Industria auto din Germania continuă să primească lovitură după lovitură, la mai bine de 3 ani de la izbucnirea scandalului Dieselgate.
După miliardele de dolari plătite de Volkswagen în Statele Unite, nemții au primit acum o nouă amendă, de această dată în Germania. Un miliard de euro este sancțiunea dictată împotriva Volkswagen, fiind una dintre cele mai mari amenzi impuse vreodată de autoritățile germane.
“După o analiză amănunțită, Volkswagen AG a acceptat această amendă și nu va face apel la această decizie. Ne asumăm responsabilitatea pentru criza diesel și considerăm că acesta este un pas major în depășirea ei,” se arată într-o declarație VW.
Această nouă lovitură pentru Volkswagen și industria auto germană vine la scurt timp după ce grupul Daimler a fost acuzat de trucarea emisiilor diesel în cazul mai multor modele Mercedes. Deși nu au primit nicio amendă până acum, Daimler a primit ordin să cheme în service un total de 774.000 de mașini din Europa, pentru actualizarea softului motoarelor.
Via Reuters (înreg.)
Acum vad ca si la Mercedes e aceeasi problema, dar nu mai lesina nimeni innecat de noxe, Fiat la fel, etc.
Glumesc, evident - și subscriu la teoria deloc fake / conspiraționistă a lui @Tibi, fără să mai intru-n detalii (a nu se uita însă că *acuzatorii primi* VW americani aparțin nației care a refuzat semnarea unor acorduri pro-ecologie, deși e cea mai poluatoare de pe planetă - împreună cu chinezii ce-i drept.)
Plus că și Mercedes ar trebui să verse fro 30 miliarde (tot amendă, cf. directivelor UE, nu?) pt. milionul de dieseluri la fel de trucate.
...Un circ întreg, ce mai - în care doar amărăștenii-s păgubiți (ei plătesc doar *biletul*, politicienii încasînd pt *spectacol*...)
Ideea este ca nemtii si alte natii, pentru ca au sange in instalatie, dicteaza. Au sindicate puternice care apara drepturile angajatilor.
Noi nu suntem in stare sa ne aparam si sa ne cerem drepturile nu de munca, ci de trai decent in tara asta. Nu suntem in stare sa fim uniti si sa facem sa ne fie tuturor mai bine. Trec anii si tot mancam rahat. Si al nostru si al altora.
Deci in ziua in care o sa ajungem pe jumatate pragmatici sau poate chiar japite ca nemtii, atunci poate o sa putem sa scoatem si noi capul din buda. Pana atunci, nu avem ce comenta.
Ex.: puțini se-ntreabă unde se duc de fapt amenzile astea - uriașe aparent, dar minuscule-n raport cu alte deturnări de trilioane din munca-viața *bizonilor* - fie ei și occidentali, invidiați de noi pentru nivelul de trai.
Temă deloc ontopic aici, dar în timpul cît tastăm noi p-acilea Germania/UE mai primește niște mii de refugiați (și asta-i doar una din mișcările geopolitice parșive demult planificate...)
Vw, Mercedes, Audi, porsche, BMW, isi fac reclama.
Ati vazut evolutia vw dupa scandalul diesel?
Progress semnificativ la vanzari. Deci reclama functioneaza.
Dar în Europa dau doar Germania amenda, şi banii rămân în Germania.
DAR CLIENŢII EUROPENI NON GERMANI CE IAU ???
UE iau.
Proştii suntem noi care le cumpărăm hârburile (mă refer la cele noi inclusiv). Alte ţări sar peste cocalarism şi îşi cumpără hibride, electrice.
Nu?
Şi nici nu şi-a terminat bine Merkel discursul motivaţional, că Diess a şi scos smartphone-ul, ca să anunţe Consiliul de Administraţie VAG şi apoi să sune la bancă…
In timp ce VAG este amendat, Daimler sta bine mersi, linistit, fara sa primeasca vreo amenda, atat timp cat nici macar nu si-au recunoscut vinovatia...
as intelege sa le dea celor ce au fost poluati, dar nu soferul a fost ala poluat. mai exact nu soferul acelei masini. poate aia din spate, sau pietonii din jur sau altii.
asta e culmea, sa le dea bani tot proprietarilor. daca se rascumpara masina, da, inteleg, e logic. dar de ce sustii tu ca sa se dea bani proprietarilor?