Volkswagen a castigat "Motorul Anului 2009"

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 18.06.2009
Volkswagen a reusit sa detroneze BMW in editia 2009 a concursului "Motorul Anului". Editia de acest an a fost dominata de producatorii germani de automobile.

Motorul TSI de 1.4 litri de la Volkswagen a castigat premiul cel mare la competitia "Motorul Anului 2009". Unitatea creata de inginerii din Wolfsburg a fost desemnata ca fiind cea mai buna din categoria 1-1.4 litri si a castigat si premium pentru cel mai ecologic motor al anului. Alaturi de Volkswagen, producatorii germani de automobile au dominat aceasta editie a concursului "Motorul Anului 2009", nemtii reusind sa castige 11 din cele 12 premii puse in joc.

Juriul a fost format din 65 jurnalisti auto din 32 de tari, iar decizia de anul acesta a incheiat sirul de patru ani in care BMW a castigat premiul cel mare. Cu toate ca nu a primit premiul cel mare si de data aceasta, BMW a reusit sa plece cu trei premii, obtinute la categoriile 3-4 litri, 2.5-3 litri si 1.4-1.8 litri. Toyota este singurul producator din afara Germaniei care a reusit sa primeasca un premiu la aceasta editie a concursului "Motorul Anului 2009", japonezii fiind premiati pentru unitatea de 998 centimetri cubi, gasita pe Aygo, Yaris si pe modele precum Peugeot 107, Citroen C1 si Subaru Justy.

Cel mai performant motor al anului 2009 este unitatea V8 de 6.2 litri creata de divizia AMG de la Mercedes, care este folosit pe CLK, S, SL, CL, CLS si ML. Propulsorul V8 creat de inginerii AMG a fost premiat si in cadrul categoriei "Cel mai bun motor cu o cilindree de peste 4 litri".

Cel mai bun motor nou al anului 2009 este unitatea boxer de 3.8 litri, disponibila pe Porsche 911.

Audi a castigat premiul pentru cel mai bun motor la categoria 1.8-2 litri, cu unitatea TFSI gasita pe A4, A5, Q5, dar si pe Volkswagen Scirocco si Golf GTI. Mercedes-Benz a castigat inca un premiu "Engine of The Year" la categoria 2-2.5 litri, cu unitatea de 2.1 litri gasita pe C-Klasse BlueEfficiency si pe E-Klasse BlueEfficiency.

Categorie Castigator Modelele pe care este folosit motorul
Cel mai bun motor nou al anului Porsche boxer 3.8 litri
Porsche 911
Cel mai ecologic motor al anului Volkswagen TSI 1.4 litri
Volkswagen Golf, Touran, Tiguan, Jetta
 Cel mai performant motor al anului
 Mercedes-Benz AMG V8 6.2 litri
 Mercedes-Benz CLK, SL, CL,CLS, ML, S-Klasse
 Sub 1.000 centimetri cubi
 Toyota - 998 cmc
 Toyota Yaris, Aygo; Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy
 1.000-1.400 centimetri cubi
 Volkswagen TSI 1.4 litri
 Volkswagen Golf, Touran, Tiguan, Jetta
 1.400-1.800 centimetri cubi
 BMW-PSA 1.6 litri Turbo
Mini Cooper S, Clubman; Peugeot 207, 308
 1.800-2.000 centimetri cubi
 Audi TFSI 2.0 litri
Audi A4, A5, Q5; Volkswagen Scirocco, Golf GTI
 2.000-2.500 centimetri cubi
Mercedes-Benz 2.1 litri CDI BlueEfficiency
Mercedes-Benz C-Klasse, E-Klasse
 2.500-3.000 centimetri cubi
BMW DI Twin-Turbo 3.0 litri
BMW 135,335,X6,Z4,730
3.000-4.000 centimetri cubi
BMW V8 4.2 litri
BMW M3; Wiesmann MF4 Roadster
 Peste 4.000 centimetri cubi
Mercedes-Benz AMG V8 6.2 litri
Mercedes-Benz CLK, SL, CL,CLS, ML, S-Klasse
Motorul Anului 2009 Volkswagen TSI 1.4 litri Volkswagen Golf, Touran, Tiguan, Jetta

