În urmă cu 11 ani, DS devenea o marcă de sine stătătoare, iar din 2021 este unul dintre cele 14 brand-uri care fac parte din portofoliul grupului Stellantis.
Cifrele de vânzări din 2024, publicate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), arată că, anul trecut, DS a avut o cotă de piață de numai 0.3% în regiunea UE-EFTA-UK, iar vânzările au scăzut cu 22.4%, la 37.480 de unități.
Mai marii companiei nu par să fie deranjați de acest lucru, în contextul în care susțin că nu urmăresc să vândă volume mari. În plus, DS are obiective mari.
Thierry Metroz, șeful de design al mărcii, a declarat într-un interviu recent că DS vrea să evolueze și să nu mai fie considerată o marcă premium, ci una de lux. Mai mult, un brand care, în 10-20 de ani, să concureze cu nume sonore ca Bentley și Rolls-Royce.
Pentru a atinge acest obiectiv, Metroz spune că "Trebuie să ne concentrăm pe calitatea detaliilor." Mai mult, susține că noul DS No8 s-a inspirat deja de la Bentley, în ceea ce privește interiorul și materialele utilizate.
"Este un interior foarte luxos.
[...] Nu este un interior specific mașinilor germane; este mai degrabă un interior specific Bentley. Nu este Bentley, desigur, dar ne-am inspirat de la mărci ca Bentley și Rolls-Royce, nu de la Audi sau Volkswagen," a mai spus el.via Autocar
Asa zicea si musk in 2014, ca in 2020 va fi plin de masini autonome.
Doar ca oamenii nu sunt interesati de conducerea autonoma. De-aia cei mai multi producatori au abandonat ideea.
Va fi utila pentru utilitare si taxiuri dar nu si pentru masini personale. Oamenii cauta experienta conducerii unui autovehicul. Brandul va cantari mereu, pentru ca oamenii cat vor fi ei pe pamant vor cauta sa se diferentieze de altii.
pana si bentley si rolls, din cauza costurilor mari isi impart platformele cu marcile din grup: bentley cu audi si porsche, iar rolls cu bmw, insa stellantis nu are in portofoliu masini de calibrul lui A8 sau BMW 7 de unde sa preia platforme.
asa ca e posibil ca totul sa ramana la stadiul de vise mari.
Nu știu in 20 de ani dar momentan pot folosi STLA.LARGE care e noua și suportă atât propulsie cât și 4X4.
Aspiratoarele de obicei nu merg cu baterii, decât dacă te referi la cele de aspirat în mașină. Mai schimbă placa, asta s-a zgâriat.
dar remarca ta in esenta este corecta, pentru ca intr-adevar e o contradictie acolo.
mai clar, dedicate unui segment, dar totusi impartite intre mai multe modele care fac parte din acel segment.
Dacă Bentley folosește platforma de pe Audi nu vad de ce ar fi o problema ca un viitor DS de lux sa folosească platforma de pe Maserati.
Oricum, în zona asta contează mai puțin platforma și mai mult materialele, detaliile și relațiile cu clientul, after sales service. Ca sa nu mai zic de brandul in sine. As putea sa pariez ca nimeni nu cumpără un RR pentru platformă.
In orice caz, știrea asta e PR. Ca DS sa rivalizeze Bentley sau RR e un pipe dream, cum zic englezii.
Faptul ca am folosit termenul "aspiratoare" nu a fost o referire sarcastica la sunetul pe care unele din ele il produc. Nu am nimic impotriva lor, ba chiar din contra.
Iar ce tine de utilizarea unei platforme electrice, Bentley au amanat producerea modelului electric, sunt si alte exemple. Unul din motive ar fi nu doar cererea scazuta pentru masini electrice, dar in special interesul si implicit cererea redusa din partea celor cu buzunarul mare, care isi permit sa achite o masina cu ICE, si toate taxele aferente acestora. De aia au aparut si apar tot felul de restomod-uri la pretul exorbitante. Este cerere pentru asa ceva, si una deloc mica. Ce va fi peste 20 nu avem de unde sa stim, dar imi este greu sa cred ca vor reusi sa transpuna in realitate ceea ce si-au propus fara a avea o platforma cu tractiune spate.
Bentley si RR nu au o platforma dedicata, dar utilizeaza una din cadrul grupului auto din care fac parte, chiar daca si modificate, tocmai datorita faptului ca este mult prea costisitor sa dezvolti o platforma tehnica de la zero, iar costurile nu se vor amorsa la un asa volum mic de vanzari
Normal ca nimeni nu cumpara pt platforma. Eu am scris de "platforma cu tractiune spate". Pt ca nimeni nu o sa cumpere un model de lux cu tractiune fata. Iar cei de la Stellantis pt moment nu au o platforma cu tractiune spate pt astfel de modele. Cea de la Maserati are mai multe limitari tehnologice.
P.S ultima generatie de Continental utilizeaza șasiul de la Panamera, usor adaptat pentru a corespunde cu identitatea Bentley
In plus, orice model electric în zona asta va avea tracțiune integrala, deci discuția e fără rost.
Daca e vreunul care are doar o masina de buget ne poate spune. La fel si daca nu e vizionar autentic.
Cat despre No 8, este foarte frumoasa si poate accede, in timp, in zona de lux. Step by step.
Daca nu ar fi electrica maine as da comanda.
In rest, o zi buna!