și Ford (551.939, +1%).
În afara primilor 10, clasamentul arată astfel: Dacia (550.889, +17%), Hyundai (528.646, +3%), Opel (455.762, +6%), Fiat (373.249, -3%), Citroen (368.973, -2%), Tesla (362.300, +56%), Nissan (291.178, +23%), Volvo (286.760, +16%), Seat (245.545, +21%) și MG (231.818, +105%).
via JATO Dynamics
Pe ultimele locuri, bătălie între chinezi, MG și Volvo, știu, ultima este pentru cunoscători, va fi și mai " exclusivistă " când peste câțiva ani vor rămâne doar pe electric.
După logica ta de gâgă Dacia sta de doua ori mai bine ca Volvo și mărcile exclusiviste sunt de mult în faliment. Știi tu, alea care vând o mica parte din cât vinde volvo: Rolls, Bentley, Aston, Lambo, Ferrari...
Cât despre analfabet.... Mai bine stai în banca ta. Ca și Dutz pe cat ești de prost pe atât ești de ignorant și arogant. Vorba aia....
Este ușor să dai sfaturi și să emiți pareri din tastatură, mai greu e când sunt banii tăi la mijloc.
"Pentru tine, 16% din 280.000 înseamnă mai mult ca 12% din 1.3 milioane"
Hyundai-Kia cresc organic, sănătos, fără explozii și prăbușiri. Când e uzi tastatura, verifică să închizi bine gura.
Tooot ce am spus, se întâmplă ;)))
Prostul care nu e și fudul parcă nu e prost destul.
Net revenues of €189.5 billion, up 6% compared to 2022, with consolidated shipment volumes increasing 7%
Net profit grew 11% to €18.6 billion. Adjusted operating income(1) rose 1% to €24.3 billion, with AOI margin of 12.8%
Industrial free cash flows(2) of €12.9 billion, an increase of 19% compared to 2022
Strong balance sheet, with Industrial available liquidity at €61.1 billion
LEV sales up 27% in 2023, with PHEVs at #1 in U.S. and #2 for LEVs in U.S.(3); 21% increase in global BEV sales in 2023
Returned €6.6 billion in cash to shareholders in 2023 through dividends and share buybacks, an increase of 53% compared to €4.3 billion in 2022
Dividend proposed of €1.55 per common share, increase of approximately 16% compared to prior year, pending shareholder approval
In primul rând anul 2022 nu a fost grozav, deci cifrele asta, pozitive la prima vedere, nu sunt chiar atât de pozitive.
In schimb Stellantis e la final de ciclu al platformelor.
In industria auto performanta financiară se calculează pe ciclu, nu anual. De ce? Durata de viata a unui model e de 7-10 ani. Vânzările variază în timpul asta. La început sunt mai puternice pentru ca e un model nou, cu design nou, cu tehnologie noua. După 7 ani e perceput ca model vechi, sunt deja altele mai noi pe piața.
Asta e valabil și mai mult la grupurile care folosesc aceleași platforme pe multe modele. O platforma are durata de viata și mai lunga, 14-20 de ani. Se fac de obicei 2 modele succesive pe aceeași platforma. Contează câte au vândut pe toată durata de viata a modelului/platformei.
Stellantis abia acum trece la noile platforme. 3008, care încă nu e la vânzare, e primul model pe STLA Medium și nu cred ca e nimic pe noua STLA Large.
Sunt posesor de 208 dar nu aș fi luat nimic de la Stellantis în 2023 știind ca în 2024 apar modele pe noile platforme.
Așa că nu are foarte mult rost sa vorbim de fluctuațiile anuale.
Cu atât mai puțin de cele lunare, cum face dutz. Aplauda in fiecare luna când scade Tesla și se simte dator sa vina cu explicații stupide în lunile când creste.