Via | Carscoop

Comentarii (59)

  • stati ca apare mowgli sa va contrazica
    11 3
  • ???
    Cum dracu sa castige premiul de "Motorul anului 2009" un motor de 1.4 fie el si TSI. Hai sa luam tot un motor din grupul VAG, nu cred ca acest 1.4 TSI este mai bun decat un 2.0 TFSI. E clar ca au fost niste criterii care dezavantajeaza motoarele puternice oricat de fiabile ar fi ele gen cat de ecologice sunt. Daca ar fi sa aleg un motor pt masina mea acest motor ocupa penultimul loc in preferintele mele, din lista de mai sus, ultimul fiind cel de pe Toyota - 998 cmc.
    9 36
  • hai sifon
    Da ce ma motaoarele de la Opel nu sunt bune? Eu zic ca sunt cu 7 clase peste porcariile alea de la vw. Auzi ma e in top si motorul de la caruta aia de peugeot, haha ma @@@@ pe topul asta. Cand o face peugeot si mini masini ca Opel mai vorbim da pana atuncia ciocu mic.
    3 47
  • @moxxu
    Tu vezi ce scri, ce sa caute opel, la ce categorie de mai sus? Opel si Peugeot nu fac masini foarte stralucitoare, asta este adevarul, iar de Mini ce sa mai zic, face parte din grupul BMW deci sta bine la capitolul motoare, asa ca proasta comparatie ai facut intre Mini si Opel.
    24 6
  • @Replikate
    Ma ratatule... "Motorul TSI de 1.4 litri de la Volkswagen a castigat premiul cel mare la competitia "Motorul Anului 2009". Unitatea creata de inginerii din Wolfsburg a fost desemnata ca fiind cea mai buna din categoria 1-1.4 litri si a castigat si premium pentru cel mai ecologic motor al anului." Tu chiar nu stii citi???
    21 7
  • @moxxu
    Mai,Moxxu Valorosu', tu chiar crezi k s-au facut clasamentele astea la nimereala de catre niste handicapati??
    Sunt zeci de parametri urmariti... nu numai puterea... Sunt oameni batrani, cu ani de experienta in inginerie, care o viata au mancat numai motoare...
    Taci drkului din gura si nu-ti mai arata prostia...
    29 4
  • @mine
    Ramai la nivelui tau inferior de gandire.

    Motorul Anului 2009 Volkswagen TSI 1.4 litri

    Citeste tot articolul, asta daca nu te oboseste efortul de a gandi.
    8 14
  • @Replikate
    Si daca e asa, cu ce drept de apuci tu sa zici, k ba nu, ala de 2litri ar fi mai bun... Cate doctorate ai in domeniu??? Cat ai studiat motorul de fata?...
    Inteleg sa-ti dai cu parerea asupra design'ului unei masini, da nu cu privire la niste date strict tehnice si de specialitate... Motorul 1.4TFSI are versiunea maxima de 170CP, cel de 2.0 are maxim 211... Puterea litrica, nu-ti spune nimic?? Stii macar ce-i aia, k sa nu te bac in alte detalii, k arhitectura, structura, etc?... Pastreaza-ti comentariile pt tine dk nu te pricepi...
    16 7
  • mine
    Pazea, avem un specialist printre noi, hai baga-ne in detalii "tipule", arata-ne cat esti de destept, fa un desen al motorului castigator ca doar sti nu?

    Eu zic sa inchizi google-u si sa ne spui parera ta, a scuze probabil ai cautat un tutorial pe net despe "Cum sa postezi un comment pe automarket".

