Esential
6.9 | secunde ii sunt necesare conceptului Touareg Hybrid sa atinga 100 de km/h. |
9.0 | litri/100 de km este consumul mediu nregistrat de Touareg Hybrid. |
6.9 | secunde ii sunt necesare conceptului Touareg Hybrid sa atinga 100 de km/h. |
9.0 | litri/100 de km este consumul mediu nregistrat de Touareg Hybrid. |
Renunta Volkswagen la seria BlueMotion? Momentan nu, dar se pare ca incepe sa isi indrepte atentia tot mai mult asupra alternativei hibride de propulsie. O dovedeste chiar Touareg Hybrid, un prototip lansat ieri, care, asa cum i-o spune si numele, combina puterea unui motor conventional cu cea a unei unitati electrice.
Noul Touareg Hybrid dispune de un total de 374 de cai putere extrasi dintr-un motor V6 TSI de 3.0 litri benzina si 333 de cai combinat cu o unitate electrica pozitionata intre transmisia cu opt rapoarte si propulsor. La aceste detalii se adauga si cuplul motor impresionant de 740 Nm rezultati astfel: 440 Nm la 3000 de turatii, in cazul motorului pe benzina si 300 de Nm oferiti de motorul electric.
Motorul electric, care livreaza 52 de cai putere, este alimentat de o baterie pe nichel, pozitionata sub portbagaj, care se incarca folosind energia recuperata in momentul franarii. SUV-ul poate rula doar cu ajutorul motorului electric insa autonomia este redusa iar viteza maxima este de 50 de km/, adica ingredientele ideale pentru un trafic urban. In aceste situatii, motorul pe benzina este complet oprit, soferul avand posibilitatea sa controleze functionarea acestuia cu ajutorul unui ambreiaj special.
In situatii de suprasolicitare cele doua motoare lucreaza insa impreuna pentru a livra putere si cuplu atunci cand manerul schimbatorului se afla in treapta S sau in momentul unui kickdown. Combinatia celor doua motoare imprima si performante deosebite, SUV-ul accelerand de la 0 la 100 de km/h in doar 6.8 secunde. Chiar si asa, valorile consumului raman in limite decente, adica 9.0 litri/100 de km iar emisiile nu depasesc 210 g/km.
Potrivit comunicatului oficial, Volkswagen Touareg Hybrid reuseste sa obtina un consum cu 25% mai mic in oras si cu 17% mai redus in mediul extraurban, comparativ cu alte modele din clasa sa. Data lansarii unei versiuni de productie este asteptata undeva la mijlocul anului viitor.
via | Worldcarfans
Comentarii (1)