Volkswagen a finalizat preluarea mărcii Porsche, iar oficialii mărcii din Wolfsburg promit dezvoltarea de platforme noi, partajarea de componente şi de tehnologii, alături de independenţa mărcii din Stuttgart. Colaborarea dintre cele două mărci va duce la noi modele lansate de ambele părţi, care vor duce la un portofoliu mărit pentru Concernul Volkswagen şi la vânzări mărite. Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, promite să-i lase pe cei de la Porsche să-şi păstreze indentitatea, independenţa operaţională şi structura de conducere.
"Nu sunt surprins de această mişcare în sine, ci doar de momentul în care aceasta a avut loc. Ambele părţi au dorit această integrare de foarte mult timp", susţine Albrecht Denninghoff, analist Silvia Quandt Research, citat de Automotive News.
Volkswagen AG a cumpărat ultimul calup de 50.1% din acţiunile Porsche cu 4.46 miliarde de euro la începutul lunii iulie. Anunţul Volkswagen vine după şapte ani de discuţii şi dezbateri pe tema fuziunii între cele două companii, unele dintre cele mai puternice din Germania. De altfel, încercările au funcţionat de ambele părţi, Porsche încercând fără succes în 2009 să cumpere la rândul său Volkswagen AG.Volkswagen a cumpărat 49.9% din acţiunile Porsche AG în decembrie 2009 pentru o sumă totală de 3.9 miliarde de euro. VW câştiga atunci un război pentru control în faţa celor de la Porsche care aveau aceleaşi planuri, însă şi-au supraestimat puterea financiară. În urmă cu câteva luni, cei de la Volkswagen spuneau că vor să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014, dar au reuşit să finalizeze procesul mult mai devreme.
Via Worldcarfans
Am un feeling ca porsche-urile pana in preluarea totala vor fi din ce in ce mai valoroase
Despre o preluare a lui Porsche de catre VW se zvonea inca din anii '90. Imi amintsc ca citeam prin '94-'95 o revista germana (... cu disctionarul langa mine :))) cum ca VW isi dorea legaturi stranse cu Porsche si ca VW nu a spus niciodata nu unei preluri, ci mai vedem. Dar timpul a trecut si VW avea nevoie si de Porsche. Inca de pe atunci VW si-a facut planuri ca in cel mult 15 de ani sa ajunga sa se uite la BMW si la Mercedes de la acelasi nivel, fie ca e vorba de compacte sau diviziile M respectv AMG. Si tot atunci VW si-a dat seama ca nu poate face asta pe cont propriu. Asa ca a avut mai intai grija ca Audi sa cresca pentru ca era mai usor (sa te lupti in categoria sport si supersport e mai greu).
Interesant este ca in mod constant VW a dat bani si lui Porsche sa dezvolte noi modele. In prima generatie de Boxter au fost bagati si bani de la VW, la fel si in Cayenne. Din cauza asta este si dorinta lui Porsche. Si sa nu uitam ca defapt primul Porsche din istorie a fost un Beetle "cu vitamine".