    In toate inteventiile mele am expus STRICT PAREREA MEA.

    P.S. Nu voi mai comenta nimic la adresa ta, sti cum se spune:
    "Nu te certa niciodata cu un ........., te aduce la nivelul lui si te bate cu experienta.
    9 13
  • saracilor
    nici sa injurati stit. Poteti sa vormiti 2 ore, cine are Opel au mult mai multa valoare si talent decat ceilanti si asta e numarul 1. Nu ma intereseaza motoru si pretu, e vorba de jmekerie si talent. Intelegeti ma saracilor? Romani cocliti.
    3 32
  • motorul 1.4 tsi are versiunea maxima de 178 hp ;)
    15 0
  • opel?! pai opel nu face motoare de generatie noua, tot timpul au fost facute ba de isuzu, ba de fiat, care motoare opel?, sa fim seriosi... si vag a luat cu 1.4 tsi premiul probabil din cauza ca este un motor puternic si care poate sa inchida gura la ecologisti in acelasi timp.
    In rest sunt fericit ca motorul celor de la amg a luat cel mai performant motor anul asta, merita... la ce monstru e...
    20 1
  • catalinux
    Sunt nevoit sa scriu si eu pt ca nu se mai poate. Idiotii astia care ridica atat in slavi pe Opel au inceput sa ma irite. Bai taranilor care v-ati luat astra cu 200.000 km la bord din Germania, nu uitati ca pana una alta vorbiti de o marca aproape falimentara, care nu a exceletat niciodata la nici un capitol. Un producator mediocru care a ofrit preturi corecte pt ceea ce ofera; un fel de Dacie a nemtilor. Si pana sa ajungeti sa comentati despre motoarele VW, aflati ca Opel este unul dintre cei mai prosti motoristi "in za world", marea majoritate a motoarelor de pe masinile lor fiind imprumutate de la alti producatori.
    Referitor la subiect. Motorul asta merita pe deplin premiul deoarece este un motor fenomenal: cilindree mica (taxe mici), consum de diesel, putere mare, cuplu bun. Ce iti poti dori mai mult de la un motor, asta este viitorul. Dar in cutia voastra craniana de carton nu se afla decat praf ca sa puteti intelege.

    P.S.: Vreti sa vorbim despre succesul defunctei Vectra, vreti sa vorbim despre succesul modelului Astra, Corsa? De ce Opel este aproape in faliment insa in mintea voastra de amibe Opel vinde bine? Pt ca Opel vinde bine in SH deoarece devalorizarea este mare si preturile derizorii.
    37 5
  • Marius_New
    Mda dom'le
    1.Ma amuz de unii trepadusi de mai sus, de cate aberatii pot sa scoata. Totusi, asta e, toti au loc pe pamantul asta....sunt prostii nosti din Romania...cu ei defilam...asta e...ii acceptam si pe ei.

    2.Obiectiv vorbind, cele mai rasate masini si motoare......precum si cele mai pure tehnologii auto din lumea asta, in momentul de fata.....adica CEI MAI BUNI DINTRE CEI MAI BUNI.......sunt reprezentate de urmatoarele branduri:
    - PORSCHE
    -MERCEDES BENZ
    -BMW
    -FERRARI

    3.Pe viitor, daca vrei sa va luati masini bune, mizati pe nemtzi, italieni si japonezi. Restul sunt ...povesti nemuritoare.

    Toata stima si respectul pt vest europenii care au descoperit adevarata mecanica bazata pe motoarele cu ardere interna. Altfel, si azi mergeam cu trenurile propulsate de locomotive cu aburi sau cu vapoare cu zbaturi.

    Toata stima si respectul pt japonezi si americani care au inventat electronica si au implementat-o pe masini. Doamne ce am mai suflat in jicloare si am curatat la platini la vechea Dacie, de m-au gasit dracii.

    Respect pt toti inginerii auto care au contribuit la dezvoltarea acestui domeniu senzational.

