Viteză limitată la 30 de km/h în centrul Brașovului. Propunerea îi aparține primarului

de Alexandru Monenciu
Joi, 07.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primarul Brașovului, Allen Coliban, a propus limitarea vitezei la 30 km/h în centrul orașului și în cartierul Schei. Tot el a anunțat că Poliția Națională va monitoriza circulația cu radare mobile.

În mai multe orașe din Europa, circulația în centru sau pe anumite bulevarde a fost limitată la 30 de km/h. Un exemplu foarte bun este Parisul. Aceeași măsură ar putea fi implementată și în România, mai exact în Brașov.

După ce a primit mai multe plângeri de la locuitorii urbei, privind poluarea, aglomerația și gălăgia produsă de mașini, primarul a propus limitarea vitezei la 30 km/h în centrul orașului și în cartierul Schei. Mai mult, propunerea a fost deja avizată de Comisia de circulație.

"Mă bucur să vă anunț că în cadrul ședinței de astăzi a Comisiei de circulație a fost avizată favorabil propunerea mea privind limitarea vitezei de circulație la 30 km/h," a declarat Allen Coliban, primarul Brașovului.

Șoferii vor fi monitorizați cu radare mobile, a mai anunțat el. Limitarea vitezei se va face "de îndată de Poliția Rutieră va aproba planul de semnalizare și Primăria va monta noile semne de circulație."

via Profit.ro

Comentarii (27)

  • In primul rând in România nu exista nicio instituție numita poliția naționala... in al doilea unde pot face și eu o reclamație împotriva bărbaților ce umbla cu glezna goală?
    25 10
  • Citez din articol: "După ce a primit mai multe plângeri de la locuitorii urbei, privind poluarea"
    Sa-i spună cineva primarului din Brașov ca toate termicele produc mult mai mult CO2, la 30km/h decât la 50
    Ăștia chiar ne cred tâmpiți pe toți!
    Daca se vrea sa fie ecologist: numai electrice in perimetrul X intre ora Y pana la ora Z
    CONCLUZIA MEA: Am votat toti analfabetii!
    29 12
  • O idee buna. In acelasi timp trebuie modernizat transportul in comun prin modernizarea autobuzelor si optimizarea traseelor. Nici incurajarea utilizarii bicicletelor si crearea de piste amenajate special nu ar fi o idee rea. Asa trebuie procedat in fiecare oras mare in care traficul a luat-o cu mult inaintea infrastructurii.
    18 26
  • Astia au idee cum suna majoritatea masinilor la 30 la ora? Asta ca sa nu mai vorbesc de poluare.

    PS - aaaa, da, era sa uit...eDick, iti bag undeva masina aia electrica ce nu polueaza la 30 la ora. Asa, preventiv.
    20 9
  • Era sa uit (intamplator sunt din Brasov). Localnicii se plang de idioti cu teava goala si soft pops and bangs care isi tureaza ciurucurile pe niste strazi extrem de inguste. Ma repet, sa crezi ca o masina e mai silentioasa la 30 la ora, fie n-a condus in viata lui, fie n-are creierul complet functional.
    24 8
  • Cuie Moliban
    asta cu siguranta va pierde alegerile viitoare.
    In loc sa rezolve problemele de trafic ale Brasovului el se preocupa de agenda neomarxista pe care cine stie cine i-o sopteste la ureche. Oricum prin centrul Brasovului sau prin vechiul cartier Schei nu se merge cu mai mult de 50 la ora ca nu ai cum (multe curbe, treceri de pietoni, ingustari, masini parcate, semafoare si giratorii). La viteza asta nu s-au intamplat si nu se intampla nimic, nu am auzit niciodata de accidente in centru. Ce rost are aceasta masura? doar ca sa-i oblige pe militieni sa stea la panda cu radarul si sa-l amendeze pe vreun ametit care a depasit 30 la ora?!?!
    Poluarea nu scade in niciun caz pentru ca la viteze mici consumul la suta de km este mai mare, deci si poluarea.
    Inca o masura proasta a primarului neomarxist de Brasov. A doua luna asta. Prima e asta:
    https://www.facebook.com/watch/?v=281271410137444

    Intre timp la orele de varf anumite zone din oras sunt blocate. Poate ar dorisi brasovenii un pasaj denivelat sau un pod nou sau altceva ca sa li se usureze viata nu averatii cu orasul verde si bicicleta prin zapada.
    Si vorbim strict de trafic. La fel n-a facut nimic la spitale, crese, scoli si multe alte lucruri care privesc viata in oras. Bye bye Moliban la urmatoarele alegeri. Scripcaru era un hot si l-am dat jos insa ne pare rau, un prost e mai rau decat un hot.
    28 13
  • Bubi Mubi
    Măsura e bună, în Paris. Ai RER-uri, metrou, autobuz, numai sa ai chef să parcurgi 2 minute până la stație.

    Bănuiesc că și în Brașov transportul în comun este impecabil, desigur.
    18 7
  • mircea badea
    nebunie. va creste poluarea, logic!!

    chiar nu pot fi dati inj judecata astia pt legi aberante?
    12 10
  • Seriff
    Asta e comunistul ala de la USR care voia sa interzica diesel-ul in Bv, acum vrea sa impuna limita de 30 la ora, USR=URSS, niste comunisti, de cand au venit nu au facut nimic bun, in afara de masca, interzis si tot asa.
    17 12
  • @xxx da, poluarea si consumul sunt mai reduse la 50km/h decat la 30km/h. Doar ca nu iei toate variabilele in calcul. Pentru a ajunge la 50 trebuie sa accelerezi. Cand accelerezi e consumul cel mai mare. Iar intrebarea cea mai importanta e de cate ori accelerezi pana la 50? Cu toate trecerile de pietoni si galmele de reducere a vitezei, cat timp crezi ca reusesti sa mentii 50km/h? Rezultatul e ca accelerezi de nenumărate ori pana la 50 si poluezi si consumi enorm.

