Volkswagen a castigat "Motorul Anului 2009"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Motorul TSI de 1.4 litri de la Volkswagen a castigat premiul cel mare la competitia "Motorul Anului 2009". Unitatea creata de inginerii din Wolfsburg a fost desemnata ca fiind cea mai buna din categoria 1-1.4 litri si a castigat si premium pentru cel mai ecologic motor al anului. Alaturi de Volkswagen, producatorii germani de automobile au dominat aceasta editie a concursului "Motorul Anului 2009", nemtii reusind sa castige 11 din cele 12 premii puse in joc.
Juriul a fost format din 65 jurnalisti auto din 32 de tari, iar decizia de anul acesta a incheiat sirul de patru ani in care BMW a castigat premiul cel mare. Cu toate ca nu a primit premiul cel mare si de data aceasta, BMW a reusit sa plece cu trei premii, obtinute la categoriile 3-4 litri, 2.5-3 litri si 1.4-1.8 litri. Toyota este singurul producator din afara Germaniei care a reusit sa primeasca un premiu la aceasta editie a concursului "Motorul Anului 2009", japonezii fiind premiati pentru unitatea de 998 centimetri cubi, gasita pe Aygo, Yaris si pe modele precum Peugeot 107, Citroen C1 si Subaru Justy.
Cel mai performant motor al anului 2009 este unitatea V8 de 6.2 litri creata de divizia AMG de la Mercedes, care este folosit pe CLK, S, SL, CL, CLS si ML. Propulsorul V8 creat de inginerii AMG a fost premiat si in cadrul categoriei "Cel mai bun motor cu o cilindree de peste 4 litri".
Cel mai bun motor nou al anului 2009 este unitatea boxer de 3.8 litri, disponibila pe Porsche 911.Audi a castigat premiul pentru cel mai bun motor la categoria 1.8-2 litri, cu unitatea TFSI gasita pe A4, A5, Q5, dar si pe Volkswagen Scirocco si Golf GTI. Mercedes-Benz a castigat inca un premiu "Engine of The Year" la categoria 2-2.5 litri, cu unitatea de 2.1 litri gasita pe C-Klasse BlueEfficiency si pe E-Klasse BlueEfficiency.
Categorie | Castigator | Modelele pe care este folosit motorul |
Cel mai bun motor nou al anului | Porsche boxer 3.8 litri |
Porsche 911 |
Cel mai ecologic motor al anului | Volkswagen TSI 1.4 litri |
Volkswagen Golf, Touran, Tiguan, Jetta |
Cel mai performant motor al anului |
Mercedes-Benz AMG V8 6.2 litri |
Mercedes-Benz CLK, SL, CL,CLS, ML, S-Klasse |
Sub 1.000 centimetri cubi |
Toyota - 998 cmc |
Toyota Yaris, Aygo; Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy |
1.000-1.400 centimetri cubi |
Volkswagen TSI 1.4 litri |
Volkswagen Golf, Touran, Tiguan, Jetta |
1.400-1.800 centimetri cubi |
BMW-PSA 1.6 litri Turbo |
Mini Cooper S, Clubman; Peugeot 207, 308 |
1.800-2.000 centimetri cubi |
Audi TFSI 2.0 litri |
Audi A4, A5, Q5; Volkswagen Scirocco, Golf GTI |
2.000-2.500 centimetri cubi |
Mercedes-Benz 2.1 litri CDI BlueEfficiency |
Mercedes-Benz C-Klasse, E-Klasse |
2.500-3.000 centimetri cubi |
BMW DI Twin-Turbo 3.0 litri |
BMW 135,335,X6,Z4,730 |
3.000-4.000 centimetri cubi |
BMW V8 4.2 litri |
BMW M3; Wiesmann MF4 Roadster |
Peste 4.000 centimetri cubi |
Mercedes-Benz AMG V8 6.2 litri |
Mercedes-Benz CLK, SL, CL,CLS, ML, S-Klasse |
Motorul Anului 2009 | Volkswagen TSI 1.4 litri | Volkswagen Golf, Touran, Tiguan, Jetta |
Via | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Sunt zeci de parametri urmariti... nu numai puterea... Sunt oameni batrani, cu ani de experienta in inginerie, care o viata au mancat numai motoare...
Taci drkului din gura si nu-ti mai arata prostia...
Motorul Anului 2009 Volkswagen TSI 1.4 litri
Citeste tot articolul, asta daca nu te oboseste efortul de a gandi.