    PS: PENTRU TOTI PAPAGALII DIN ROMANIA CARE CRITICA DACIA..........e adevarat ca nu e un brand bun si cu traditie, fiind resuscitat de corporatia franceza Renault.......dar daca stau sa ma gandesc mai bine, pana la inventarea automobilului, au existat numersi regi si imparati pe pamantul asta, care aveau lumea la picioare efectiv, dar care nu au mers nici macar o secunda cu o masina. E ceva absolut demential. Asa ca fiti multumiti si cu brandul asta. Altii nu au avut acest noroc de a merge cu o masina niciodata, fie ea si Dacie. :)
    23 7
  • catalinux
    Dacia
    Chiar daca nu este la subiect, nu ma pot abtine! Dar Dacia ce are? Ai carnet? Ai condus Logan sau Sandero? Ai condus si alte masini din categoria de pret acoperita de Dacia, sau chiar masini mai scumpe? Poti sa fi obiectiv si sa nu emiti pe net ideile emise de cei care mai schimba o vorba spargand seminte in fata blocului? Daca ai respecta conditiile de mai sus, iti spun eu, ca nu ai mai pune Dacia pe pozitia "are roti, deci este totusi masina".

    P.S.: Daca celor de la Renault le vor iesi asa cum trebuie viitoarele motoare de cilindree mica este posibil sa peste un an, doi sa avem un constructor francez in atentia premiului "best engine of the year".
    3 13
  • cristian
    mai subtire ca rade lumea de voi
    Catalinux ....mergi sa te calmezi....

    E bun motoru' pe hartie, practic pus pe un passat sau ceva mai mare, te faci pe el..... pentru ca are cuplu destul de mic.

    Inainte motorul asta avea pe Golf 170 cp, de ce l-au dus acum in 160 cai ?

    Pentru ca avea lag turbo prea mare si erau probleme la turbine in draci....

    Cele mai adevarate motoare pe benzina le fac Opel si Bmw.

    VW a avut tot timpul probleme cu benzina la tsi, fsi, tfsi etc....pentru ca nu a stiut sa faca motoare cu injectie directa care sa fie capabile sa inghita orice fel de benzina.

    Asa ca degeaba consuma mai putin daca e 1.4 daca esti obligat sa-i pui benzina cea mai scumpa, cu CO mare
    8 24
  • LauCalin
    motoare de motoare :))
    Tre' sa recunosc ca am avut o ezitare inainte de a ma hotari sa postez aici. Si asta pentru ca sunt tot felul de pareri care, haideti sa le respecatm ca asa e frumos, insa modul in care sunt expuse este de-a dreptul ipocrit si demonstreaza un caracter slab care nu stie ce inseamna respectul.
    Revenind la subiect nu pot decat sa zic felicitari nemtilor pentru premii, Toyota, dar si invisilor pentru ca, desi nu au castigat, nu inseamna ca sunt prosti. HDI-urile lui PSA si motoarele Honda sunt motoare reusite.
    Faptul ca un motor de 1.4 a iesit castigator inseamna ca si motoarele mici pot fi performante. Nu uitati ca acum 3 ani daca nu ma insel, premiul a fost castigat de 1.3 diesel de 70 CP, facut de Fiat in colaborare cu GM. Deci faptul ca un motor de cilindree mica a iesit castigator nu inseamna ca e motor prost.
    18 2
  • @catalinux
    Incearca sa iti pastrezi opiniile idioate, daca tot nu ai habar despre ce vorbesti. Nu sunt fan Opel, nu am avut niciodata unul si nici nu cred ca voi avea, dar Opel a fost unul din liderii pietei auto... nu sunt masini rele, in niciun caz mai rele decat prostiile frantuzesti. Sincer.
    Motorul 1.4 de la VAG e extraordinar. Multi ar putea invata cate putin, mai ales cei de la Renault, ca un asemenea motor pus pe Logan ar face minuni, fata de porcaria actuala...
    Daca nu aveti habar despre ce vorbesc, abtineti-va de la comentarii stupide, ca va faceti de minune numa.
    10 10
  • URAGANU
    B M W
    Daaaaaaaaa, BMW n-a castigat al categoria 1400cmc, dar a castigat al 1400-1600 =)) Asta e tare rau :)))))))))) Nu o sa-i mai detroneze nimeni pe astia, sunt prea buni in ce fac.