    Nu zic ca e o masura buna sau proasta. Inca nu ma pronunt asupra chestiunii, insa ar fi bine sa dam jos ochelarii de cal si sa privim lucrurile in ansamblul lor.
    9 18
  • In Baia Mare sunt bulevarde unde se circula cu 60 la ora si e un aer curat curat de-ti vine sa-l iei cu tine in sticla pana la Bucuresti sau chiar Brasov! Daca vrei sa protejezi pietonii, se pot monta denivelari pe toate zebrele! Daca te doare de poluare, poti interzice masinile diesel sub Euro 5 in anumite zone, asadar exista solutii. Poate nu-s la fel de penali da PSD sau PNL, dart astia din USR sunt prosti de put.
    11 2
  • @12:12... dar cum ai ajuns tu la concluzia ca doar mașinile sub euro 5 poluează și doar ele trebuie interzise?... pai atunci statul sa mi dea TVA ul înapoi pe care l-am plătit când am cumpărat mașina și evident sa mi cumpere și mașina la preț de rabla măcar...
    8 4
  • Problema nu e ca eu am un euro 3 iar tu un euro 5 și gata zici ca i-ai făcut pe fraieri.., treaba e ca mâine pot sa îmi iau un euro 6? si peste un an sa mi l interzică...de ce statul nu are o politica clară...eu as plăti minim 5000 euro doar TVA acum ca peste un an sa se vorbească ca nu mai e bun... dar TVA ul e bun?
    9 3
  • Acest primar dacă se trezește cu o petiție semnată de 100 mii de brasoveni cum ca vor un spital nou, universitate noua, 5 scoli noi... zece Grădinițe noi... le va construi ca doar asta vor oamenii?
    9 4
  • A se observa ca niciodată nu s a vorbit de expropriere ci doar de interzicerea circulării cu ele... pai dacă stau in centrul Brașovului și voi arde zilnic pe loc câte 5 litri de motorina folosind mașina (motorul) pe post de generator poluarea scade?... renunțând evident la catalizator și cine are dfp și la el
    5 3
  • Seriff
    De ce nu interzic fabricile si uzinele care scot nori de fum si emana un miros insuportabil in jurul lor? Alea nu polueaza? De ce nu interzic arderile de deseuri? De ce nu interzic interminabilele santiere de constructii? Daca tot sunt atat de interesati de poluare.
    11 4
  • @Livache
    las-o ca macane.
    Ce texte ai! Adevarul e ca se accelereaza masiv si indelungat de la 30 la 50 de km/h. Te auzi ce spui? Mergi o zi cu 50 numai in viteza a 3-a si o zi cu 30 unde trebuie s-o tii intr-a doua maxim si sa vedem cand consumi mai mult. Doamne, de unde-i scoti!?
    13 4
  • Este unul aici care mi-a dat degetul rosu jos când am spus ca statul in urma unor petiții ar trebui sa construiască scoli spitale etc... e clar omul vrea cât mai multe bodegi...
    10 5
  • Pe viitor e posibil sa ne alegem domiciliul in funcție de nebuniile primarului
    9 5
  • Mai ne trebuie carnet de conducere la 30 km pe ora ? Ca e ca la trotineta.
    Votati USR ca salveaza planeta.
    4 0
  • andrei
    Reducerea vitezei de circulație e menită, mai ales, să descurajeze folosirea mașinii personale. Și pare a fi o măsură bună
    1 13
  • de ce trebuie descurajata folosirea masinii personale?
    9 1
  • Andrei
    Trebuie descurajată folosirea mașinii personale pentru că poluează și aglomerează orașele iar orașele sunt, sau ar trebui să fie, pentru oameni, nu pentru mașini. E atât de simplu
    0 14
  • Omul de Neandertal
    Si zi @andrei tati, asa e cu masinile astea.
    Presupun ca tu ai renuntat la masina deja, fiind atat de simplu.
    Ce nu inteleg eu e ce mai cauti pe un site de masini? Poti sa-mi raspunzi?
    9 1
  • 234683586
    Si zi mai andreie, ai renuntat la masina? Ai vandut-o sau i-ai dat foc sa dai un exemplu pozitiv ca se poate si fara si ca orasele sunt pentru oameni si nu pentru masini asa cum zici?
    Hai nu ne mai tine pe jar, spune-ne.
    5 2
  • Seriff
    @Andrei, orasele sunt pentru oameni? Dar daca oamenii au treaba? Sa iasa din oras de exemplu pentru naveta pana la munca? Sau au ceva de carat? Sau au de mers 10 km pana unde au treaba si afara sunt 0 grade si ploua? Ce fac?
    Masinile exista pentru ca e nevoie de ele, daca tie nu iti convine du-te in varful muntelui si stai acolo comunistule!
    1 1
  • digital
    Mincinosul ăsta a venit cu o nouă găselniță:Sistem de transport feroviar metropolitan la Brașov!Vă dați seama, după ce s-a eradicat tramvaiul prin anii 90 și s-a mai decongestionat traficul e în stare să transforme Brașovul într-n haos de șantier.Am uitat să vă spun că vrea și metrou!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru