Vis pe roti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferrari este in primul rand miraj. Este masina la care viseaza toti barbatii si o parte din femei, mai exact acele femei care iubesc masinile. Urcat la volanul sport al unui Ferrari descoperi insa o emotie cel putin la fel de impresionanta precum este notorietatea marcii din Maranello. Ai un sentiment unic si nu iti explici exact sursa. Este practic suma unor calitati pe care Ferrari stie sa le ofere indiferent ca esti la bordul unui Enzo de 1 milion de euro sau acum la volanul unui California de 180.000 de euro.
DE CE FERRARI?
Incercarea la care Ferrari a raspuns cu noul model nu a fost una usoara. Piata a cerut o masina cu acelasi caracter sportiv deosebit, dar cu o latura utila reala. Altfel spus, un Ferrari de care proprietarul sau proprietara sa se poata bucura si de luni pana vineri. Iar testul nostru a demonstrat reusita Ferrari in raport de 100%.
PREMISE
Lista noutatilor este impresionanta. California este un GT cu motor amplasat fata dar intr-un fel s-ar putea descrie ca central-fata deoarece propulsorul este asezat in spatele axei frontale. Efectul este o distributie optima a maselor, ceea ce este obligatoriu pentru un comportament dinamic demn de un Ferrari. Tot California este primul Ferrari cu plafon retractabil din aluminiu. Si nu oricum. Stie sa se decapoteze in numai 12 secunde si o face fara a produce nici un disconfort pasagerilor. Iar proiectarea ingenioasa face ca pasagerii sa se poata auzi in interior, in modul cabrio, si la 200 km/h. Poate ca piesa de rezistenta la capitolul tehnica este noua cutie de viteze secventiala cu 7 trepte si doua ambreiaje.
CUM TE SIMTI INTR-UN FERRARI
Cum se conduce? Usor si eficient! California poate rula in treapta a saptea la 60 de km/h pentru liniste si consum. Sau poate rula, tot in treapta a saptea, cu 310 km/h. Apesi pedala de acceleratie cand ai nevoie de putere si cutia va retrograda instantaneu pana la 3 trepte. La fel de eficient, treptele se schimba manual cu ajutorul clapetelor de la volan fara a fi nevoie sa ridici piciorul de pe acceleratie.
FEELING SI PERFORMANTE
Cum se simte? Ca un Ferrari! Masina se arunca in ture proportional cu adrenalina care incepe sa-ti curga in vene. Pragul de 200 km/h nu mai inseamna nimic iar California chiar te impresioneaza prin usurinta de care da dovada in materie de viteza. A declarat Ferrari o viteza maxima de 310 km/h? Nimic mai adevarat. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de 4 secunde? Normal! Are un V8 derivat de la F430 dar cu injectie directa, capabil sa ofere 460 CP adevarati. Despre sunet, din nou numai cuvinte de lauda. Cu mentiunea ca avem acum un Ferrari cu o voce mai civilizata tocmai pentru ca este un Ferrari de fiecare zi. La o rulare linistita, V8-ul nu se va auzi decat undeva in fundal, discret. Apasa insa pedala si totul se trezeste la viata amintindu-ti ca esti la volanul unui Ferrari veritabil.
California nu inseamna sacrificii. Directia si suspensia au fost imblanzite intentionat si fara a diminua latura sportiva. Trebuia sa fie un Ferrari mai usor de condus. Asa s-a vrut si asta s-a realizat. Chiar unul dintre specialistii prezenti la eveniment ne explica ca suspensia este mai flexibila fata de F430 pentru confort dar si pentru ca asa se ofera un feedback mai puternic pentru sofer. Sa spunem ca in California iti poti da seama mai repede si mai bine daca te apropii de o situatie limita. Exista electronica dar 460 de cai-putere pe spate iti solicita mult simt de raspundere. Directia este usor de manevrat dar la fel de promta si precisa.
MODURI DE RULARE
Despre franele ceramice la fel, laude si iar laude. Pe volan exista Manetino. Faimosul selector preluat de la F430 te lasa sa alegi intre confort, sport si CST, adica regimul care anuleaza sistemele de asistare electronice. Diferentele se simt fara indoiala dar California ramane un Ferrari si in modul confort. Exista si Launch Control, dar atentie unde il folositi. Daca incercati o plecare fulminanta pe un drum obisnuit s-ar putea ca fumul din cauciucuri sa fie mai impresionant decat demarajul in sine…
TEHNOLOGIE
Pentru utilitate, Califonia vine cu primul sistem multimedia veritabil dintr-un Ferrari.
Navigatia Becker are inclusiv display cu touch-screen iar muzica se face simtita intr-un mod placut. Clima este independenta stanga-dreapta iar, pentru informatii adicente turatiei si vitezei, plansa de bord include un display color relativ usor de citit.CONFORT
Locurile din spate sunt decente iar la nevoie un spatar se poate rabata pentru a acomoda inclusiv o pereche de schiuri. Cine ar fi asociat ideea de mers la munte cu un Ferrari? Despre confort este important de adaugat ca o calatorie in California nu se compara cu ceea ce stiati despre Ferrari. Scaunele au o forma sport dar in limita bunului simt. La urma urmei, chiar oficialii prezenti la eveniment au declarat ca au gandit un model capabil sa parcurga si 20.000 km pe an. Locurile din spate, pe care le-am probat pentru o distanta de 50 km, sunt o solutie de avarie plauzibila. Cel putin daca e vorba despre un drum prin oras, California poate transporta 4 pasageri, ceea ce in undele modele similare 2+2 chiar este imposibil.
IMPERFECTIUNI PERFECTE
Daca la final mentionam si o critica, ea se dovedeste pentru cunoscatori un plus de valoare. Ferrari este un producator de 5400 de masini pe an, dintre care 2500 vor fi numai California. La acest volum va imaginati ca este un proces de fabricatie unde in proportie majoritara omul ocupa rolul principal. Asa ca la o privire mai atenta, interiorul lasa sa se inteleaga ca cineva, undeva s-a straduit sa tina finisarile departe de exactitatea specifica utilajelor robotizate. Ferrari inca lasa artizanii sa se ocupe de cusaturi, tapiterii si alte detalii, tocmai pentru ca emotia sa atinga cote maxime.
IN LOC DE CONCLUZIE
Se spune ca o viata implinita este atunci cand ai construit o casa, ai plantat un copac si ai facut un copil. Dupa o zi in California imi permit sa adaug: nu lasa viata asta sa treaca fara sa fi condus si un Ferrari!
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (0)