    Apropo, s-a urcat cineva intr-un BMW cu un motor de 3.0 BiTurbo ? :)) Sa vezi cuplu nene de zici ca-i Racheta :D

    Multumim pt articol.
    10 6
  • Traducatorii automarket
    Oare ii fain sa luati stiri de pe cateva site-uri auto si sa le traduceti, sa le trimiteti pe mail si sa va considerati un site serios?

    Ma uit pe site-ul de unde ati luat stirea asta si vad ca aproape toate stirile de acolo le-ati luat si tradus la voi.

    Felicitari :)
    3 6
  • calistrat
    pt fanii inraiti OPEL
    "E bun motoru' pe hartie, practic pus pe un passat sau ceva mai mare, te faci pe el..... pentru ca are cuplu destul de mic.

    Inainte motorul asta avea pe Golf 170 cp, de ce l-au dus acum in 160 cai ?

    Pentru ca avea lag turbo prea mare si erau probleme la turbine in draci...."

    De unde turbo lag ma baiatule ca motorul asta are dubla supraalimentare adica un kompresor mecanic si o turbina !!
    Spune-mi si mie ce mare motor pe benzina e la Opel in productie, de il pui pe picior de egalitate cu unul de BMW.
    19 1
  • catalinux
    Opel
    Opel nu au fost niciodata liderii lumii auto nu mai mancati aiurea. Au fost preluati de GM in stare de faliment si asa au ramas pana in zilele noastre. Cat despre prostia ca Opel si BMW fac cele mai tari motoare... OMG. Daca in cazul BMW acesta este adevarul, fac motoare extraordinare, vreau sa-mi dati si mie un exemplu de motor PRODUS de OPEL care sa fi fost referinta pe segmentul lui. Stiu ca adevarul doare, dar pana si ultrasii trebuie sa-l accepte.
    9 4
  • @laucalin
    fiat nu a castigat niciodata motorul anului! ce sti tu e ca au castigat la categoria 1.0.-1.4 acum 4 ani ;)
    7 0
  • Replikate nai inteles nimica ;)) numa noh ... eu zic ca merita sincer motorul de 1.4 tsi .
    am avut de ales acu un an motoru la golf si dupa 4 test drive am ales 1.4 .tsi .
    2 2
  • cristi_bv
    ppffff
    Comentarile mai tari decat stirea.
    Si, celui care a spus ca poate renault va ajunge la titlul motorul anului, da, posibil, daca o sa lucreze nemtii la el >:)
    7 2
  • brunetul
    DACIE romaneasca!
    ORICUM ATI VAZUT DACIA IN GRUPUL CELOR MAI BUNE MOTOARE ANULUI 2009??? sau frantuzeasca un citroen??? nu,romanii si francezii nu facem masini care sa castige,la nici o grupa de motoare!SLABI!!!!!!!
    3 5
  • Cum? Nu a castigat Reno niciun premiu? Niciun podium?....
    E clar VW a dat mita.... Va dau ceata cu Megane 1.5dci la toti....Acum vine si megane 3 si va rup in doua....
    6 8
  • LAUR33
    Motoare ECOLOGICE !!!
    Este vb. despre motoare bune, dar ecologice,nu puternice...gâze:)))
    3 2
  • Hitler
    PENIBIL
    Acesta este topul masinilor nemtesti, nu poate reflecta intreaga industrie auto, pentru ca sunt numai 3 marci care se repeta. Unde e Honda, Toyota, Ferrari la motorizari adevarate? E doar VAG, Mercedes si BMW. Penibil. Iar se dau nemtii in stamba. Motorul anului este de 1,4 :)))))) Thats it, imi vand masinile si imi iau o prastie din asta, sigur e mai tare decat un S Type R sau S60R.
    3 11
  • LauCalin
    "fiat nu a castigat niciodata motorul anului! ce sti tu e ca au castigat la categoria 1.0.-1.4 acum 4 ani ;)"

