Grupul Volkswagen a confirmat recent că Turcia reprezintă o destinație atractivă pentru uzina pe care vrea să o construiască în Estul Europei, în timp ce Bulgaria este varianta de rezervă, după ce alternativele România și Serbia au ieșit din calcule.
Publicația Automobilwoche, care citează surse din cadrul VW, scrie că Turcia va găzdui noua fabrică, planurile urmând să fie anunțate în scurt timp. Statul Qatar, ce deține 17% din acțiunile grupului, ar fi făcut presiuni în cadrul unei întâlniri de board pentru ca uzina să fie construită în Turcia.
Noua fabrică va produce modele atât pentru Volkswagen, cât și pentru Skoda și SEAT. Uzina ar urma să înceapă activitate în anul 2022 și să aibă o capacitate anuală de 350.000 de unități. Pe lista modelelor ce vor fi produse de grupul VW în Turcia se numără Skoda Karoq și Seat Ateca.
Via Automotive News
çürükwagen...
vw güveler önceliğe sahip ;)
Cu ruşii au Nord Stream deja făcut de ani de zile, pompează gaz la greu din Rusia direct în Germania, sărind Polonia, Danemarca... Daaa
Dar s-au împotrivit South stream al României / Bulgariei... nemernicii
Apoi cu Erdogan care a bagat la puşcărie 16.000 oameni întro singură zi.... le face fabrică cu de toate....
Bulgaria, România nu au fost bune... măcar dacă alegeau Serbia să îi mai ridice în speranţa de a avea şi Serbia în UE... Dar nimic...
Iubitori de turci şi sirieni... şi noi să le cumpărăm maşinile VW VAG ??!!??
(cu maimuţa?)
NOP. NICIODATĂ.
... şaormî folţvagîn şîkîdîm ...
... şaormî folţvagîn şîkîdîm ...
(ritmuri de Tarkan - ptr cunoscatori)
tareee... :))
În acelaşi spirit de zeflemea, îmi permit să mă fandosesc şi eu: nemţi şi turci, tot un cacao / vienezii-l sug pe Mao / cei din urmă idioţi / se vădesc drept…mafioţi.
Problema mai mare e cat rau fac Europei acum, dupa ce UK a decis (foarte corect) sa iasa din UE. Cu Franta si Germania la carma, viitorul UE e pecetluit. Nu sunt eurosceptic, deloc, pentru Romania, UE e singura sansa de dezvoltare rapida si noi am avut de castigat si de pierdut enorm din aderare, dar UE, in aceasta forma, nu are cum sa supravietuiasca. E o chestiune de timp pana se va destrama.
Noi am avut de castigat prin banii europeni pentru dezvoltare, si am avut de pierdut poate si mai mult prin ceea ce se numeste "brain & workforce drainage". Cu toate astea, in timp, balansul va fi pozitiv. La momentul asta, balansul e negativ pentru noi. Totusi, e un un lucru bun ca am aderat si daca ar fi sa o luam de la 0, as spune in continuare sa aderam la UE pentru infuzia de civilizatie de care aveam nevoie dupa noaptea comunista. In fine, discutie lunga...
UK s-a alaturat in anii '70, la momentul aderarii fiind cea mai saraca tara din grup. Au facut-o vazand oportunitatile care se intrevedeau la orizont.
Britanicii au fost insa mereu cu fundul in doua barci si au profitat din plin de UE, necontribuind cu aproape nimic. Contributia lor anuala/locuitor la bugetul UE e mai mica decat cele ale Irlandei, Austiei, Luxemburgului, Belgiei, Finlandei, Olandei sau Suediei.
Daca e sa vorbim de industia auto britanica nu-s multe de spus: apartine in intregime francezilor, germanilor, japonezilor si fostelor colonii. Nu mai zic cate firme auto get-beget britanice au dat faliment pentru ca nu erau nici competitive, nici fiabile (aici e de altfel problema mare a produselor britanice in general, care la nivel global nu inseamna nimic - nici chiar pe pietele din fostele colonii).
Noroc cu City-ul, City care insa o va sterge englezeste inspre Frankfurt si La Defense odata ce Brexitul se va finaliza.
UK ramane cel mai mare portavion al unchiului Sam si traieste visand la vechea glorie coloniala. De inteles de altfel: cand ai fost cel mai mare imperiu din istorie e cam imposibil sa nu fii visator...
On topic: decizie pur politica si cu iz arabesc a VAG. Daca era cost-effective, o faceau in zona Arad-Timisoara (unde nu aveau de ce sa se planga de lipsa autostrazilor sau de distanta mare fata de pietele importante precum Germania, Franta si Italia) sau chiar in Ungaria. Plus ca Romania si Ungaria stau inca foarte bine la capitolul costuri salariale (a 2-a cea mai ieftina tara, respectiv a 4-a).