Inteleg sa-ti dai cu parerea asupra design'ului unei masini, da nu cu privire la niste date strict tehnice si de specialitate... Motorul 1.4TFSI are versiunea maxima de 170CP, cel de 2.0 are maxim 211... Puterea litrica, nu-ti spune nimic?? Stii macar ce-i aia, k sa nu te bac in alte detalii, k arhitectura, structura, etc?... Pastreaza-ti comentariile pt tine dk nu te pricepi...
Eu zic sa inchizi google-u si sa ne spui parera ta, a scuze probabil ai cautat un tutorial pe net despe "Cum sa postezi un comment pe automarket".
In toate inteventiile mele am expus STRICT PAREREA MEA.
P.S. Nu voi mai comenta nimic la adresa ta, sti cum se spune:
"Nu te certa niciodata cu un ........., te aduce la nivelul lui si te bate cu experienta.
In rest sunt fericit ca motorul celor de la amg a luat cel mai performant motor anul asta, merita... la ce monstru e...
Referitor la subiect. Motorul asta merita pe deplin premiul deoarece este un motor fenomenal: cilindree mica (taxe mici), consum de diesel, putere mare, cuplu bun. Ce iti poti dori mai mult de la un motor, asta este viitorul. Dar in cutia voastra craniana de carton nu se afla decat praf ca sa puteti intelege.
P.S.: Vreti sa vorbim despre succesul defunctei Vectra, vreti sa vorbim despre succesul modelului Astra, Corsa? De ce Opel este aproape in faliment insa in mintea voastra de amibe Opel vinde bine? Pt ca Opel vinde bine in SH deoarece devalorizarea este mare si preturile derizorii.
2.Obiectiv vorbind, cele mai rasate masini si motoare......precum si cele mai pure tehnologii auto din lumea asta, in momentul de fata.....adica CEI MAI BUNI DINTRE CEI MAI BUNI.......sunt reprezentate de urmatoarele branduri:
- PORSCHE
-MERCEDES BENZ
-BMW
-FERRARI
3.Pe viitor, daca vrei sa va luati masini bune, mizati pe nemtzi, italieni si japonezi. Restul sunt ...povesti nemuritoare.
Toata stima si respectul pt vest europenii care au descoperit adevarata mecanica bazata pe motoarele cu ardere interna. Altfel, si azi mergeam cu trenurile propulsate de locomotive cu aburi sau cu vapoare cu zbaturi.
Toata stima si respectul pt japonezi si americani care au inventat electronica si au implementat-o pe masini. Doamne ce am mai suflat in jicloare si am curatat la platini la vechea Dacie, de m-au gasit dracii.
Respect pt toti inginerii auto care au contribuit la dezvoltarea acestui domeniu senzational.
PS: PENTRU TOTI PAPAGALII DIN ROMANIA CARE CRITICA DACIA..........e adevarat ca nu e un brand bun si cu traditie, fiind resuscitat de corporatia franceza Renault.......dar daca stau sa ma gandesc mai bine, pana la inventarea automobilului, au existat numersi regi si imparati pe pamantul asta, care aveau lumea la picioare efectiv, dar care nu au mers nici macar o secunda cu o masina. E ceva absolut demential. Asa ca fiti multumiti si cu brandul asta. Altii nu au avut acest noroc de a merge cu o masina niciodata, fie ea si Dacie. :)
P.S.: Daca celor de la Renault le vor iesi asa cum trebuie viitoarele motoare de cilindree mica este posibil sa peste un an, doi sa avem un constructor francez in atentia premiului "best engine of the year".
E bun motoru' pe hartie, practic pus pe un passat sau ceva mai mare, te faci pe el..... pentru ca are cuplu destul de mic.
Inainte motorul asta avea pe Golf 170 cp, de ce l-au dus acum in 160 cai ?
Pentru ca avea lag turbo prea mare si erau probleme la turbine in draci....
Cele mai adevarate motoare pe benzina le fac Opel si Bmw.
VW a avut tot timpul probleme cu benzina la tsi, fsi, tfsi etc....pentru ca nu a stiut sa faca motoare cu injectie directa care sa fie capabile sa inghita orice fel de benzina.
Asa ca degeaba consuma mai putin daca e 1.4 daca esti obligat sa-i pui benzina cea mai scumpa, cu CO mare
Revenind la subiect nu pot decat sa zic felicitari nemtilor pentru premii, Toyota, dar si invisilor pentru ca, desi nu au castigat, nu inseamna ca sunt prosti. HDI-urile lui PSA si motoarele Honda sunt motoare reusite.