    asa este, acum vad ca am omis sa trec Fiat-GM. Motorul a fost un proiect comun. Dar se crede ca GM a "sarit" cu banii iar Fiat cu tehnologia.
    2 0
  • daruty
    ba ce va anbalati sa da cineva ceva :))))
    1 0
  • VW....
    Premiul ii pe deplin meritat Punct. TSI-urile is motoare foarte reusite si de viitor. Pentru cei care au ceva habar despre motoare ii invit sa se uite un pic aici, si sa se lamureasca despre TSI.

    http://www.volkswagen.com/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/cml/company/innovation/tsi-ws/country_files.Par.0006.File.html?culture=ro-RO
    2 1
  • VAG Dizel
    1,4 1,3 1,2 1,2
    1,4 Turbo.....ce fiabil va fi asta. Mai mult de 200 000 km nu ii dau. Turbina tot la Turbomecanica Bucresti e facuta?
    5 7
  • ....
    Orice motorizare noua poate sa sune bine pe hartie dar sa fie un escec dupa 1-2 ani de exploatare.....
    Vad ca uni viseaza logan Turbo.... eu prefer sa il vad asa linistit...spre binele tuturor!
    3 1
  • andr3i
    vw
    felicitari VW, munca pe care o depun a fost rasplatita cu acest premiu.
    3 3
  • @yoyo
    nu contrazic nimic prietene.am citit si eu stirea ieri, din aceeasi sursa, si da, recunosc ca trebuia sa ma uit mai atent, la rubrica separata de restu pt motorul anului.Imi asum vina si cu asta basta.Am confundat best engine cu best new engine.ok?
    3 2
  • CRISTI13
    asa-i corect,cred
    1. BMW
    2. Mercedes
    3. VW
    .
    .
    .
    99. Opel = o uritanie de masina in exterior si mai ales interior, jeg
    Asa ca nu mai laudati Opeluri
    Parerea mea...
    11 4
  • IQ
    Numai destepti aici,exact ca la un meci de fotbal toti stiu de toate.
    7 0
  • opel
    am condus si eu opel dar nu mi-a lasat o impresie proasta.chiar merge bine masinuta, la tonajul ei... un astra caravan 2005 cu motor 2.0 diesel.acuma nu stiu cine a facut motorul, dar sa nu fim rai, la design nu-s chiar asa de rai, iar insignia chiar e ok.unele modele opel imi plac mai mult decat vw sau audi.e doar o chestie de gust, dar nici uratenie nu e.iar la pret chiar e ok masina.
    5 6
  • @LauCalin
    "asa este, acum vad ca am omis sa trec Fiat-GM. Motorul a fost un proiect comun. Dar se crede ca GM a "sarit" cu banii iar Fiat cu tehnologia." nu ai inteles nimic! nu era vb de faptul ca ai omis gm era vb de faptul ca ei nu au castigat motorul anului! fiat a castigat categoria de motorizare 1.0-1.4
    1 0
  • amice motorul asta e pe piata de vreo 4 ani ...an de an a castigat acest premiu (nascut castigator cum s-ar zice)
    1 1
  • ...
    nu sunt surprins deloc....bravo lor
    1 1
  • japonezi de cacaooooooooo
    frate ,ce i-a mai batut nemtii pe cretinii aia de japonezi, cu motoarele lor de kkt ! ! ! La interioare si exterioare sunt buni copiatori dupa masinile premium germane , DAR cu motoarele e mai complicat ! ! vag-porsche no 1 in lume, urmat indeaproape de viitoarea alianta bmw-mert . . . . . . . . . . . .
    2 7
  • Mecanic
    Pe cand cel mai fiabil ?
    Vad ca acest clasament e facut doar pt motive de marketing,ca producatorul x sau marca y sa-si vanda mai bine tinichelele din ce in ce mai proaste (vezi cazul BMW cu peste 60% din repere fabricate la sucursala din China).Mi-as dori un clasament facut de cumparatori si personalul din service,pana la urma costurile de intretinere ne intereseaza pe noi.
    1 5
  • @wwww
    esti praf ma...daca japo au motoare jeg,atunci tu esti praf..mai uita-te sa vezi ce motoare are Honda si toyota;2.0 ASPIRAT 240HP si toyota 1,8 ASPIRAT 192HP,motor care a fost portat si modificat (peste 200HP)si pe modele LOTUS si alte masini SPORT.legat de BMW..unde-s vechile motoare ASPIRATE de la seriile vechi?haa??ca tot ce scot ii biturbo si triturbo si maine poimaine 4 turbine...am fost si cu 3.0 biturbo cum zicea mai sus cineva si traage draga de numa..da-i turbo..si 2.5 subaru wrx sti traage si mai si...la fel si 2.0 mivec evo x trage de rupe 3.0 biturbo-ul tau de bmw..si au numa 1 turbina...mai urca-te intr-un TYPE R sau S2000 sa vezi ce senzatie ai...si mai vorbim...si nu ca-mi crapa turbinele pe la 150mii km ca-n bmw-uri dragaa..mai lasa-ma...fiabilitatea unde-i?ce mare tehnica ii in a pune turbo pe motor de diferite cilindree??la motoare aspirate ii ARTA...vezi V8 mercedes 6,2..asa ca mai lasa-ma cu bmw si vw..or uitat BMW de VANOS si dublu VANOS..acuma ii si ala pe acolo de florile marului langa ditamai turbinele care fac toata treaba...daca erau asa mari artisti,bagau mare pe vanos-ul lor si-l superperfectionau..viitoarele M-uri sunt TUURBOOO..naspaaaa...ultimul mohican ii actualul M3 cu V8-ul lui fain...deci BMW devine praf la arta de a crea motoare SUPERPERFORMANTE ASPIRATE SI FIABILE...traiasca ERA TURBO..arta 00000000000000000000......
    4 4
  • Profesoru'
    Discutii
    Merita marii producatori pozitiile care le-au obtinut!
    Dar trebuie sa existe si cineva care se contrazice, un Gigi-contra.
    Cred ca meritul lui Audi pt motorul1800-2000 se datoreaza lui VW.