Faptul ca un motor de 1.4 a iesit castigator inseamna ca si motoarele mici pot fi performante. Nu uitati ca acum 3 ani daca nu ma insel, premiul a fost castigat de 1.3 diesel de 70 CP, facut de Fiat in colaborare cu GM. Deci faptul ca un motor de cilindree mica a iesit castigator nu inseamna ca e motor prost.
Motorul 1.4 de la VAG e extraordinar. Multi ar putea invata cate putin, mai ales cei de la Renault, ca un asemenea motor pus pe Logan ar face minuni, fata de porcaria actuala...
Daca nu aveti habar despre ce vorbesc, abtineti-va de la comentarii stupide, ca va faceti de minune numa.
Apropo, s-a urcat cineva intr-un BMW cu un motor de 3.0 BiTurbo ? :)) Sa vezi cuplu nene de zici ca-i Racheta :D
Multumim pt articol.
Ma uit pe site-ul de unde ati luat stirea asta si vad ca aproape toate stirile de acolo le-ati luat si tradus la voi.
Felicitari :)
Inainte motorul asta avea pe Golf 170 cp, de ce l-au dus acum in 160 cai ?
Pentru ca avea lag turbo prea mare si erau probleme la turbine in draci...."
De unde turbo lag ma baiatule ca motorul asta are dubla supraalimentare adica un kompresor mecanic si o turbina !!
Spune-mi si mie ce mare motor pe benzina e la Opel in productie, de il pui pe picior de egalitate cu unul de BMW.
am avut de ales acu un an motoru la golf si dupa 4 test drive am ales 1.4 .tsi .
Si, celui care a spus ca poate renault va ajunge la titlul motorul anului, da, posibil, daca o sa lucreze nemtii la el >:)
E clar VW a dat mita.... Va dau ceata cu Megane 1.5dci la toti....Acum vine si megane 3 si va rup in doua....
asa este, acum vad ca am omis sa trec Fiat-GM. Motorul a fost un proiect comun. Dar se crede ca GM a "sarit" cu banii iar Fiat cu tehnologia.
http://www.volkswagen.com/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/cml/company/innovation/tsi-ws/country_files.Par.0006.File.html?culture=ro-RO
Vad ca uni viseaza logan Turbo.... eu prefer sa il vad asa linistit...spre binele tuturor!
2. Mercedes
3. VW
.
.
.
99. Opel = o uritanie de masina in exterior si mai ales interior, jeg
Asa ca nu mai laudati Opeluri
Parerea mea...
Dar trebuie sa existe si cineva care se contrazice, un Gigi-contra.
Cred ca meritul lui Audi pt motorul1800-2000 se datoreaza lui VW.
Trebuia sa concureze si Golanul cu motorul de 1.4 MPI ca nu avea adversar ... putoare de masina cu acest motor.
Ramaneti la subiect. Pentru discutii aprofundate, exista si forumul Automarket:)
Multumesc.
Da, cu un motor facut in colaborare cu GM. De-asta motorul asta e si pe Fiar Grande Punto si pe Opel Corsa de exemplu.
Daca sunt membri ca Dan Vardie, care vine din partea Romaniei, si este in acelasi timp Senior Editor al revistei AUTOSHOW controlata de trustul de presa german Burda, atunci imi dau seama de obiectivitatea lor... Hai sa fim seriosi! Pe cine pacalesc ei?!
Dan Vardie este cu siguranta o marioneta a unui concern german cu interese deloc ortodoxe... nu stiu despre ceilalti, dar de obicei daca este un mar stricat intr-o fructiera le strica pe toate celelalte...
:)
Putea sa fie si KIA CEED
Acolo nu se compara motoare de diverse capacitati intre ele, ci motoare de aceeasi capacitate intre diversi producatori.Ceea ce spui tu e ca si cum ai spune ,, cum sa fie mai tare un boxeur de categoria musca decat unul de categoria grea? '' Nu ai sa vezi niciodata in ring doi boxeuri de categorii diferite!
Ai priceput?
Sincer vw mai are de papat mamaliga pana la bmw oricum este un pas bun.
Pentru fanii AMG - imi pare rau sincer pt voi dar vad ca nu stiti ca motorul ala dupa AMG este chiar o prostie de motor si cineva avea dreptate ca este un monstru si in cazul asta nu vad pt ce atat de mare pt o caroserie de suv pe care un motor de 5 litri maxim o poate duce lejer ba chiar cu ceva pretentii sportive vezi x6m sau x5m. si mercedesul mai are de papat mamaliga pana la bmw.