    Trebuia sa concureze si Golanul cu motorul de 1.4 MPI ca nu avea adversar ... putoare de masina cu acest motor.
    0 2
  • @all
    A venit momentul sa va calmati. Comentariile acide(flame) si atacurile la persoana nu isi au locul aici.

    Ramaneti la subiect. Pentru discutii aprofundate, exista si forumul Automarket:)

    Multumesc.
    3 0
  • eustake
    :)
    Sunt fan Opel, am Opel si tot Opel o sa-mi iau, probabil. Isi meritau pe deplin cei de la VW sa castige.
    7 7
  • LauCalin
    celui care mi-a ras
    ""asa este, acum vad ca am omis sa trec Fiat-GM. Motorul a fost un proiect comun. Dar se crede ca GM a "sarit" cu banii iar Fiat cu tehnologia." nu ai inteles nimic! nu era vb de faptul ca ai omis gm era vb de faptul ca ei nu au castigat motorul anului! fiat a castigat categoria de motorizare 1.0-1.4"
    Da, cu un motor facut in colaborare cu GM. De-asta motorul asta e si pe Fiar Grande Punto si pe Opel Corsa de exemplu.
    0 0
  • E ceva putred in Danemarca!
    Tot ce vad aici e Mercedes, BMW (respect!) , Volkswagen si Porsche... sa inteleg ca potrivit celor 65 de membri ai juriului, japonezii, francezii si italienii sunt cvasi-inexistenti in crearea unor motoare performante?!
    Daca sunt membri ca Dan Vardie, care vine din partea Romaniei, si este in acelasi timp Senior Editor al revistei AUTOSHOW controlata de trustul de presa german Burda, atunci imi dau seama de obiectivitatea lor... Hai sa fim seriosi! Pe cine pacalesc ei?!
    Dan Vardie este cu siguranta o marioneta a unui concern german cu interese deloc ortodoxe... nu stiu despre ceilalti, dar de obicei daca este un mar stricat intr-o fructiera le strica pe toate celelalte...
    8 1
  • asd
    puteti sterge ce am scris
    :)
    0 0
  • no coment
    traiasca rromania
    1 0
  • explicatie
    a fost un commnet urat al lui Alex si a fost sters de moderatori si ce spun eu acolo nu mai are sens
    0 0
  • LauCalin
    de ce mi s-a sters comentariul?
    Mi se pare mie s-au mi sa sters comentariul ?! Wow, probabil daca foloseam si eu cunintele prost, taran, rahat, frustrat nu mi se stergea. Chiar ca nu-mi vine sa cred pentru ca, desi nu am jignit pe nimeni, mi s-a sters comentul. Trebuie sa jignesc ca sa nu imi ramana comenturile postate? nu cred ca am jignit pe cineva cu vreun comentariu. Sa-mi spuna cineva de ce s-a procedat asa ca nu ma prind.
    0 0
  • rdanai
    hp
    Pai de unde si pana unde trebuie ca masina anului sa fie una de 500000000... cc? Una de 1,4 nu etse buna. S-a luat in considerare si capacitate mica a motorului, si cai multi. Ia vedeti ca una dasta cam intrece si un passat de 2,o
    Putea sa fie si KIA CEED
    2 1
  • rdanai
    hp
    rectific: nu masina anului ci Motorul anului.
    1 1
  • victor
    Motoare
    Hei Replikate, chiar nu ai inteles acest articol?
    Acolo nu se compara motoare de diverse capacitati intre ele, ci motoare de aceeasi capacitate intre diversi producatori.Ceea ce spui tu e ca si cum ai spune ,, cum sa fie mai tare un boxeur de categoria musca decat unul de categoria grea? '' Nu ai sa vezi niciodata in ring doi boxeuri de categorii diferite!
    Ai priceput?
    1 1
  • Unii...
    Pentru unii, nici un top nu este valabil, oricat de mare ar fi juriul care il realizeaza. De ras-plans :).
    1 1
  • bmw este la puter
    Bai derbedei mici BMW ESTE FACUT DE NEMTI IAR NEMTI FAC MASINI. un motor de 1.4 cat de puternic poate sa fie cand il pui pe o caroserie grea incep sa se deshame toti ce 178 de cai si sa se imprastie pt ca motorul nu are forta necesara pt a duce caroseria pe cand un motor de 2000 duce si calutii chiar si 178 ca la 1.4 isi fac puternic simtita prezenta si nu te lasa ca motorasul ala de 1.4.
    Sincer vw mai are de papat mamaliga pana la bmw oricum este un pas bun.
    Pentru fanii AMG - imi pare rau sincer pt voi dar vad ca nu stiti ca motorul ala dupa AMG este chiar o prostie de motor si cineva avea dreptate ca este un monstru si in cazul asta nu vad pt ce atat de mare pt o caroserie de suv pe care un motor de 5 litri maxim o poate duce lejer ba chiar cu ceva pretentii sportive vezi x6m sau x5m. si mercedesul mai are de papat mamaliga pana la bmw.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru